وضعیت سنجی ۳۸۹mojtaba soleymani

 “در دوران معاصر، انواع سازمان های موازی را در توتالیتاریسم فاشیستی و استالینیستی و پس از آن رژیم های توتالیتری که در کشورهای مختلف، از آنجمله کشورهای اسلامی مستقر شده اند، زیر چشم داشته و داریم. تضادی که بنیاد توتالیتاریسم را تشکیل می دهد، از جمله، در دوگانگی سازمان ها تجلی می کند. حزب حاکم علاوه بر بوجودآوردن دیوان سالاری و سازمان های نظامی و انتظامی، در کنارشان سازمان های «اطلاعات و امنیت» و «چماقداری» و «شبه نظامی» و «انواع پلیس مخصوص» بوجود می آورد

     قرآن هر نوبت که به نوعی به توتالیتاریسم می پردازد، این سازمان ها را از یاد نمی برد، از جمله در بحث از حزب فرعون با تفصیل بیشتر به موضوع می پردازد که قدرت فرعون پایه های متعدد دارد:

وَفِرْعَوْنَ ذِی الأَوْتَادِ

و فرعون دارای ستون پایه ها(ی قدرت)گوناگون است: از ارکان و ستونهای قدرتهای فرعونی ، یکی نیروهای نظامی و شبه نظامی :

وَاسْتَکْبَرَ هُوَ وَجُنُودُهُ فِی الأَرْض

و او و لشگریانش بر روی زمین استکبار جسته اند

هرگاه ایرانیان از آنچه بر روسیه و آلمان، در دوران استالین و هیتلر، گذشته است، آگاه می بودند، بسا با کسانی همصدا می شدند که نسبت به ایجاد «نهادهای انقلاب» و تشکیل «بسیج» و «حزب الله» و «انصار حزب الله» هشدار می دادند. هیچ ملتی نمی باید از خطر عود استبداد فراگیر غفلت کند. چرا که قدرت وقتی امکان تمرکز و بزرگ شدن و انباشت پیدا کرد، استبداد فراگیر را برقرار می کند.”

 نقل از”ص ۱۶۰ کتاب توتالیتر آقای ابوالحسن بنی صدر

در ۲۱ بهمن ۱۴۰۰یک فایل صوتی حدود ۵۰ دقیقه‌ای مربوط به سال ۹۷ از گفت‌وگوهای بین محمدعلی یا عزیز جعفری ، فرمانده وقت سپاه و صادق (میرزاحسن) ذوالقدرنیا ، معاون اقتصادی وقت سپاه پاسداران از طرف رادیو فردا منتشر شد که موضوع گفتگو ی آن ،فساد نیروهای مرتبط با نیروی قدس سپاه، بنیاد تعاون سپاه و شهرداری تهران بوده است و در آنها پای بسیاری از منصوبان خامنه‌ای از جمله قاسم سلیمانی و رئیس کنونی مجلس نظام، محمد باقر قالیباف هم در میان است.

میرزا حسن ذوالقدرنیا که به جعفری فرمانده وقت سپاه گزارش می دهد، پیش از این در فضای عمومی شناخته شده نبود و نام اصلی او صادق گل و سنبل بوده و بین فعالان سیاسی و فرماندهان سابق سپاه استان فارس شناخته شده است.

 

فساد سازمان یافته و فر اگیردر سپاه پاسدران و شاخه های آن همچون سپاه قدس و نیز شهرداری تهران:

در این فایل صوتی به نقش برجسته شهردار سابق تهران، فرمانده‌های پیشین و کنونی نیروی قدس سپاه، جمال‌الدین آبرومند، معاون وقت هماهنگ‌کننده سپاه و حسین طائب، مسئول اطلاعات سپاه در فسادهای گسترده اشاره شده که رقم آنها به هزاران میلیارد تومان می‌رسد.

سه روز پس از انتشار فایل صوتی «محمدعلی جعفری» ، خبرگزاری فارس اصالت این فایل رااز قول جعفری تایید کرد.

