تجمع کارگران بخش دولتی در اعتراض به افزایش ناچیز ۱۰ درصدی حقوق در برابر مجلس

کارگران بخش دولتی با شعار «تورم ۱۰۰ درصد، حقوق ما ۱۰ درصد» برای چندمین بار در برابر مجلس تجمع کردند. در بند ۱ـ۴ تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱، فقط ۱۰ درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شده است. این کارگران در اعتراض به این لایحه روز۴ اسفندماه و ۲۱ اسفندماه نیز در برابر مجلس و شورای نگهبان تجمع کردند. اما مجلس بدون اعتنا به اعتراض آنان، این لایحه را از تصویب گذراند.

مشاهده فیلم:

تجمع کارگران بخش دولتی در اعتراض به افزایش ناچیز ۱۰ درصدی حقوق در برابر مجلس

روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰، کارگران بخش دولتی در اعتراض به تصویب افزایش ناچیز ۱۰ درصدی حقوق در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ جلو مجلس تجمع کردند. کارگران می‌گویند نرخ تورم سالانه ۱۰۰درصد است، با خط فقر بیش از ۱۱ میلیون تومان، آیا افزایش ۱۰ درصد حقوق به بازی گرفتن زندگی کارگران نیست؟

کارگران معترض با شعار: «تورم صد درصد حقوق ما ۱۰ درصد» این افزایش ناچیز و ناعادلانه را مورد اعتراض قرار دادند.

کارگران همچنین شعار می‌دهند: «عزا، عزاست، امروز، روز عزاست امروز.»

پیش‌تر کارگران شرکت‌های دولتی منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر نیز از شورای نگهبان خواسته بودند که با مصوبه افزایش ۱۰ درصدی دستمزد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مخالفت کند. اما شورای نگهبان توجهی به این خواسته نکرد.

کارگران بخش دولتی دیگر سکوت نخواهند کرد

این کارگران در اعتراض به تصویب این لایحه بیانیه‌ای منتشر کرده بودند.

در بخشی از بیانیه در اعتراض به عملکرد دولت رئیسی آمده بود:

«همان‌گونه که کلیه کارگران شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی مستحضرند، دولت سیزدهم در اقدام کم‌سابقه به بهانه صرفه‌جویی بودجه و کنترل تورم، افزایش حقوق سالیانه کارگران مظلوم و زحمت‌کش بخش دولتی را طبق بند ۱ـ۴ تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱، ده درصد افزایش در نظر گرفته است.»

در قسمتی دیگر از بیانیه کارگران می‌نویسند: «تصویب این بند بهت و حیرت را بر قشر مظلوم و بی‌پناه کارگران بخش دولتی نمایان کرد. کارگرانی که در بخش دولتی زحمت می‌کشند، اما از هیچ کدام از امتیازات و بخشنامه‌های هیات دولت در خصوص اصلاحیه‌های فوق‌العاده‌ کارمندی بهره‌مند نیستند. کارگران بخش دولتی دیگر بار مانند عیدی در خصوص افزایش حقوق‌شان سکوت نخواهند کرد. کارگرانی که در طول سال کارگر تلقی می‌شوند. اما در انتهای سال عیدی این قشر مظلوم و بی‌پناه بصورت کارمندی پرداخت می‌گردد.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)