جبهه ملی ایران-اروپا وآمریکا، کشتار ساکنین “اردوگاه اشرف” را محکوم می کند
اینبار گروه مسلحی از شیعیان عراقی بنام “فرزندان رشید مجاهدین شهید عراقی” که از قرار معلوم بفرمان “سپاه پاسداران” عمل میکند، به باقی ماندگان “سازمان مجاهدین خلق ایران” در اردوگاه اشرف حمله کرده و نزدیک به هفتاد نفر از فدائیان قسم خورده “مسعود و مریم” را کشته است. کشته شدگان بخشی از گروهی هستند که برای حفاظت از تاسیسات و اموال بجای مانده مجاهدین، گمارده شده اند. جبهه ملی ایران – اروپا و آمریکا تنها بخاطر احساس انساندوستی نسبت به این هموطنان، حمله و کشتن آنان را شدیدا محکوم میکند و از مقامات ذیربط سازمان ملل می خواهد که هرچه زودتر بازماندگان خودباخته این اردوگاه را اجبارا به محل امنی منتقل کنند.

JMINews;بار دیگر سماجت رهبری سازمان مجاهدین در نگاهداشتن اعضای خود در کمپ اشرف و وحشیگری عوامل دولت مالکی از این سازمان قربانی گرفت.این حمله در زمانی صوزت میگیرد که تمام اخبار جهان به رویدادهای سوریه اختصاص دارد و به نظر میرسد تهران نیز در این حمله بی تاثیر نبوده.تجربه نشان داده است که آمریکا و سازمان ملل تمی توانند از مجاهدین حفاظت کنند .خروج فوری مجاهدین از عراق تنها را حفظ جان اعضای این سازمان است.

VOA
سازمان مجاهدین خلق و دولت عراق از کشته شدن شماری از اعضای این گروه در اردوگاه اشرف طی حمله نیروهای عراقی خبر دادند.

کمپ اشرف در شمال شرقی بغداد قرار دارد و به گفته خبرگزاری اسوشیتدپرس حدود ۱۰۰ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق در آنجا به سر می برند. اردوگاه اشرف در زمان صدام حسین و برای اسکان اعضای این سازمان مخالف جمهوری اسلامی تاسیس شد. دولت فعلی عراق خواستار بستن این اردوگاه و انتقال اعضای سازمان مجاهدین خلق به کشور ثالث است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس، به نقل از شاهین قبادی، یک سخنگوی شورای ملی مقاومت، شاخه سیاسی سازمان مجاهدین خلق گفت قربانیان بر اثر حمله نیروهای امنیتی عراقی در بامداد یکشنبه جان باختند. آقای قبادی گفته است برخی از کشته شدگان در حالی پیدا شدند که دست هایشان از پشت بسته شده بود.

اسوشیتدپرس همچنین به نقل از آقای قبادی می نویسد ۴۴ نفر در اردوگاه کشته شده اند. او عکس های منسوب به صحنه حمله را در اختیار خبرگزاری ها گذاشته است که اجساد چندین نفر را که به ضرب گاین حمله بی لوله کشته شده اند نشان می دهد. اسوشیتدپرس می گوید تایید اصالت این عکس ها به شکل مستقل امکان پذیر نبوده است.

یک مقام پلیس عراق در استان دیاله، ضمن تایید حمله شبانه نیروهای عراقی به کمپ اشرف گفت دست کم ۱۹ نفر کشته شده اند. او تنها به شرط محفوظ ماندن نامش صحبت می کرد.

علی الموسوی، یک سخنگوی نخست وزیری عراق کشته شدن شماری از ساکنان اردوگاه اشرف را تایید کرد اما گفت تحقیقات اولیه حاکی است که کشته شدگان بر اثر یک درگیری داخلی میان ساکنان کمپ جان باخته اند و نیروهای عراقی دخالتی در آن نداشته اند. مسئولان در حال تحقیق درباره شمار دقیق جان باختگان هستند.

شاهین قبادی، اظهارات سخنگوی نخست وزیر عراق را «مضحک و یکسره دروغ» توصیف کرده است.

تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی ایران بدون ذکر منبع و تصویر اعلام کرد که ۲۳ عضو سازمان مجاهدین خلق توسط «مردم عراقی و مجاهدین» کشته شدند.

حملات قبلی عراق به کمپ اشرف، از جمله در ماه آوریل ۲۰۱۱، ده ها کشته برجای گذاشت.

گئورگی بوسزتین، فرستاده موقت سازمان ملل متحد به عراق حمله اخیر را محکوم کرد و گفت:‌ «تامین خدمات فوری پزشکی به مجروحان و اطمینان از تامین امنیت آنان در مقابل هرگونه خشونت، اولویت اصلی دولت عراق است.» او گفت ماموریت سازمان ملل برای بررسی وضعیت، از تمامی ابزار ممکن استفاده خواهد کرد.