آنچه این فایل صوتی هویدا کرده شمه ای از بوی گندچاه متعفنی است که این نظام و ارگان نظامی سرکوبگری چون سپاه تا خرخره در آن غرقند .

آنچه این فایل صوتی هویدا ساخته عبارتند از

۱-این فایل صوتی نماد آشکار آخر و عاقبت فاسد هر استبدادی است.

۲-دلیلی محکم بر این است که هر نظام استبدادی برای حفظ قدرت خود به هرمرام ( کمونیسم و ناریسم و لیبرالیسم و…) و هر دینی یهودیت ومسیحیت و اسلام و… )به مثابه ابزار می نگرد در بین کارگزاران استبداد نه تنها باوری به آن مرام ودین وجود ندارد، بلکه آن را از خود بیگانه می کنند و در خدمت قد رت در می آورند.

۳- و رفته رفته قدرت بدل به دین و مرام بندگان و عملگانش می گردد.

۴- درچنین نظامهایی بکار گیری هر وسیله کثیفی برای هدف حفظ قدرت توجیه می شود.

۵-افسار عمله های قدرت بدست قدرت است و نه بالعکس .

۶-این فایل صوتی دلیل آشکاری است که نمیتوان در حفظ نظام استبدادی کوشا باشی و آنرا اوجب و اجبات خود بدانی ودر درون نظام بمانی و آلوده به فساد نشوی.

۷- این فایل صوتی دلیل آشکاری است که چرا و چگونه حال وطن ما ایران خراب است ! و سرطان فساد این نظام در همه ارکان سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ایران ریشه دوانده و حیات ملی ما را سخت به خطر انداخته است.

شکل گیری این فساد وعملکرد عمله های آن چگونه بوده است؟

۱- این فایل صوتی سند آشکارفساد، زد و بند و رقابت باندهای مافیایی درونی سپاه و اطلاعات سپاه و نیز سپاه قدس به سرکردگی قاسم سلیمانی است که نظام هنوز قصد دارد وی را فردی وارسته جا بزند.

به تعبیر ناصر خسرو

چه سود چون همی ز تو گند آید

گر تو به نام احمدعطاری !

۲-در واقع امر بنیاد تعاون سپاه، نقش تامین مالی قاسم سلیمانی را ایفا می کرده و سعی کرده اند بر روی پرونده فساد عظیم وی ماله کشیده شود. پرونده فساد همسر او نیز بایگانی شده است (در دنباله بدان می پردازم ). قاسم سلیمانی پول آلوده به فساد را صرف فساد بزرگتری بنام باز کردن پای ایران به جنگهای اغلب خود ساخته منطقه ای مثل سوریه و یمن و عراق یعنی جنگ افروزی آشکار در فراسوی مرزهای ایران از طریق حمایت از گروه های نیابتی و نقض اشکار حقوق کشورهای همسایه و دخالت آشکارا درسرنوشت مردم آن کشورها و بعضا حمایت صریح از دیکتاتورها همانند بشار اسد می کرده است . در واقع امر به ویرانی کشیدن خاورمیانه و ایران از طریق چاپیدن بودجه و ثروتهای مردم و ترویج وایجاد فساد در ایران.

 

چگونه پول سپاه تامین می شده است ؟

از راه حرام فروش مواد مخدر و بار ازراه حرام دزدی از حلقوم مردم

 

