به گزارش کافه سینما به نقل از بهار، حکمت گفت: آنان فضای این هنر- صنعت را همراه با مشکل می‌دانند و از سوی دیگر می‌خواهند کسی که بتواند برنامه‌های دولت تدبیر و امید را اجرایی کند، براین پست بنشیند.

منیژه حکمت از کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینما جزو اولین افرادی بود که به عنوان حامیان دکتر روحانی از جمع سینماگران فعالیت‌های خود را آغاز کرد. او درباره معاونت سینمایی و انتظاراتش از این معاونت به بهار چنین گفت: «ضمن تبریک به آقای جنتی به خاطر آغاز فعالیتشان در وزارت ارشاد به عنوان یکی از سینماگرانی که خیلی روشن در انتخابات ریاست‌جمهوری از آقای روحانی حمایت کردم باید بگویم که خبرهایی که این روزها شنیده می‌شود خبرهای چندان خوشایندی نیست.» وی تاکید می‌کند: «در سینمای ایران طیف‌های مختلف فکری وجود دارند که به نظرم وزیر ارشاد باید با همه این طیف‌های فکری دیدار داشته باشد. در روزهای اخیر وزیر ارشاد تنها با یک طیف فکری در سینما دیدار داشته که این طیف فکری همیشه در ارتباط با مدیران و قدرت بوده است. درحالی که بدنه سینما و اهالی سینما همیشه مشکلات خود را داشته‌اند. از سویی دیگر طیفی که به‌تازگی با وزیر ارشاد دیدار داشته فیلمسازان و سینماگرانی بوده‌اند که هیچ‌گاه در تیتراژ فیلم‌هایشان بخش خصوصی دیده نمی‌شود.» او با به یاد آوردن روزهای انتخابات گفت: «در حالی که طیف‌های دیگری در سینما هستند که حامی آقای روحانی بودند و خیلی شجاعانه حمایت کردند و نگرانی‌های این طیف نگرانی‌های کلی اهالی سینماست. با توجه به شرایط سخت این روزهای سینما، به عنوان کسی که ادعای فعالیت در بخش خصوصی را دارم اتفاقات این روزهای سینما را با دقت رصد می‌کنم و از همین‌جا نگرانی‌هایم را اعلام می‌کنم. چنانچه نگرانی‌های اهالی سینما دراین‌باره برطرف نشود ما به ناکجا‌آباد خواهیم رفت و شرایط از گذشته بدتر خواهد بود.»
او همچنین این سوال‌ها را مطرح کرد: «دولت تدبیر و امید دنبال چه راهکاری است؟ آیا به دنبال خودی و غیرخودی کردن سینماگران است؟ بر چه معیاری می‌خواهد سینماگران را خودی و غیرخودی کند؟ آیا فیلمسازان غیرخودی کسانی هستند که در انتخابات از آقای روحانی حمایت کردند؟ آیا خودی‌ها کسانی هستند که در دوسال گذشته بخشی از سینمای ایران را حذف کردند و با بخش دیگری از سینما ساختند و به فیلم‌های نجیب سینمای ایران انگ بی‌اخلاقی زدند؟ به عنوان یک شهروند و سینماگر منتظرم ببینم که چه می‌شود؟ من نمی‌خواهم از رایی که دادم و مردمی که امیدوارانه رای دادند ناامید شوم. من در نامه‌ای سرگشاده به آقای روحانی دغدغه‌ها و دل‌نگرانی‌های خود را اعلام خواهم کرد. به نظرم خیلی زود است ماهایی که به امید دل بستیم سریع ناامید شویم. ما دوست داریم آقای جنتی با همه طیف‌های فکری سینما صحبت کنند. این سینما تنها با ۲۰نفر شکل نگرفته است. بلکه با پنج‌هزار نفر تشکیل شده و دغدغه‌هایی دارند که با این رفتاری که این روزها انجام شده، این دغدغه‌ها به گوش جنتی نخواهد رسید.» او همچنین در بخش دیگری از سخنانش چنین گفت: «انسان برتر کسی است که خواهان حذف هیچ تفکری نیست. من امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد و مدیری که وابسته به هیچ جناح فکری نیست و مستقل است بر سر کار بیاید. سینمای ایران را فیلمسازانی چون کیارستمی و فرهادی و… تا فیلمسازان مستعد جوان نگه داشته‌اند. سینمای ایران را گروهی نگه داشته که با بدبختی دست‌وپنجه نرم می‌کند نه فیلمسازانی که با بودجه‌های‌میلیاردی فیلم می‌سازند. در چهار سال گذشته دو طیف به جان سینما افتاده‌اند یک طیف مسئولان بودند و طیف دیگر سینماگرانی که به دنبال پول و قدرت بودند و بدنه سینما در بین این دو طیف نابود شد. من امیدوارم که شادی به اهالی سینما بازگردد و با درایت و تدبیر و امیدی که از مسئولان انتظار داریم روزهای خوبی را ببینیم. من خودم هیچ مطالبه‌ای ندارم و کارم را در بخش خصوصی دارم و نگران اکثریت سینما هستم. به نظرم اگر یک طیف فکری خاصی بر سینما حاکم شود پیش‌بینی می‌کنم روزهای دردناکی در انتظار سینما خواهد بود.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com