مدارس ایران آماج سیاست‌های ایدئولوژیک حکومت ایران

حکومت ایران بنا بر اعلام رسمی قصد دارد تا از طلاب حوزه‌های علمیه در مدارس ایران به طور گسترده‌ای استفاده کرده و بخش قابل توجهی از طلاب را در مدارس ایران استخدام کند.

در ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه و ۴۳ سالی که از تشکیل حکومت ولایت فقیه می‌گذرد پهنه‌‌ای نمانده است که از دست و چنگ‌اندازی آخوندهای حکومتی در امان بماند.

با وجود اینکه در مدارس کشور در سال‌های گذشته برخی از طلاب حوزه‌های علمیه به کار گرفته شده بودند اما اخیرا و در اقدامی جدید حکومت ایران اعلام کرده است که قصد دارد تا تعداد قابل توجهی از طلاب حوزه‌های علمیه را در مدارس کشور استخدام کرده و به کار گیرد!

۲۵ هزار طلبه باید در آموزش و پرورش استخدام شوند

البته به کارگیری طلاب در مدارس ایران قدمتی دیرینه در عمر حکومت ولایت فقیه دارد و حکومت ولایت فقیه در راستای سیاست‌ها و مطامع ایدئولوژیک خود قصد آن داشته و دارد که مدارس کشور را توسط طلبه‌‌های حوزه علیمه به تسخیر و کنترل خود درآورد.

در همین راستا از سال ۱۳۷۵ و بر اساس یک قرارداد همکاری بین وزارت آموزش و پرورش با حوزه‌‌های علیمه و بر اساس مصوبه مجلس وقت حکومت ایران، تصویب شد که ۲۵ هزار طلبه مرد و زن در وزارت آموزش و پرورش استخدام رسمی شده و به کار گرفته شوند.

وزارت آموزش در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نیز به صراحت اعلام کرد که هدف از اجرای چنین توافق و مصوبه‌ای «اسلامی‌کردن مدارس» ایران می‌باشد. [آموزش و پرورش؛ گرسنگی به معلمان، استخدام عمامه داران (یک نکته)]

در امتداد این سیاست حکومت ولایت فقیه در سال‌های اخیر به این سیاست سرعت بخشیده و در پی آن است تا تعداد بیشتری افزون بر میزان مصوب مجلس، طلبه و آخوند‌ها را در مدارس ایران به کار بگیرد.

نقش «شورای عالی انقلاب فرهنگی» در استخدام طلبه‌ها در آموزش و پرورش

این سیاست آشکارا در راستای پیشبرد مطامع ایدئولوژیک و بنیادگرایانه‌ی حکومت ولایت فقیه است خاصه آنکه «شورای عالی انقلاب فرهنگی» حکومت ایران مصوبه‌ای را به تصویب رسانده است که بر اساس آن باید ۱۰ درصد از کل استخدامی‌های آموزش و پرورش در مدارس کشور باید از میان طلبه‌‌ها باشد.

افزون بر این راه بکارگیری آخوندها و طلبه‌ها در مدارس کشور از طریق بند ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان نیز به طور سیستماتیک هموار شده است.

بر اساس این بند برای جبران کسری معلم در مدارس ایران طلاب و آخوندهایی دارای سطح ۲ و ۳ حوزه که مدرک معادل کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌شود، دارند می‌توانند در آموزش و پرورش جذب و استخدام شوند.

خدمت سربازی آخوندها در مدارس

افزون بر این موارد بنا بر بخشنامه خرداد ماه سال ۱۴۰۰ آموزش و پرورش ابلاغ‌ شده به همه استان‌های کشور اعلام شده است که همچون سال‌های گذشته طلبه‌ها می‌توانند خدمت سربازی خود را به عنوان معلم در مدارس ایران بگذارنند.

در حال حاضر نیز تعداد طلبه‌ – سربازها در مدارس کشور ۲۰۰۰ نفر اعلام شده است.

بنا بر آمارهای رسمی تنها در سال تحصیلی گذشته تعداد ۴۴۰ نفر از طلبه‌ها و آخوندهای حوزه به عنوان معلم در مدارس کشور استخدام شده‌اند اما حوزه‌های علمیه حکومت ایران رسما اعلام کرده‌اند که از این میزان استخدام آخوند و طلبه در مدارس ایران راضی نیستند.

همچنین مجلس حکومت ایران در دی ماه سال ۱۴۰۰ با ارائه یک طرح به صحن علنی مجلس خواستار تسریع و تسهیل حضور آخوندها در مدارس کشور شده و افزودند که کل حقوق و مزایای این آخوندها در مدت ۲ سال خدمت سربازی آنها توسط وزارت آموزش و پرورش باید پرداخت شود.

«مرکز تربیت معلم حوزه‌های علیمه»!

در راستای این سیاست همچنین مرکزی با عنوان «مرکز تربیت معلم حوزه‌های علیمه» نیز در دستور کار حکومت ولایت فقیه قرار گرفته است که به وسیله آن راه ورود طلبه‌ها و آخوندها به مدارس ایران را هموار ساخته است.

افزون بر این در راستای تبلیغ بکارگیری طلاب و آخوندها در مدارس تنها در سال تحصیلی ۹۹ ـ ۹۸ بیش از ۸۰۰۰ نشست پیرامون ضرورت حضور طلاب در مدارس برگزار شده است!

آنچنانکه از شواهد و قرائن برمی‌آید حکومت ولایت فقیه به طور روزافزونی در پی آن است تا استیلای حوزه علمیه و آخوندها و طلاب را در آموزش و پرورش و مدارس سراسر ایران تحقق بخشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)