۳-اصل مساله شبکه طائب و قاسم سلیمانی است که با حمایت شخص سلیمانی باید نیاز های مادی نیروی قدس را فراهم می کردند. غلامرضا باغبانی مواد مخدر را خصوصا از افغانستان قاچاق می‌کرده (* در پایان نوشتار در فراز ۲ نقش سپاه در قاچاق مواد مخدر به نقش غلامرضا باغبانی می پردازم )، و محمود سیف (با نام واقعی محمود سجادی‌نیا) اسکناس جعل می‌کرده است،مسعود مهردادی تا سال ۱۳۹۷ به عنوان «جانشین اقتصادی» بنیاد تعاون سپاه،که نقش اصلی را در بسیاری از شرکت‌های اقتصادی و قراردادهای این بنیاد بازی می‌کرده همراه با جمال‌الدین آبرومند، یک زوج اقتصادی تشکیل داده بودند و کارشان تاسیس شرکتهای پوششی بوده است، که یکی از آنها هلدینگ یاس بوده است و جمال‌الدین آبرومند، معاون وقت هماهنگ‌کننده سپاه، بی آبرویی کرده و وقتی در بنیاد تعاون سپاه «۸ هزار میلیارد تومان» کم می‌آورد، قالیباف از او خواسته است که یک تفاهم‌نامه ۸ هزار میلیارد تومانی برای رفع و رجوع کردن ماجرا امضا کند!پس آبرومند پولهای دزدی و فساد شهرداری را برای سپاه قدس و فرمانده اش سلیمانی فراهم می کرده است.متاسفانه اکثر مردم تصوری از ۸۰۰۰ میلیارد تومان ندارند.برای مردم شاید ۱۰۰ملیلون تومان محسوس‌تر از هزارها میلیارد تومان باشد چون آنرا با دارایی خودمی‌سنجند.و صد البته قشر بزرگی از زحمتکشان که حقوق ۱ تا ۲ ملیون تومانی اشان نیز ماهها است به تعویق افتاده رنگ همان ۱ میلیون تومان را هم ندیده اند.

 

(** غلامرضا باغبانی از فرماندهان سپاه قدس وقاچاقچی مواد مخدر)
baghbani gholamreza-farmandeh sepahe gods

۴- فساد گسترده مابین مافیای شهرداری و زد و بندش با سپاه و تلاش قالیباف (هم شهردار وقت و هم رئیس هیات امنای بنیاد تعاون سپاه) برای تامین نیاز سلیمانی به پول فساد آلود (رفع و رجوع فساد هشت هزار میلیاردی )تا نفوذ او در ساختار سیاسی برای بالارفتن از پلکان قدرت و رسیدن به مقام ریاست مجلس نظام که سفره بزرگتری از شهرداری برای فساد وی فراهم می کرده ،بالا رود. این فایل فاش می سازد که طائب رئیس رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و نیز سلیمانی حافظ قالیباف در حکومت‌ بوده اند. فایل منتشره البته جرات نمی کند بالاتر ازحسین طائب(که پشتگرم به بیت خامنه ای و مجتبی است) رود و اشاره به زد و بندهایشان کند. اما ازحمایت جدی حسین طائب، از متهمان فساد پرده بر می د ارد و هم‌چنین برنامه طائب برای پرونده‌سازی برای «محمدعلی نجفی» و بازداشت او افشا می‌شود.

(عکس زیر آبرومند و قالیباف )

aberu mand ghalibaf

۵-حسین طائب و آبرومند و مهردادی، در قراردادهای صداوسیما، قرارداد شرکت رسا و … هم دست داشته اند ( بقیه را در وقتش ذکر خواهم کرد ) مسعود مهردادی تا سال ۱۳۹۷ به عنوان «جانشین اقتصادی» بنیاد تعاون سپاه، نقش اصلی را در بسیاری از شرکت‌های اقتصادی و قراردادهای این بنیاد بازی می‌کرده و صادق ذوالقدر در بخشی از این فایل صوتی می‌گوید که به مسعود مهردادی گفته است ۶۰۰ میلیارد تومان چک داده است و باید این را جبران کند و پولی که رفته، برگردد.

 

همه مید انیم که مهمترین کار نیروهای امنیتی درون نظام دزدی و یا ایجاد پوشش برای دزدی و حفاظت از دزدان بوده است . پشت آنها به مجتبی خامنه ای گرم است. طائب سرجایش جا خوش کرده و تا کنون مصون مانده . مسعود مهردادی تنها به ۲سال زندان با مرخصی محکوم شد وهم اکنون آزاد است. آبرومند هم‌اکنون به‌عنوان دستیار محمد باقر قالیباف (رئیس مجلس نظام) در حوزه خدمت و پیشرفت فعالیت می‌کند ! (البته حوزه خدمت به مافیا برای پیشرفت در فساد !) در این فایل صوتی از تخلف آیت‌ الله ابراهیمی، مدیرعامل بانک انصار، سخن می رود که با ارتقای مقام، اکنون به عنوان مدیرعامل بانک سپه معرفی شده است .