اردوگاه اشرف پیشتر محل اسکان بیش از ۳۰۰۰ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق بود اما بسیاری از آنان سال گذشته به کمپ لیبرتی، مقر نظامی سابق نیروهای آمریکایی در نزدیکی بغداد منتقل شدند.

کمپ لیبرتی از آن موقع چند بار هدف راکت پرانی شبه نظامیان قرار گرفته است. سازمان مجاهدین خلق می گوید این حملات تاکنون ده کشته و شماری دیگر مجروح دربرداشته است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس در ادامه می گوید سازمان مجاهدین خلق ماه گذشته میلادی مقامات عراقی را به قطع آب و برق در اردوگاه اشرف متهم کرد. جورجس باکوس، که مسئولیت نظارت بر مسائل مرتبط با اردوگاه اشرف را برای دولت عراق برعهده دارد این اتهام را رد کرده است.

سازمان مجاهدین خلق طی جنگ ایران و عراق در کنار نیروهای عراقی علیه ایران جنگید و صدام حسین به هزاران تن از اعضای این سازمان در عراق پناه داد. این گروه در سپتامبر گذشته – حدود یک سال پیش- از فهرست گروه های تروریستی آمریکا خارج شد.

دولت شیعه مدار فعلی عراق، که روابط گرمی با جمهوری اسلامی ایران دارد، حضور نیروهای سازمان مجاهدین خلق در عراق را غیرقانونی می داند و خواستار خروج آنان از عراق است. دولت عراق برای انتقال اعضای مجاهدین خلق به کشورهای دیگر با سازمان ملل متحد همکاری می کند اما این روند به آهستگی پیش می رود.

اسوشیتدپرس می گوید ۱۶۲ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق تاکنون به خارج از عراق منتقل شده و عمدتا در آلبانی اسکان داده شده اند.

×××××××××××××××××××××××××××××××

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کل سپاه، در پی به هلاکت رسیدن جمعی از منافقین مزدور و تروریست توسط فرزندان رشید و انقلابی مجاهدان شهیدِ عراقی ـ در اردوگاه شیطانی اشرف در نزدیکی بغداد ـ سپاه پاسداران در پیامی این انتقام الهی و انقلابی را از وعده های خداوند تبارک و تعالی دانست.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنّ المنافقین فی الدّرک الأسفل من النّار و لن تجد لهم نصیراً

سرانجام تقدیر الهی بر آن قرار گرفت که فرزندان رشید مجاهدان شهیدِ عراقی با اقدامی انقلابی، انتقام تاریخی خود را از جنایت مشترک صدام و منافقین در انتفاضه شعبانیه که در آن هزاران زن و کودک بی گناه عراقی به شهادت رسیدند را در لانه عنکبوتی منافقین رقم زده و عبرتی جاودانه و رشادتی ماندگار را به اثبات رسانند.

این اقدام که منجر به هلاکت رسیدن قریب به هفتاد تن از کادرهای فاسد منافقین از جمله هفت تن از شورای رهبری و مسئولان اطلاعات و عملیات سازمان منافقین با بیش از ۳۰ سال سابقه جنایت گردید، یقیناً مایه تشفی خاطر امت اسلامی و خانواده های معظم شهدا خصوصا خانواده های معزز شهدای ترور خواهد شد.

بدون تردید دو ملت مسلمان ایران و عراق خاطرات تلخ خیانت ها و جنایت های منافقین پلید را هرگز فراموش نکرده و سرنوشت اجتناب ناپذیر و محتوم منافقین جز ذلت، آوارگی، درماندگی و نابودی کامل نخواهد بود.

سپاه این انتقام الهی را از وعده های خداوند تبارک و تعالی می داند که در سالروز شهادت صالحان این امت، شهیدان رجایی و باهنر عنایت فرمود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دهم شهریورماه ۱۳۹۲
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
انتهای پیام/

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920610001334#sthash.kFAMhlcI.dpuf

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
dw
سازمان مجاهدین خلق ایران و مقام‌های دولت عراق از کشته شدن چندین تن از اعضای مجاهدین در اقامتگاه موقت آنان در عراق خبر می‌دهند. اما خبرگزاری‌ها از میزان قربانیان گزارش‌های متفاوتی داده‌اند.
خبرگزاری‌ها به نقل از سازمان مجاهدین خلق ایران می‌نویسند، نیروهای امنیتی عراق صبح یکشنبه (اول سپتامبر / ۱۰ شهریور) به کمپ اشرف، اقامتگاه موقت اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در شمال شرقی بغداد و نزدیکی مرز ایران، حمله کرده‌اند. این حمله توأم با چند انفجار بوده است.

