بیش از یک هفته از آغاز فیلترینگ شدید در ایران گذشته است. در این بین اپلیکیشن سیگنال نیز فیلتر شده که امکان ایجاد اکانت جدید و ارسال پیام برای کاربران قدیمی را در داخل کشور مسدود کرده است. برای اینکه کاربران داخل کشور بتوانند از این محدودیت عبور کنند اپلیکیشن سیگنال “پروکسی TLS ساده” را به برنامه خود افزوده است. این روش جدید در نسخه‌های جدید اندرویدی این اپلیکیشن قابل استفاده است.

در صورتی که امکان ایجاد یک سرور پروکسی برای شما وجود دارد، لطفا با بهره‌گیری از مراحل زیر به ایرانیان داخل کشور کمک کنید.

 

برای اینکه بتوانید یک سرور پروکسی ایجاد کنید باید یک سرور با پورتهای ۸۰ و ۴۴۳ در اختیار داشته و دامنه یا زیر دامنه‌ای داشته باشید که به آی‌پی سرور اشاره کند.

این پروکسی به شدت کم کارکرد بوده و یک سرور VPS ساده، می‌تواند هزاران درخواست همزمان را مدیریت کند. برای ایجاد پروکسی از مراحل زیر پیروی کنید:

  1. با SSH به سرور مورد نظر وصل شوید.
  2. داکر، داکر کامپوز و گیت را روی آن نصب کنید:

sudo apt update && sudo apt install docker docker-compose git

  1. خزانه پروکسی TLS سیگنال در گیت‌هاب را کلون کنید:

git clone https://github.com/signalapp/Signal-TLS-Proxy.git

  1. وارد دایرکتوری خزانه شوید:

cd Signal-TLS-Proxy

  1. اسکریپت کمکی که مجوز TLS را از Let’s Encrypt دریافت می‌کند، اجرا کنید:

sudo ./init-certificate.sh

در اینجا از شما خواسته می‌شود که آدرس دامنه یا زیر دامنه خود را که به آی‌پی سرور اشاره می‌کند را وارد کنید.

  1. از داکر کمپوز برای فعالسازی پروکسی استفاده کنید:

sudo docker-compose up –detach

نسخه بتای نهایی سیگنال در اندروید، طوری طراحی شده که لینک‌ها را به صورت مستیقیم در Signal.tube اجرا کند. تنظیمات پروکسی به صورت خودکار و زمانی که روی لینک مورد نظر کلیک می‌کنید، اعمال می‌شود. اجرای پروکسی قبل از هر درخواست دیگری اجرا می‌شود که وجود فیلتر شدن دامنه نیز بی اثر خواهد بود. می‌توان پروکسی را به صورت دستی از طریق تنظیمات سیگنال نیز پیکربندی کرد.

تا جای امکان سعی کنید پروکسی ایجاد شده را در شبکه مورد اعتماد خودتان انتشار دهید. اگر سرورتان بیش از اندازه محبوب شود احتمال فیلتر شدن IP سرور وجود دارد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)