بیدادگاه انقلاب ارومیه  دو تن از فعالین جامعه رنگین کمانی ایران را در حکمی جنایتکارانه به اعدام محکوم کرده است. اسامی این افراد زهرا صدیقی همدانی معروف به ”ساره“ ۳۱ ساله اهل نقده و الهام چوبدار ۲۴ ساله اهل ارومیه هستند. این دو فعال جامعه ال‌جی‌بی‌تی در یک پرونده مشترک به اتهام “افساد فی الارض” از طریق ترویج همجنسگرایی به اعدام محکوم شده اند.

این احکام اعدام چند روز بعد از نفرت پراکنی ابراهیم رئیسی علیه  همجنسگرایان صادر می شود و بر طرح و نقشه های شوم جمهوری اسلامی برای مقابله هرچه خشونت آمیزتر با جامعه رنگین کمانی های ایران دلالت دارد. در بهمن سال گذشته نیز جمهوری اسلامی دو تن را در زندان مراغه به اتهام “لواط به عنف” اعدام کرد که معمولا چنین اتهاماتی به همجنسگرایان اطلاق می شود.

کمیته بین المللی علیه اعدام احکام صادر شده علیه فعالین رنگین کمانی را شدیدا محکوم می کند و خواهان لغو فوری این احکام جنایتکارانه است. سیاست و رفتار وحشیانه جمهوری اسلامی علیه جامعه رنگین کمانی ها در ایران پدیده ای شناخته در ایران و جهان است. نفس توسل رژیم اسلامی به اعدامهای بیشتر نشان می دهد که این رژیم برای مقابله با گسترش اعتراضات مردمی راه دیگر جز بکار گرفتن خشونت و سرکوب بیشتر در مقابل خود نمی بیند. اما این تمهیدات تقلاهایی از سر استیصال و درماندگی است و باید آنرا در هم شکست.

کمیته بین المللی علیه اعدام ضمن دفاع از حقوق انسانی شهروندان رنگین کمانی همگان را فرامی خواند که متحدانه علیه احکام اعدام این دو فعال جامعه ال‌جی‌بی‌تی  بپاخیزند و رفتارهای خشونت آمیز جمهوری اسلامی به این شهروندان را شدیدا محکوم کنند. هرگونه نقض حقوق انسانی بر اساس گرایش و تمایل جنسی از جمله مجازات اعدام، شکنجه وزندان، برخوردهای تحقیرآمیز، محروم سازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید ممنوع شود. همه قوانین و مقررات تبعیض آمیز علیه رنگین کمانی ها باید ملغی شود و حق برقرارى رابطه آزاد و داوطلبانه جنسى  افراد بزرگسال با یکدیگر باید برسمیت شناخته شود. ما همه نهادها و سازمانهای کارگری، معلمان دانشجویان، سازمانهای مدافع حقوق زن و دیگر گروههای اجتماعی را فرامی خوانیم که نسبت به این احکام جنایتکارانه ساکت ننشینند و به جمهوری اسلامی وسیعا اعتراض کنند. ما توانستیم با اعتراضات گسترده خود احکام اعدام معترضین آبان ۹۸ را ملغی ساریم و این بار هم اگر متحدانه و یکپارچه عمل کنیم خواهیم توانست زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار را نیز از مرگ نجات دهیم. کمیته بین المللی علیه اعدام همچنین از همه سازمانها و نهادهای مترقی در سراسر جهان می خواهد که با ارسال نامه اعتراضی به جمهوری اسلامی نسبت به این احکام ضد انسانی اعتراض کنند. دنیا باید علیه این توحش جمهوری اسلامی بپاخیزد و رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی باید از هر سو تحت فشار قرار گیرد.

جنبش علیه اعدام باید قوی تر از گذشته به توحش و آدمکشی جمهوری اسلامی وسیعا اعتراض کند و وسیع ترین نیروی اجتماعی را برای لغو همه احکام اعدام و توقف اعدامها در ایران به میدان آورد. از خانواده های محکومین به اعدام می خواهیم که با کمیته بین المللی علیه اعدام برای پیشبرد موثرتر کمپین های مبارزاتی برای نجات جان محکومین به اعدام تماس بگیرند.

 کمیته بین المللی علیه اعدام

۱۳ شهریور ۱۴۰۱- ۴ سپتامبر ۲۰۲۲

تلفن تماس:

مینا احدی : ۰۰۴۹۱۷۷۵۶۹۲۴۱۳

هرمز رها: ۰۰۴۶۷۳۷۸۹۶۵۰۵

حسن صالحی: ۰۰۴۶۷۰۳۱۷۱۱۰۲

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)