شورای ملی مقاومت، نزدیک به سازمان مجاهدین خلق ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد طبق اطلاعات به‌دست آمده، هفت تن از ساکنان اردوگاه اشرف که در جریان حمله به این اردوگاه به گروگان گرفته شدند، در نزدیکی فرودگاه بغداد در بازداشت نیروهای مربوط به دولت نوری مالکی به‌سر می‌برند.

بنا به این اطلاعیه افراد گروگان گرفته‌شده از زمان دستگیری دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

این اطلاعیه می افزاید قرار است گروگان‌ها در روزهای آینده از مرز العماره در جنوب عراق به حکومت ایران تحویل داده شوند.

شورای ملی مقاومت: قرار است گروگان‌ها در روزهای آینده از مرز العماره در جنوب عراق به حکومت ایران تحویل داده شوند

شورای ملی مقاومت از باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا؛ جان کری، وزیر امور خارجه این کشور؛ بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان در سازمان ملل که به‌گفته این شورا مسئولیت مستقیم سلامت گروگان‌ها را بر عهده دارند، خواسته است تا به‌طور فعال برای آزادی این افراد اقدام کنند و اجازه ندهند که حکومت عراق این افراد را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

اسامی هفت تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق که در جریان حمله روز یکشنبه دهم شهریورماه به اردوگاه اشرف در عراق به گروگان گرفته شدند فاطمه سخایی، وجیهه کربلایی، محبوبه لشکری، فاطمه طهوری، لیلا نباهت، صدیقه ابراهیم‌پور و کمال نیکنامی اعلام شده است.

۵۲ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق در این حمله کشته شدند. سازمان مجاهدین خلق عامل این کشتار را حکومت‌های ایران و عراق می‌داند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com