به تشکل‌ها، رسانه ها و مدافعین آزادی زندانیان سیاسی
 
با سلام و خسته نباشید – این نامه را در رابطه با سازمان دادن روز جهانى در حمایت از زندانیان سیاسى در ایران در روز ٢٠ ژوئن ۲۰۲۲ مینویسم. 
 
 
نامگذاری و برگزاری روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی حرکت موفقی در حمایت از زندانیان سیاسى بوده و با تلاشى جمعى توانسته ایم  در طول ۱۲ سال اخیر و در اشکال مختلف شامل کنسرت و تظاهرات و سمینار صداى زندانیان سیاسى را به گوش جهانیان برسانیم. همانطور که ممکن است مطلع باشید تعداد زیادى از سازمانها و افراد مدافع آزادی زندانیان سیاسی در این حرکتها شرکت کرده اند. این روز را به زندانیان سیاسی در ایران اختصاص دادیم تا بتوانیم همه با هم  در یک روز مشخص با همیاری و همکاری وضعیت زندانیان سیاسی را به طور وسیعى بار دیگر در سطح جهان منعکس گردید.
 
برنامه های سال‌های قبل و اطلاعات بیشتر در مورد این مناسبت را میتوانید از طریق وبلاگ  زیر مشاهده نمایید:
 
پس از دوازده سال تلاش و مبارزه برای جهانی کردن سی خرداد- بیست ژوئن، روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران، این روز به یک روز شناخته شده در اذهان عمومی تبدیل شده است. کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی موضوع برنامه امسال را  به حمایت از اعتراضات مردم در ایران، اعتراض به زندان و سرکوب و به طور ویژه  به اعتراض به قتلهای خاموش در زندانها که توسط محرومیت عامدانه زندانی از درمان صورت میگیرد اختصاص داده است.
 
 از شما دعوت میکنیم، در هر نقطه از جهان که هستید، با برگزاری تحصن و حرکات اعتراضی و در ایران با تجمع در مقابل زندان‌ها و دفاتر رسمی رژیم اسلامی ،در روز  بیست ژوئن برابر با ۳۰ خرداد صدای زندانیان سیاسی را به گوش دنیا رسانده و شعار “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” را طنین انداز کنیم. 
 
در راستای برگزاری این روز تحصن‌هایی در تورنتو کانادا، ونکوور کانادا و لاهه هلند اعلام شده است که آفیش آن را به ضمیمه ملاحظه میکنید. 
 
از شما تشکل‌ها و مردم آزادیخواه و مدافع آزادی زندانیان سیاسی دعوت میکنیم که در این تحصن ها  شرکت کنید، و یا در کشور محل اقامت خود تحصن سازماندهی کنید. شما همچنین میتوانید با تهیه و انتشار کلیپهای صوتی تصویری صدای زندانیان محروم از درمان باشید. 
 
  از شما رسانه های مدافع آزادی دعوت میکنیم تا با انعکاس این روز صدای زندانیان را هر چه وسیعتر انعکاس دهید. 
 
به امید اینکه تداوم حرکت ٢٠ ژوئن در عین حال  زمینه گسترش همکاری و هماهنگی میان جریانات مختلف برای برگزاری حرکات بزرگتر حول مسئله آزادى زندانیان هرچه بیشتر فراهم گردد. امیدواریم  تشکل  شما نیز فعالانه در این حرکت شرکت کند و تمام امکانات خود را برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این روز به کار گیرد. زندانیان سیاسى و خانواده هایشان به حمایت ما نیاز دارند۰
 
با احترام
شیوا محبوبى
سخنگوی کمیته مبارزه براى آزادى زندانیان سیاسى در ایران
Tel: 00447572356661
 
لیست برنامه های اعلام شده: 
 
تورنتو – کانادا: 
تحصن سه روزه  
تاریخ:
  ۱۸ الی ۲۰ ژوئن
مکان: در محل پلازای ایرانیان
شماره تماس: سهیلا دالوند 
۰۰۱ ۶۱۳-۸۵۰-۴۹۲۹ 
 
ونکوور -کانادا:
تاریخ: ۱۸ ژوئن ۱۱الی ۴ بعدازظهر 
مکان: 
۲۶۸۰ Dunsmuir Ave, Cumberland, BC
شماره تماس :
فهیمه صادقی
۰۰ ۱ ۶۰۴-۷۶۳-۱۴۴۶ 
 
لاهه -هلند:
تحصن یکروزه
تاریخ: ۲۰ ژوئن 
مکان:  
Pleonasm 17A, 2511 CS Den Haag
شماره تماس: 
باهره یزدانپناه
۰۰۳۱ ۶۸-۴۰۱-۶۳۰۷ 
 
سوئد-استکهلم
تاریخ: ۱۸ژوئن ساعت ۱۴
مقابل سفارت جمهوری اسلامی 
برگزارکننده: کمیته بین المللی علیه اعدام ، کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران
تماس: هرمز رها
۰۰۴۶۷۳۷۸۹۶۵۰۵
 
از شما دعوت میکنیم که در این تحصن ها  شرکت کرده و صدای زندانیان سیاسی و خانواده را به گوش دنیا برسانیم. 
 
 برای کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی گزارش و خبر ارسال کرده و همکاری کنید. با ما از طریق کانالهای زیر  در لینک تماس بگیرید: 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)