جمع‌آوری امضا برای آزادی فوری و بی قید و شرط ساره به بیش از ۷۵۰۰ امضا رسید. این کمپین که در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ توسط  شش‌رنگ، ایلگا آسیا و ۵۵ سازمان بین‌المللی آغاز گردیده، پس از اعلام صدور حکم اعدام برای زهرا صدیقی همدانی معروف به ساره موفق به ثبت بیش از ۷۵۰۰ امضا شده است.

لازم به ذکر است که این کمپین پیش از اعلام صدور حکم اعدام برای زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار تهیه و راه‌اندازی شده است. روند اطلاع‌رسانی و اقدامات رسانه‌ای در مورد دستگیری و روند پرونده ساره، از ۱۰ ماه پیش، بهمن ۱۴۰۰ آغاز گردید. ساره با ضبط یک ویدئو که به فردی امن برای انتشار سپرده بود، درخواست خود را برای انتشار خبر دستگیری احتمالی اش شفاف و علنا اعلام می‌کند.

در این ویدیو ساره از تلاش برای رساندن خود به ترکیه و فعالیت‌هایش، همچنین دستگیری در کردستان عراق می‌گوید و می‌خواهد در صورت دستگیری در ایران، در مورد این اتفاق اطلاع‌رسانی شود.

به همین دلیل در این دادخواست فقط به ساره اشاره گردیده است. اما مهم است تاکید کنیم ما به صدور حکم اعدام برای هر دو نفر اعتراض داریم و در تلاش هستیم تا این حکم را متوقف کنیم.
اقدامات آتی ما، از دیروز در خدمت نجات جان الهام و ساره است. و از همه شما می خواهیم که از هیچ اقدامی در این مورد کوتاهی نکنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)