نامه سرگشاده فوروم ایرانیان دموکرات شهر ماینس/آلمان به وزیرخارجه دولت فدرال آلمان خانم آنالنا بربوک و کمیساریای حقوق بشر دولت فدرال آلمان خانم لوئیزه آمتسبرگ در باره اوضاع کنونی ایران

ماینس سوم۲۰۲۲


حضور محترم سرکار خانم بربوک وزیر امور خارجی دولت آلمان فدرال،

حضور محترم سرکار خانم آمتسبرگ کمیساریای حقوق بشر دولت آلمان فدرال،

ما بمانند سایر ایرانیان با نگرانی فراوان وقایع ایران را دنبال می کنیم ونگران مردممان هستیم. مردم ایران تحت رژیم توتالیتر جمهوری اسلامی ایران رنج می برند. فساد، رشوه خواری و ظلم و ستم به مردم از سوی کل سیستم جمهوری اسلامی به رهبری روحانی علی خامنه ای به وضوح نشان می دهد که رژیم ایران از سرکوب شهروندان خود هراسی ندارد. در همان حال حکومت بی هیچ پروائی به دستگیری، شکنجه و اعدام مردم ایران ادامه می دهد. در اینجا در خارج از کشور مامورانی فعالانه برای رژیم ایران کار می کنند. لابی‌های رژیم ایران تبلیغات به نفع جمهوری اسلامی را در میان ایرانیان ساکن آلمان و اروپا پخش می نمایند.

در حال حاضر در ایران، در جنوب غرب کشور یعنی منطقه ای که در آن مواد معدنی و نفت زیادی تولید می شود، اعتراضات و مقاومت هایی در جریان است. مردمی که در این منطقه زندگی می کنند از فقیرترین مردم کشور بوده و از بیکاری، فقر، گرسنگی و مسیبت های زیست محیطی رنج می برند.

در تاریخ ۲۳ ماه مه ۲۰۲۲، یک ساختمان بزرگ فروریخت. تعداد کثیری از مردم مفقود شده و زیر آوار مدفون شده اند. اخبار و اطلاعات حاکی از این است که به دلیل فشار رژیم تهران، فساد و رشوه خواری، این ساختمان مورد بررسی و کنترل لازم مسئولان قرار نگرفته است. در حالیکه از قبل هشدار داده شده بود که این ساختمان در شرف ریزش است.

اینک دهمین روز فروپاشی این ساختمان است و مردم هنوز از این فاجعه در مصیبت اند تا کنون بیش از ۳۰ نفر در این حادثه جان باخته اند و هنوز مشخص نیست که چند نفر دیگر زیر آوار قرار دارند. خانواده های قربانیان در اثر این فاجعه فراوان رنج می برند و مردم با اعتراضات خویش سعی می کنند ناراحتی خود را ابراز نمایند.

پاسخ رژیم ایران به اعتراضات مردم، سرکوب اعتراضات با گاز اشک آور و گلوله است. این غم و اندوه منجر به رسا شدن فریاد دموکراسی خواهی و آزادی خواهی مردم ایران شده است، زیرا نظام جمهوری اسلامی در این رویداد هم دست خطاکاران و مقصر است و تنها به انتقاداتی مانند “عده ای بدون مجوز و بدون کنترل چنین خانه هایی را با رشوه می سازند و از آن ثروتمند می شوند” بسنده می کند.

اکنون ۹ روز است که این اعتراضات ادامه دارند و شهرهای بزرگ ایران همبستگی خود را با قربانیان و شهر آبادان نشان می دهند. در خود استان خوزستان خیزش سیاسی مشروعی در حال جریان است. این منطقه در حال مبارزه و مقاومت است و مردم را به نفی جمهوری اسلامی و شعار ” نه به جمهوری اسلامی” فرا می‌خواند و از جامعه جهانی می‌خواهد برای دفاع از حقوق بشر در ایران از این خواسته ها حمایت و پشتیبانی نماید و به ابراز لطف و “گفتگوی انتقادی” با رژیم جمهوری اسلامی خاتمه دهد.

ما از شما می خواهیم که اقدام کنید و همراه با اتحادیه اروپا از رژیم ایران بخواهید که به خواسته ها عمل کند و تصمیم مردم ایران را بپذیرد.

رژیم ایران با حمایت مستقیم و غیرمستقیم در قدرت باقی مانده است ودر تلاش است تا هر چه بیشتر مردم خود را سرکوب کند. این رژیم در حالیکه از شبه نظامیان تروریست در منطقه حمایت می کند، در تلاش است تا هر فریاد برای دموکراسی و آزادی در ایران را در گلوی مردم خفه کند. بسیاری از معترضانی که برای آزادی و احقاق حقوق خود ایستادگی می کنند، دستگیر شده اند. اینها واقعیت های غیر قابل چشم پوشی هستند.

اعتراضات مسالمت آمیز معلمان و کارگران کارخانه ها هر روز در سراسر ایران در جریان است. در حال حاضر مبارزه برای بقا و زندگی در ایران در حرکت است. معترضان، خبرنگاران و کارگران دستگیر و زندانی می شوند.  خواست های جنبش زنان و حقوق مشروع مردم پایمال می شوند و در عوض مردم مورد شکنجه و تحقیر قرار می گیرند. این چنین به بهانه “توافق هسته ای”، هر آنچه مردم ایران از آن رنج می برند از سوی دولت های اروپائی تحمل می شود.

سرکارخانم وزیرمحترم،

ما از شما می خواهیم که بعنوان یک حزب بر پایه ارزش های دموکراتیک مسئولانه عمل کنید. ما از شما می خواهیم که با رژیم ایران نه از طریق نامه نگاری بلکه از طریق درخواست های مشخص و جدی وارد اقدام شوید.

مردم ایران باید حمایت و پشتیبانی شوند و رژیم نباید به ظلم و ستم این مردم ادامه دهد. اعدام ها، شکنجه ها و تیراندازی ها باید متوقف گردند. ما نمی دانیم چند نفر در نتیجه این برخوردهای رژیم کشته یا مجروح شده اند. خانواده هایی که می خواهند برای عزیزانشان مراسم ختم برگزار کنند، از این کار منع شده و در عوض رگبار گلوله دریافت می کنند. این چهره واقعی رژیم وحشی جمهوری اسلامی ایران است.

اکنون دیگر وقت عمل است!

با احترام فراوان
از سوی فوروم ایرانیان دموکرات شهر ماینس/آلمان
بهروز اسدی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)