خاک بر سرت رئیسی! اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی – فیلم

هشتمین روز  اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی طولانی‌ترین اعتراض بازنشستگان طی سال‌های گذشته

بازنشستگان تامین اجتماعی در هشتمین روز اعتراض خود طولانی‌ترین اعتراضات سال‌های گذشته را برگزار می‌کنند. آنها حاضر به کوتاه آمدن از خواسته‌های حداقلی خود نیستند. با وجود ۸ روز اعتراض گسترده، اما رئیسی تاکنون حاضر به پذیرش خواسته‌های آنها نشده است. وی به‌منظور پایان دادن به اعتراضات روز گذشته طی دستوری به معاون اول خود دستور بررسی موضوع حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را صادر کرد.

روز سه‌شنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱، در هشتمین روز اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز، کرمانشاه، زنجان، کرج و شوش دست به راهپیمایی و اعتراض زدند.

بازنشستگان خوزستان در اهواز با راهپیمایی و سر دادن شعار در برابر استانداری و فرمانداری اهواز تجمع کردند. معترضان خوزستان در برابر استانداری شعار می‌دهند: «حسین حسین شعارتون، دروغ و دزدی کارتون.»

معترضان در حین راهپیمایی فریاد می‌زنند: «ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما.»

بازنشستگان معترض با تجمع در برابر فرمانداری با رد بسته معیشتی بی‌خاصیت دولت شعار می‌دهند: «بسته معیشت نمی‌خوایم نمی‌خوایم.»

آنها می‌گویند به‌جای پرداخت این بسته معیشتی ناچیز، مصوبه شورای ‌عالی کار، خواسته حداقلی ما را اجرا کنید!

معترضان بر روی بنرها نوشته بودند: «منزلت، معیشت، سلامت حق مسلم ماست»، «افزایش مستمری طبق نرخ تورم.»

ازنشستگان تامین اجتماعی در کرمانشاه با تجمع در برابر اداره تامین اجتماعی این شهر فریاد می‌زنند: «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه.»

در شوش نیز بازنشستگان تامین اجتماعی تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها شعار می‌دادند: «نه مجلس نه دولت، نیستند به فکر ملت» «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه».

در زنجان بازنشستگان در گردهمایی اعتراضی خود خطاب به رئیسی شعار می‌دادند: «خاک بر سرت رئیسی».

در کرج نیز بازنـشستگان تامین اجتماعی برای گردهمایی اعتراضی خود آماده شده بودند. اما ماموران انتظامی مانع از تجمع آنان شدند.

به گزارش رسانه‌ها حجت‌الله عبدالملکی، در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی به‌طور رسمی استعفای خود را اعلام کرد و استعفای او پذیرفته شد. استمرار اعتراضات بـازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران از دلایل این استعفا عنوان شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)