پیام تشکیلات دموکراتیک زنان ایران به سازمان های زنان فدراسیون دموکراتیک بین المللی زنان

 

رفقا ی گرامی!

خواهران عزیز!

تشکیلات دموکراتیک زنان ایران آغاز جنگ خانمان‌سوز و حملهٔ نظامی روسیه به اوکراین و کشتار مردم این کشور را قاطعانه محکوم می‌کند. این جنگ نه برای منافع مردم و زحمتکشان دو کشور، بلکه برای تأمین منافع قدرت‌های امپریالیستی از جمله امپریالیسم آمریکا و ناتو و الیگارشی مالی و قدرتمند روسیه است. جنگی است که از مدت‌ها پیش برای کنترل کردن منابع انرژی و کسب سود بیشتر و تصرف بازارها شکل گرفته و برندگان اصلی آن انحصارهای تسلیحاتی و نیروهای امپریالیستی و الیگارشی مالی و قربانیان آن، مردم عادی‌اند.

سیاست‌های مداخله‌جویانه امپریالیسم آمریکا  و متحدان آن در کنار سیاست نظامی‌گرایانه و گسترش قلمرو ناتو به سوی شرق اروپا و حتی قاره‌های دیگر که از مدت‌ها پیش آغاز شده بود، و بی‌اعتنایی کامل قدرت های امپریالیستی، به‌ویژه امپریالیسم آمریکا و ناتو، به معاهده‌های بین‌المللی به‌رغم هشدارهای نیروهای مترقی، که بارها تکرار شده است، شرایط را برای جنگ خانمان‌سوز دیگری، این بار در اروپا، تدارک دیده است. با وجود این، چنین وضعی نباید مجوز حملهٔ ارتش روسیه به اوکراین و نقض مرزهای بین‌المللی این کشور به بهانه «حفاظت از صلح» و نابود کردن «نیروهای افراطی نئونازی» باشد.

رفقای گرامی!

زنان همیشه نقش مهم و تأثیر گذاری در جنبش صلح جهانی و علیه جنگ داشته‌اند و دارند. زنان علاوه بر اینکه نمی‌خواهند منابع طبیعی و نیز زیرساخت‌های کشورها که حاصل کار زحمتکشان است در جنگ ها نابود شود، نمی‌خواهند فرزندان بی‌گناه خود را باز هم در راه سودوَرزی غارتگران قربانی کنند.

تشکیلات دموکراتیک زنان ایران  همراه با همهٔ صلح‌دوستان جهان، ضمن ابراز همبستگی با مردم و زحمتکشان اوکراین و روسیه که قربانیان اصلی این جنگ خانمان‌سوز و پیامدهای فاجعه‌بار آتی آن هستند، خواهان آتش‌بس فوری و  متوقف شدن عملیات نظامی و پایان دادن به این بحران خطرناک از راه مذاکره مستقیم است که جهان ما را تهدید می‌کند. امروزه، همهٔ نیروهای مترقی و صلح‌دوست جهان باید صدای خود را علیه جنگ رساتر سازند.

«جنگ دیگر بس است!» این آخرین پیام کمونیست برجسته و آموزگار جنبش زنان، کلارا زتکین به مردم جهان بود، و ما امروز در آستانهٔ ۸ مارس، روز جهانی زنان، همراه با سایر صلح‌دوستان جهان، هم‌صدا و متحدانه همان پیام را اعلام می‌کنیم.

«جنگ دیگر بس است!»

تشکیلات دموکراتیک زنان ایران

۷ اسفند ۱۴۰۰

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)