در این فایل صوتی فرمانده وقت سپاه( جعفری) نقش مخالف سپاه را ایفا می کند ولی سخت نگران آینده خود است خصوصا که پسرش «محسن جعفری»نیز متهم به فساد در پرونده بانک سرمایه است و ریشش گرو اطلاعاتی های نظام است.

mohsene jaefari

۶-در آخر سر هم ” رهبرمطلقه نظام “برای اختصاص۹۰ درصد منافع این نوع موسسات به سپاه قدس حکم حکومتی صادر کرده است. و بدین سان به حیف و میل اموال مردم برای پیگیری جنگ طلبی خود می پرداخته است. جالب اینکه هم سپاه و سپاه قدس هر ساله نه تنها از طریق ایجاد شرکتهای پوشش غرق در فساد تامین مالی می شده است و نیز پول شهرداری را بالا می کشیده بلکه هر ساله از بودجه عمرانی نیز سهم هنگفت داشته اند .نگارنده در وضعیت سنجی های بررسی بودجه تذکر دادم که سپاه پاسداران و سازمان‌های مرتبط در مقایسه با نیروهای چهارگانه ارتش، سهم قابل‌توجهی از بودجه ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داده‌اند. در حالی که نیروی انسانی سپاه یک‌چهارم ارتش ایران است. هزینه‌های تجهیزات و تسلیحات سپاه نیز کمتر از یک‌دهم ارتش است. با اینهمه، سهم سپاه پاسداران از بودجه پیشنهادی سال آینده ۹۲ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان، همانا در حدود سه‌برابر بودجه پیشنهادی برای ارتش است که ۳۳ هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان قید شده است.

یاد آور اهل خرد می شوم که در دوران نازیسم نیز تنها ماموران گشتاپودر خارج از کشور ۲۰ میلیون مارک دریافت می داشتند ،حال انکه بودجه پرسنلی سرویس مخفی عادی ارتش از ۸ میلیون مارک تجاوز نمی کرد.

خوانندگان بیاد دارند که حسن روحانی در جشنواره سلامت نیز به ناگهان به یک موضوع جنگ در منطقه اشاره‌کرد و گفت پول موشک‌های سپاه در سوریه را دولت می‌دهد! در واقع دولت که ملک طلق انها نیست بلکه ازپول مردم وفروش ثروتهای ملی نیزپول این موشکها فراهم می شده است.

برداشت از بودجه و نیز از خرانه را کم دیدند امثال شرکت یاس را تأسیس کردند تا با انجام “پروژه‌های عمرانی” بخشی از منابع مالی لازم برای حضور نظامی رژیم ولایت فقیه مطلقه در سوریه و منطقه تأمین گردد.

صادقی نماینده سابق مجلس نظام معتقد است: “بنا داشتیم عملکرد هولدینگ یاس را بررسی کنیم نگذاشتند!یکی از موضوعات تحقیق و تفحص از شهرداری تهران که در سال ۹۵ درخواست کردیم، بررسی ساز و کارانعقاد و تسویه حساب پروژه های عمرانی از طریق صدور هولوگرام و فروش تراکم سیار بود.بنا داشتیم فعالیت مجموعه هایی مانند هولدینگ یاس و شرکت رساتجارت مبین را مورد بررسی قرار دهیم که نگذاشتند.

در وضعیت سنجی های بعدی محتوای نوار صوتی را مورد بررسی قرار میدهم و سوابق کارگزاران درگیر در آن و توجیهات و مهملاتی که سران نظام برای پوشاندن اثرات این نوار بر ریزش نیرو در سپاه بهم می بافند و نیز اهداف لو رفتن این قبیل نوارها و پس لرزه های آن را بیان می کنم .

