حکومت ایران و سد سدید مبارزه با نفوذ شرورانه‌ در منطقه

اضافه بر تهدید برنامه اتمی حکومت ایران برنامه نفوذ شریرانه حکومت ایران در کشورهای منطقه مورد نگرانی کشورهای غربی و از جمله آمریکا می‌باشد.

ژنرال لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده در روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین در جلسه استماع در کنگره آمریکا در مورد دخالت‌‌های حکومت ایران در کشورهای منطقه اعلام کرد که آمریکا کماکان متعهد به مقابله با نفوذ شریرانه‌ی حکومت ایران و انجام عملیات ضدتروریستی می‌باشد.

آستین افزود حکومت ایران ثبات خاور میانه را به چالش کشیده است و تهدیدی برای نیروهای آمریکایی و شرکای ایالات متحده و جریان آزاد انرژی در منطقه تنگه هرمز می‌باشد.

لوید آستین در ادامه جلسه استماع در کنگره آمریکا ضمن اشاره به تهدیداتی که از سوی حکومت ایران در منطقه خاور میانه ایجاد می‌شود تصریح کرد که در پاسخ به این تهدیدات نیروهای آمریکا به طور فزاینده‌ای نیاز دارند تا با یک موقعیت پایدار نظامی و نیروی آماده عملیاتی که قادر به بازدارنگی تهدیدات امنیتی باشد، عملیات نظامی انجام دهند. [اقدامات کنگره آمریکا علیه حکومت ایران شدت می‌گیرد]

سیاست‌های آمریکا در سال ۲۰۲۳ در قبال حکومت ایران

ژنرال آستین در ادامه افزود تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها ایالات متحده در سال مالی ۲۰۲۳ در مورد حمایت از فعالیت عملیاتی در سراسر منطقه خاور میانه و جنوب و جنوب شرقی آسیا بر پیشرفت فن‌آوری، تعامل و هماهنگی با شرکای ایالات متحده و عملیات‌های نظامی متمرکز می‌باشد.

ژنرال آستین همچنین افزود ایالات متحده به تقویت سیستم‌های یکپارچه دفاع هوایی، موشکی و ضد پهبادی ادامه داده و مفتخر است که با شرکای آمریکا از طریق تمرین‌های چند جانبه منطقه‌ای، عملیات حمایت اطلاعات نظامی، فروش نظامی خارجی و تلاش‌ها برای تامین امنیت دسترسی پایگاه‌ها و پروازها همکاری می‌کند.

در جلسه استماع وزیر دفاع آمریکا در کنگره این کشور ژنرال لوید آستین اضافه کرد ایالات متحده در سراسر منطقه خاور میانه همچنان و مانند قبل متعهد به مقابله با نفوذ شریرانه‌ی حکومت ایران، انجام عملیات‌های ضد تروریستی بوده که به گرو‌ه‌هایی که اراده و توانایی آسیب‌رساندن به آمریکا را دارند ضربه بزند.

ژنرال میلی: حکومت ایران به دنبال برهم زدن نظم و ثبات در منطقه است

هم زمان با جلسه استماع لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در کنگره این کشور ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در روز سه‌شنبه اعلام کرد که حکومت ایران به دنبال برهم زدن نظم و ثبات منطقه خاور میانه است.

ژنرال میلی که وی نیز در کنگره آمریکا سخنرانی می‌کرد ضمن محکوم کردن اقدامات مخرب و مداخله جویانه حکومت ایران در کشورهای منطقه خاور میانه اعلام کرد که حکومت ایران با حمایت از فعالیت‌های تروریستی و گروه‌های نیابتی خود در مرزهای همسایگانش و هم چنین برنامه موشک‌های بالستیک خود به دنبال برهم زدن نظام و ثبات در منطقه خاور میانه و ایجاد تعادل قوا به نفع خود می‌باشد.

ژنرال میلی همچنین افزود حکومت ایران توسعه برنامه هسته‌ای خود را به عنوان فشاری در جهت تشدید بی‌ثباتی و توسعه‌طلبی در منطقه به کار گرفته و می‌گیرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)