«شوولیسمو» نشریه‌ی فعال در حوزه  جامعه ال‌جی‌بی‌تی، در به بهانه اعدام «ایمان صفوی راد» که چندی پیش در زندان رجایی شهر به اتهام «لواط به عنف»  اعدام  شد،  گزارشی در مورد شرایط همجنسگرایان در ایران تهیه و در آن به مصاحبه  شادی امین با نشریه اینسایدر اشاره می‌کند.

شادی امین، مدیر شبکه شش‌رنگ  در این مصاحبه می گوید: «در ایران پیروی از قانون و  دادرسی عادلانه وجود ندارد، بنابراین هرگونه قضاوت در این سیستم غیر قابل اتکا و بی‌اعتبار است.»

همچنین در این مقاله به گزارش‌های مشترک شبکه شش‌رنگ و سازمان عدالت برای ایران از شرایط همجنسگرایان در ایران اشاره کرده و توضیح می‌دهد.که «همجنسگرایان در ایران  به واسطه گرایش جنسی خود از خانواده طرد می‌شوند، از کار منع شده و از رفتن به مدرسه محروم می‌شوند. ازدواج اجباری و  تحت پیگرد قانونی و بازجویی قرار می‌گیرند. مجازات شلاق و اعدام  آن‌ها را تهدید می‌کند. در معرض خشونت و سایر حملات فیزیکی و کلامی در محیط های عمومی و خصوصی قرار می‌گیرند.»

این مصاحبه از این نظر حائز اهمیت است که سیستم فاسد و غیر قانونی قضایی ایران را تشریح می‌کند، آمار دقیقی  از تعداد افرادی که به دلیل رابطه جنسی با همجنس خود در ایران محاکمه و محکوم  شده‌اند در دست نیست .این امر در وهله اول به دلیل عدم شفافیت در روند رسیدگی به پرونده‌هایی با اتهام رابطه دو همجنس است. فشارهای بین المللی در سال‌های اخیر بیشتر باعث شده تا حکومت با اتهاماتی چون «لواط به عنف» و «فساد فی‌الارض» افرادی را که به نظر می‌آید کسانی را که جرمشان تنها رابطه با همجنس بوده است (که غالبا مردان هستند)، را اعدام کند. 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)