در ضمن بایستی هوشیار بود که در استانه مذاکرات رژیم با امریکا و آمادگی برای باج دادن از جیب ملت ، مساله نوار صوتی را علم نکرده باشند تا اذهان منحرف شود. این عملکرد اطلاعات نظام مسبوق به سابقه است.به هر حال دیده بانان تیر بین ایرانی را نیمتوان گول زد و ذهنشان را از اتفاقات اساسی منحرف کرد.

 

در زمینه پیشینه فعالیت سپاه در تجارت و قاچاق مواد مخدر خوانندگان گرامی را به مقاله آقای آرش مولانایی منتشر شده بتاریخ ۱۵ بهمن ۹۹ و مندرح در سایت روزنه ۹۹ ارجاع میدهم .

https://rowzane.com/content/arash-m/article=211170

اما ۳ فراز از آن را در اینجا برای روشن شدن یکی از راههای حرام تامین پول سپاه و نیز سپاه قدس را ذکر می کنم.

اما از همه جالبتر توجیه عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه همشهری ( متعلق به شهرداری تهران ) است که در ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ در اعتماد انلاین می گوید:” گزارش یک مسؤل به فرمانده وقت سپاه از جایی است که باید تحریم را برای نیروی قدس دور بزند و در عین دور زدن، قوانین و ضوابط حقوقی نیز لحاظ شود که کار مشکلی است!”

و چون رعایت ضوابط قانونی به زعم مدیرمسئول روزنامه همشهری مشکل است رفتن ازراههای خلاف آسان جلوه می “کند و شرعی و مجاز می شود!

۱- ماجرای سپاه و قاچاق هروئین به نیجریه

در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۳۸۹ مقامات دولتی نیجریه اعلام کردند که ۱۳۰ کیلو گرم هروئین در محموله ای که از طرف ایران وارد کشور نیجریه شده بود را کشف کردند که مقصد نهایی آن اروپا بود. علاوه بر آن در اوایل آبان ماه ۱۳۸۹ نیروهای امنیتی نیجریه از توقف ۱۳ کانتینر حاوی سلاح غیر قانونی که از کشور ایران آمده بودند خبر داد. انتشار این خبر جمهوری اسلامی را به تکاپو وا داشت و منوچهر متکی با سفر به نیجریه قصد آرام کردن اوضاع را کرد و در عکس العمل به انتشار دو خبر آنها را “سوء تفاهم” خواند. البته نیروهای امنیتی نیجریه چندین نفر ایرانی را در ارتباط با این محموله ها دستگیر کردند و رسما لشکر قدس سپاه پاسداران را مسئول قاچاق مواد مخدر و اسلحه به نیجریه دانستند. در همین رابطه ابوالحسن بنی صدر با ذکر نام دو نفر از متصدیان قاچاق در نیجریه به نامهای “عظیم آقاجانی و سید احمد تهماسبی” که از عناصر عالی رتبه لشکر قدس سپاه ایران هستند، پرده برداشت.

۲- تعقیب قضایی عضو عالیرتبه سپاه در آمریکا

*خبرگزاری رویترز در تاریخ ۷ مارس ۲۰۱۲ اعلام کرد که وزارت خزانه داری آمریکا غلامرضا باغبانی از اعضای برجسته سپاه قدس، را به دلیل تجارت و قاچاق مواد مخدر در لیست افراد مورد تحریم و تحت تعقیب قضایی قرار داد و تمام اموال وی را بلوکه کرده است. غلامرضاباغبانی مواد مخدر را از افغانستان به ایران وارد می کرد و با استفاده از راه های زمینی و هوایی به سراسر جهان منتقل می کرد و در قبال آن به نیروهای طالبان اسلحه و مهمات می رساند.

