تجمع زنان قالیباف در اعتراض به بالا کشیدن پول فرش‌های دست‌بافت خود توسط شرکت آرمان زرین ترنج

کلاهبرداری از زنان قالیباف دست‌باف در بخش لاران توسط یک شرکت کلاهبردار آنها را به خیابان کشاند. زنان قالیباف فرش در بخش لاران در اعتراض به بالا کشیدن پول فرش‌های خریداری شده خود توسط شرکت آرمان زرین ترنج دست به اعتراض زدند. این شرکت خصوصی خریدار فرش دستباف با خرید فرش از این زنان قالیباف، پول آنها را پرداخت نکرده است. زنان قالیباف معترض با تجمع در برابر دادگاه بخش لاران خواهان اقدام قضائیه برای جلب صاحب کلاهبردار این شرکت و پرداخت پول‌‌های به یغما رفته خود شدند.

زنان قالیباف بخش لاران روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، در اعتراض به پرداخت نشدن پول فرش‌های خریداری شده توسط شرکت آرمان زرین ترنج دست به تجمع زدند.

این شرکت با خرید فرش از این زنان قالیباف فرش، پول آنها را پرداخت نکرده است.

این شرکت در استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به ۳۰۰۰ تخته  فرش دستباف از این زنان خریداری کرده است. ولی پول فرش‌ها را و حق بافند‌ه‌های فرش را به این زنان خانه‌دار پرداخت نکرده است.

به‌دلیل نبود حمایت دولت از زنـان قالیباف و بافندگان فرش این زنان به‌ناچار فرش خود را به شرکت‌های خصوصی می‌فروشند. این شرکت‌ها نیز با سوءاستفاده از شرایط بیکاری و محرومیت این مناطق دورافتاده با خرید فرش یا پول آنها را با تاخیر طولانی پرداخت می‌کند. یا با کلاهبرداری از آنها پول را پرداخت نکرده و یا با قیمت ناچیز از آنها خریداری می‌کند.

این زنان از اقشار فرودست جامعه هستند. آنها در کنار خانه‌داری، برای کمک خرج زندگی خود با بافتن قالی بخش ناچیزی از زندگی خود را تامین می‌کنند.

زنـان قالیباف از بیمه برخوردار نیستند و بسیاری از آنها بر اثر سختی کار دچار از کارافتادگی یا بیماری‌های ناشی از این کار سخت می‌شوند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)