شاهین قبادی، سخنگوی شورای ملی مقاومت ایران در پاریس، به آسوشیتدپرس گفته است که بر اثر عملیات تهاجمی نیروهای عراقی ۳۴ تن از اعضای مجاهدین در کمپ اشرف کشته شده‌اند.

خبرگزاری آلمان به نقل از شورای ملی مقاومت شمار کشته‌شدگان در این حمله را ۱۹ تن ذکر کرده، اما خبرگزاری فرانسه از ۴۴ کشته خبر داده است. خبرگزاری آلمان همچنین به نقل از مجاهدین خلق می‌نویسد، پنج عضو این سازمان توسط نیروهای امنیتی عراق دستگیر شده و سپس به قتل رسیده‌اند.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد، دو منبع امنیتی تایید کرده‌اند که در برخوردی که در پی حمله با خمپاره به کمپ اشرف پیش آمده، عده‌ای کشته شده‌اند. به گزارش رویترز، این خمپاره‌ها صبح یکشنبه شلیک شده‌اند و روشن نبوده که شلیک آنها توسط چه کسی صورت گرفته است. دو منبع امنیتی به رویترز گفته‌اند که درگیری میان ساکنان کمپ و نیروهای امنیتی موجب کشته شدن ۱۵ نفر شده است.

حمله نیروهای عراقی به کمپ اشرف در ۲۸ ژوئیه ۲۰۰۹ حمله نیروهای عراقی به کمپ اشرف در ۲۸ ژوئیه ۲۰۰۹
خبرگزاری فرانسه نیز از سویی به نقل از پلیس و منابع پزشکی عراق می‌نویسد، ۵ خمپاره در کمپ منفجر شده و سپس درگیری میان اعضای مجاهدین در کمپ و ماموران محافظت از کمپ شروع شده است. این خبرگزاری از سوی دیگر به نقل از یک مقام رسمی عراقی مسئول حفاظت از کمپ می‌نویسد، انفجار در کمپ نه بر اثر اصابت خمپاره، بلکه بر اثر انفجار بشکه‌های نفت و گاز در درون کمپ بوده است و اینک پلیس در حال بررسی ماجراست.

مقام‌های عراقی خبر حمله نظامی دولت عراق به کمپ اشرف را تایید نکرده‌اند. علی موسوی، سخنگوی نوری مالکی، نخست وزیر عراق، تایید کرده است که چند تن از ساکنان کمپ اشرف در عراق کشته شده‌اند. اما به گفته موسوی، “نتیجه یک تحقیق اولیه حاکی از آن است که ساکنان کمپ بر اثر درگیری‌ای که بین خود داشته‌اند کشته شده‌اند”. او این خبر را که نیروهای عراقی مسئول کشته شدن اعضای مجاهدین هستند تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیمارستان‌های نزدیک به محل حادثه گزارش داده‌اند که ۲ سرباز عراقی کشته شده و ۳ تن دیگر زخمی شده‌اند. به گفته بیمارستان‌ها، مقام‌های رسمی به آنها توضیح داده‌اند که این افراد بر اثر حمله ساکنان کمپ به گروه نگهبانان مسئول کمپ کشته یا زخمی شده‌اند. این بیمارستان‌ها در مورد کشته یا زخمی شدن ساکنان کمپ اشرف سخنی نگفته‌اند.

سخنگوی سازمان کمک به پناهندگان وابسته به سازمان ملل متحد واقعه روز یکشنبه در کمپ اشرف را محکوم کرد و گفت: «به نظر می‌رسد که خشونتی مرگبار اعمال شده و تعدادی از مردم کشته یا زخمی شده‌اند.» این سخنگو افزود: «اعمال خشونت علیه افراد غیرنظامی در هیچ شرایطی قابل قبول نیست.»

بخشی از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در زمان صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق، در کمپ اشرف، اردوگاهی واقع در شمال بغداد، اقامت داشتند. دولت جدید عراق که خواهان داشتن روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران است، مایل است که مجاهدین خلق خاک عراق را ترک کنند. این است که شماری از اعضای سازمان مجاهدین با پشتیبانی سازمان ملل متحد به کشورهای دیگری که حاضر به پذیرش آنان بودند مهاجرت کردند. بقیه اعضای این سازمان در عراق هم‌اکنون در انتظار خروج خود از این کشور به سر می‌برند. حدود ۱۰۰ تن از آنان هنوز در کمپ اشرف اقامت دارند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com