 

**

بر نوشته آقای مولانایی بیفزایم که در ۱۷ اسفند ۱۳۹۰وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه، هفتم ماه مارس، در چارچوب قانون موسوم به «کینگ پین»، غلامرضا باغبانی، از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران، را به عنوان قاچاقچی مواد مخدر معرفی کرد.این نخستین باری است که قانون فوق علیه یک مقام رسمی ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. [قانون موسوم به «کینگ پین» مصوب سال ۱۹۹۹ است و بر اساس آن دولت آمریکا موظف به شناسایی و مسدود کردن دارایی‌های قاچاقچیان بین‌المللی مواد مخدر شده است.وزارت خزانه‌داری در اعلامیه‌ای که بر روی سایت این وزارتخانه منتشر شده، به نقل از دیوید کوهن، معاون این وزارتخانه نوشته است: «اقدام امروز وزارت خزانه‌داری دست داشتن نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را در قاچاق مواد مخدر آشکار می‌کند. اتهامی که مذموم بودنش مضاعف است زیرا جدای از پخش مواد مخدر، فعالیت نیروی قدس بخشی از برنامه‌ای گسترده‌تر برای حمایت از تروریسم بوده است. وزارت خزانه‌داری همچنان به فعالیت خود در شناسایی و معرفی قاچاقچیان مواد مخدر و حامیان تروریسم، در هر نقطه از جهان که مشغول به اعمال خود هستند، ادامه خواهد داد.»
برپایه این بیانیه غلامرضا باغبانی از افسران عالی رتبه نیروی قدس سپاه پاسداران و فرمانده فعلی نیروی قدس در زاهدان در استان سیستان و بلوچستان ایران در نزدیکی مرز افغانستان است.
بیانیه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده می‌افزاید: «باغبانی به قاچاقچیان مواد مخدر اجازه داده در قبال مساعدت این قاچاقچیان به نیروی قدس، محموله‌های خود را با استفاده از خاک ایران به دیگر نقاط جهان برسانند. برای مثال، قاچاقچی‌های افغان در برابر اجازه صدور محموله از طریق خاک ایران، بار اسلحه و مهمات سپاه پاسداران را از جانب سردار باغبانی به نیروهای طالبان تحویل داده‌اند. باغبانی نیز قاچاق مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید هروئین را در طول مرزهای ایران برای قاچاقچیان تسهیل کرده و به قاچاقچی‌ها در ارسال بار تریاک به درون مرزهای ایران کمک رسانی کرده است.»
وزارت خزانه‌داری آمریکا، شهروندان آمریکایی را از انجام هرگونه معامله مالی یا مراوده تجاری با غلامرضا باغبانی منع کرده است
در انتهای اعلامیه وزارت خزانه داری آمده است که این وزارت خانه همچنان، با استفاده از مفاد قانون «کینگ پین»، شبکه‌های مالی قاچاقچیان مطرح بین المللی و سازمان‌هایشان را هدف قرار خواهد داد

۳-اسناد ویکیلیکس در رابطه با نقش سپاه در تجارت مرگ

اسناد ویکی لیکس منتشر شده از دست داشتن جمهوری اسلامی در قاچاق مواد مخدر به جمهوری آذربایجان حکایت می کند. بی بی سی فارسی در گزارش خود در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۱۲ به نقل از ویکیلیکس می نویسد: “سند محرمانه ای که تاریخ آن به ۱۲ ژوئن ۲۰۰۹ باز می‌گردد، از دست داشتن مسئولانی در سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در قاچاق مواد مخدر به جمهوری آذربایجان سخن گفته است.این سند که از سفارت آمریکا در باکو صادر شده، خاطرنشان می‌کند میزان هروئینی که از ایران به آذربایجان قاچاق شده، از ۲۰ کیلوگرم در سال ۲۰۰۶ میلادی، به ۵۹ هزار کیلوگرم در سال ۲۰۰۹ رسیده است.این سند تاکید کرده است که ایران از جمهوری آذربایجان به عنوان گذرگاه اصلی برای قاچاق هروئین به اروپا استفاده می‌کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)