علی مطهری نماینده تهران در مجلس از سخنان دیروز حسن روحانى انتقاد کرد و از وى خواست در برابر نقش سپاه در اقتصاد، صراحت بیشترى به خرج دهد . رئیس جمهور دیروز در مجمع سالانه فرماندهان سپاه گفت شایعاتی که راجع به سپاه در حوزه اقتصادی مطرح می شود را اصلا قبول ندارد.

به گزارش فرارو، على مطهرى در واکنش به این اظهارات گفت: «به نظر می رسد که این سخن آقای رئیس جمهور بیشتر جنبه نصیحت و بازدارندگی دارد و رئیس جمهور خواسته است تذکر و هشدار محترمانه ای به سپاه در خصوص ورود این نیروی نظامی به حوزه اقتصاد که در دولتهای نهم و دهم به اوج خود رسید، بدهد، و الا بسیار بعید است که جناب آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور ندانند که واقعا امروز سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی و مثل پیمانکارهای معمولی است و این امر آفات و آسیبهایی برای خود سپاه و اقتصاد کشور داشته است».

مطهرى با اشاره به این سخن رئیس جمهور که “سپاه باید پروژه های بسیار مهمی را که بخش خصوصی توان اجرای آن را ندارد بر عهده بگیرد” گفت: «این، سخن حقی است و مقصود نهایی آقای روحانی هم گفتن همین جمله بوده است. ولی این حقیقت را نمی توان نادیده گرفت که میان “باید” و “هست” و به عبارت دیگر میان “آنچه باید انجام شود” و “آنچه انجام می شود” گاهی فاصله زیادی وجود دارد». نماینده تهران در پایان تأکید کرد: «به هر حال از جناب آقای روحانی صراحت بیشتری را انتظار داریم».

دخالت در اقتصاد آرى؛ سیاست نه!

روز گذشته رئیس جمهور در مجمع سالانه فرماندهان سپاه گفت: «شایعاتی را که راجع به سپاه مطرح می‌شود اصلا قبول ندارم. می‌خواهند سپاه را رقیب مردم قرار دهند اما سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی نیست و پیمانکاری مثل پیمانکاران معمولی نیست و نبوده است. سپاه امروز باید پروژه‌های مهمی که بخش خصوصی توان آن را ندارد برعهده بگیرد».

ze6+r5ez4rآقاى روحانى افزود: «امروز در شرایطی که اقتصاد ما هدف قرار گرفته است سپاه باید وارد عمل شود و سه – چهار پروژه بزرگ ملی را برعهده بگیرد. سپاه شرایط کشور و دولت را به خوبی می‌داند چون ما کشوری هستیم که ۲٫۵ میلیون بشکه نفت می‌فروختیم و امروز این رقم به کمتر یک میلیون بشکه رسیده است، آن هم در سالی که باید ۷٫۵ میلیون تن گندم وارد کنیم. پس سپاه باید آستین را بالا بزند و بخشی از بار دولت را بر دوش بگیرد که البته بار نظام و مردم است و دولت هم خادم مردم است».

روحانی همچنین خطاب به سپاهیان گفت: «به عنوان رییس‌جمهور کشور از شما عزیزان و مسئولان می‌خواهم که وارد عمل شوید و کمک کنید تا آثار تحریم‌ها بر مردم کاهش یابد».

حسن روحانی البته بر ضرورت عدم مداخله سپاه در سیاست نیز تاکید کرد و گفت:  «سپاه مافوق جریانات سیاسی است نه در کنار و داخل جریانات سیاسی. پایگاه سپاه جایگاه کل مردم است و این را امام در زمان جنگ و از همان روز اول اعلام کردند که سپاه وارد بازی‌های سیاسی نشود چون سپاه باید متعلق به کل ملت ایران باشد».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com