🔺فرهاد میثمی، پرشک و فعال مدنی از سوی یک زندانی در زندان رجایی‌شهر کرج با تیزی مورد حمله قرار گرفته و از دو ناحیه دست مجروح شده است. محمد مقیمی، وکیل او در توییتی نوشته است: مسئولان زندان به عمد ایشان را در موقعیت خطرناک قرار داده‌اند، مسئولیت هر اتفاقی برای موکلم بیفتد با کل نظام به‌ویژه سازمان زندان‌ها و قوه قضائیه است.

🔺رها (راحله) عسکری‌‌زاده، روزنامه‌نگار، عکاس و فعال حوزه زنان، روز شنبه ۱۲ شهریور جهت تحمل دوران محکومیت ۲ ساله خود راهی زندان اوین شد.

🔺علی انساندوست (خردگرا)، زندانی سیاسی، علیرغم گذشت ۲۰ روز از زمان دستگیری، همچنان در زندان لنگرود قم در بازداشت و بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. آقای انساندوست از یک هفته گذشته تاکنون، از امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده خود محروم بوده است.

🔺علی احمدزاده، نویسنده و کارگردان سینمای ایران، روز سه شنبه ۸ شهریور پس از احضار به یکی از نهادهای امنیتی بازداشت شد.

🔺بهنام موسیوند، فعال مدنی، علیرغم حال نامساعد جسمی، چهارمین روز از اعتصاب غذای خود را در یکی از سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج سپری می‌کند.

🔺مادح مرادی، اهل روستای سرهویه از توابع سنندج، روز جمعه ۱۱ شهریور در سنندج همراه با ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

🔺آرش گنجی، مترجم و عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، در پی انتقال به زندان رجایی شهر کرج از روز چهارشنبه ۹ شهریور تاکنون در سلول انفرادی این زندان به‌سر می‌برد.

🔺خانواده الیویه وندکاستیل، شهروند بازداشتی تبعه کشور بلژیک در ایران، با نگارش بیانیه‌ای وضعیت سلامتی فرزندشان را نامناسب توصیف کردند. آنها در بیانیه خود ضمن ابراز نگرانی از عدم دسترسی آقای وندکاستیل به امکانات درمانی، عنوان کرده‌اند که وی در یک سلول انفرادی در زیرزمینی قفل شده، فاقد پنجره و امکانات تهویه مناسب نگهداری می‌شود و تاکنون امکان دسترسی به وکیل برای او فراهم نشده است.

🔺تیمور خالدیان، زندانی سیاسی، با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان ملایر احضار شد. اتهامات او «مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «مباشرت در نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» عنوان شده است.

🔺اشکان جمشیدی، دانشجوی مهندسی معماری دانشکده یزدان پناه سنندج، روز یکشنبه ۶ شهریور به‌دست نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

🔺لقمان گرامی، شهروند اهل شهرستان مریوان، علیرغم گذشت ۳۹ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

🔺قاسم معصومی، شهروند بهائی، دوران محکومیت خود را در زندان عادل آباد شیراز سپری می‌کند. وی در آبان ۱۴۰۰ از سوی دادگاه انقلاب شیراز به ۳ سال و سه ماه حبس محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۳۱ ماه و ۱۶ روز زندان قابل اجرا است.

🔺نیلوفر بیانی، فعال محیط زیست، روز پنجشنبه ۱۰ شهریورماه از زندان اوین به مرخصی ۳ روزه اعزام شد.

🔺شادی گیلک، شهروند ساکن تهران، روز دوشنبه ۷ شهریور از زندان اوین به مرخصی ۵ روزه اعزام شد.

📎روز شنبه ۱۲ شهریور در جریان تجمع کارکنان رسمی صنعت نفت در تهران، تعدادی از این کارکنان بازداشت و از ادامه تجمع آنها جلوگیری شد. گفته می‌‍شود کارکنان رسمی صنعت نفت طبق فراخوان از پیش اعلام شده به تهران آمده بودند و قصد برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان وزارت نفت را داشتند.

*شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری هرانا

@kaleme

 

۱۴ شهریور ۱۴۰۱

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)