شکایتهای متعدد زندانیان قزلحصار و تهران بزرگ از محمود یحیی پور و مجتبی کمری دو مامور فاسد و شکنجه گر

بدنبال انتشار افشاگری مهم زندان‌های تهران بزرگ و قزلحصار بسیاری از زندانیان آزاد شده با کانون حقوق بشر ایران تماس گرفته و نسبت به جنایات و فساد محمود یحیی پور و مجتبی کمری اعتراض و شکایت کرده و خواستار افشای بیشتر درباره آنها شدند.

کانون حقوق بشر ایران، گزارشات رسیده از این دو مهره فاسد و شکنجه گر را عینا و با حفظ امانت منتشر میکند.

با این امید که ماموران، کارکنان و عوامل زندانها اگر ذره ای انسانیت در آنها باقی مانده، از این شغل جهنمی استعفا بدهند، در غیر اینصورت، برای محاکمه و مجازات در یک دادگاه عادلانه و مردمی آماده شوند!

دو نفر از فاسدترین مهره ها و عوامل زندان، محمود یحیی پور و مجتبی کمری (کمره ای) نام دارند. این دو مامور از وارد کننده های مواد مخدر و موبایل در زندان قزلحصار بودند و پول هنگفتی از این طریق به جیب زده‌اند. درجه فساد اینها به قدری است که از زندان قزلحصار اخراج و به زندان تهران بزرگ منتقل شدند اما در تهران بزرگ نیز بازار فساد خود را داغ کرده و گسترش دادند.

محمود یحیی پور و مجبتی کمری دو مامور فاسد و شکنجه گر زندانهای قزلحصار و تهران بزرگ

 

مجتبی کمری:

مجتبی کمری (کمره ای) ، نام پدر احمد، کد ملی:‌ ۳۲۴۲۰۶۳۱۲۰ ، ساکن فاز۴ مهرشهر کرج و اصالتا کرمانشاهی است.

مجتبی کمری از لحاظ اخلاقی نیز بسیار فاسد است و مردم مهرشهر او را به فساد اخلاقی می شناسند. (فاکتها و نمونه های فساد اخلاقی وی نزد کانون حقوق بشر ایران موجود است) وی از وارد کننده های مواد مخدر و گوشی در زندان قزلحصار بوده است. در زمان ماموریتش خلافکارها و مواد فروشهای سالن فقط روزی ۶ پرس غذا برای این آقا می خریدند تا سیر شود!

مجتبی کمری پس از انتقال به تهران بزرگ همچنان به وارد کردن موادمخدر ادامه میدهد. او روزانه دستکم یک کیلو گرم مواد وارد زندان می کند.

محمود یحیی پور:

محمود یحیی پور رئیس یکی از واحدهای زندانیان محکوم به اعدام در قزلحصار بوده و داراییهایش پس از یک سال ریاست، چنان زیاد شد که یک خانه در ولنجک تهران با قیمت ۵ میلیارد و نیم برای خودش خرید. روسای او از ترس فاش شدن این فساد نجومی وی را «تبنیه» کرده و به تهران بزرگ فرستادند و حالا گفته می شود در زندان تهران بزرگ بیش از ۵۰ میلیارد تومان به جیب زده است.

یحیی پور در هر شیفت کاریش دستکم ۱۰ عدد هندزفری بلوتوث وارد زندان می کرد.

محمود یحیی پور رئیس یک واحد دارای ۸ سالن بوده است که هر سالن ۵۰۰ زندانی دارد و در آن زمان بدلیل اینکه خلافکارها و میلیاردرها در این بند بودند پول زیادی به جیب زد. برای مثال بابت آوردن یک ساک لباس و ۳ جفت دمپایی از یک زندانی ۵۰ میلیون اخذ کرد!

از آنجا که آوردن لباس قدغن بود، یکی از روش های محمود یحیی پور این بود که مثلا یک دمپایی لاانگشتی میاورد و یک و نیم میلیون می فروخت (که الان البته قیمت آن ۴ میلیون شده) در حالیکه در آن زمان در بیرون زندان قیمت دمپایی لاانگشتی ۱۵ هزار بود.

محمود یحیی پور بدلیل اینکه رئیس واحد اعدامی ها بود در ورود به زندان بازرسی نمی شد و میتوانست همه چیز وارد کند. وی با یک نفر حفاظت به اسم احمدی (که در افشاگری قزلحصار عکسش بود) همدست بودند. یکبار ۸ گوشی در سطل زباله پیدا شد که وقتی دوربین ها را چک کردند متوجه شدند احمدی وارد کرده است، او را جابجا کردند، پس از آن فساد یحیی پور نیر لو رفت و او را برای دزدی بیشتر و سرکوب زندانیان به تهران بزرگ انتقال دادند.

تمام زندانها مافیای خودش را دارد. اگر زندانی در تیم این مافیا باشد حتی اگر گیر بیفتد جلوی قاضی تبرئه می شود اما اگر نه موش را گیر می اندازند و فیل را رد میکنند!

اینها وقتی مدت زیادی در یک زندان می مانند کم کم تیم درست می کنند، لوازمی که مافیای زندان می آورد را میگیرند و جمع می کنند تا دوباره زندانی را مجبور به بازخرید آنها کرده و پول به جیب بزنند.

جمع آوری دوربین ها در زندان:

پس از افشاگری امام علی، خیلی از دوربینها در زندانها جمع و قطع شد تا مبادا این فیلمها دوباره در جایی پخش شود. از ترس اینکه کسی ضبط نکرده و دوباره شکنجه زندانیان مثل اوین پخش شود، اجازه دیدن تصاویر فقط دست رئیس و حفاظت زندان است ( قبلا افسر نگهبانها هم می توانستند ببینند‌).

با اینحال در زیر هشت وقتی که «کله پزی» دارند دوربین را به طرف زندانی می چرخانند(بطور معمول به سمت کنج دیوار است). کله پزی یعنی بیست نفر با لوله سفید و باتوم و میل گرد میریزند سر یک زندانی نگونبخت و آنقدر او را می زنند تا پشت میکروفون اعلام گ… خوردن بکند تا سایر زندانیان در ترس و وحشت فرو بروند و به این دلیل اسمش را کله پزی گذاشته اند.

افشاگریهای پیشین:

افشای شکنجه گران زندان تهران بزرگ

افشاگری – اسامی و مشخصات ۲۱۶ زندانبان و شکنجه گر زندان قزلحصار + عکس و کد ملی – قسمت اول

افشای شکنجه گران زندان قزلحصار – قسمت دوم

افشای شکنجه گران زندان قزلحصار – قسمت سوم

افشای تصاویر و مشخصات ۳۱ زندانبان و شکنجه گر در زندان بهبهان

افشای اسامی و مشخصات و عکسهای جانیان و شکنجه گران زندان شیبان اهواز

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)