✋ معلمان سراسر کشور دیر زمانی است که از بی عدالتی و تبعیض در رنج هستند و خواسته‌های بحق، قانونی و انسانی خود را به روشهای مختلف با مسوولین مملکت از جمله وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس مطرح کرده‌اند ولی نه تنها پاسخی درخور و عملی به آنها داده نشده بلکه تعدادی از آنان با دستگیری، بازداشت و صدور احکام سنگین حبس، تبعید و اخراج از آموزش و پرورش نیز مواجه شدند.

✋ سرانجام فرهنگیان که از این همه بی مسوولیتی و عدم پاسخگویی مسوولین مربوطه به تنگ آمدند با تکیه بر اصل ۲۷ قانون اساسی که بر آزادی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها تصریح کرده در روزهای شنبه ۳۰ بهمن و سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ پا به خیابان‌ها گذاشتند تا از این طریق مسوولین مربوطه را در جریان اعتراضات چند ساله خود قرار دهند.

✋ به امید آن که چشم بینا وگوش شنوایی پیدا شود و خواست‌های آنان را مبنی بررفع تبعیض در آموزش و پرورش ، آزادی معلمان زندانی، اصلاح قوانین استخدامی، اجرای اصول ۱۵ و ۳۰ قانون اساسی، ارتقاء کیفیت آموزشی، بهبود وضعیت معیشتی معلمان مورد توجه قرار داده و اجرایی کند اما، متاسفانه بار دیگر معلمان مورد بی‌حرمتی قرار گرفته و در چند شهر مورد هجوم و ضرب و شتم مامورین امنیتی قرارگرفتند و تعدادی نیز باز داشت شدند.

✋ از میان بازداشت‌شدگان آقای رادا مردانی از فرهنگیان شهر دلفان هنوز در زندان بوده و بقیه به قید ضمانت آزاد شده‌اند و این در حالی است که طبق بند ۷ اصل ۳ قانون اساسی دولت موظف شده است آزادی‌های سیاسی و اجتماعی را در حدود قانون تأمین کند.

✋هجوم به تجمعات معلمان و سرکوب آنان در حالی است که قانون اساسی بر آزادی تجمعات بدون حمل سلاح تأکید کرده و معلمان نیز که آموزگاران و پرورش دهندگان فرزندان این مرز و بوم هستند نه سلاح، که ابزاری جز قلم در دست نداشتند و شعار می‌دادند «هرکه با اهل قلم در افتاد، ورافتاد» براستی که قلم سلاحی است بغایت مقاوم، نشکستنی و همواره پیروز و احترام به شأن دانش و دانش‌آموزی لازمه‌ی توسعه و پیشرفت جوامع بشری است .

✋ کانون مدافعان حقوق‌بشر هجوم به تجمعات مسالمت‌آمیز معلمان را بر خلاف اصل ۲۷ قانون اساسی و قابل پیگرد قضایی دانسته و سرکوب آزادی‌های اساسی مردم را بشدت محکوم می‌کند.

کانون مدافعان حقوق بشر، اول اسفند ۱۴۰۰

 
 
 
 
 
 
 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)