ادامه اعتصاب کارگران شرکت موتوژن تبریز در اعتراض به برآورده نشدن خواسته‌هایشان

کارگران شرکت موتوژن تبریز وارد چندمین روز اعتصاب خود شدند. این کارگران در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت بیمه، سختی و عوارض زیان‌آور کار چندین روز است که دست از کار کشیده‌اند. کارگران شرکت موتوژن تبریز می‌گویند با وجود زیان‌آور بودن نوع کار، اما از حق سختی مشاغل برخوردار نیستند. کارگران می‌گویند، این شرکت به‌منظور سود بیشتر کارگران را به‌صورت پیمانکاری و موقت بکار می‌گیرد. این دست کارفرمایان و مدیران این شرکت را برای اخراج بی‌رویه کارگران باز می‌گذارد.

کارگران شرکت موتوژن تبریز روز چهارشنبه ۲۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، وارد چندمین روز اعتصاب خود شدند. این کارگران در اعتراض به دستمزدهای پایین و نداشتن حق سختی مشاغل و نوع قراردادهای موقت همچنان در اعتصاب به‌سر می‌برند.

مدیران این شرکت از پاسخ‌گویی به خواسته‌های کارگران خودداری کرده و حاضر به قبول مطالبات آنها نیستند.

کارگران شرکت موتوژن تبریز در وضعیت معیشتی بسیار سختی به‌سر می‌برند. آنها از امنیت شغلی برخوردار نیستند و هر آن در معرض اخراج از سوی این شرکت می‌باشند

شرکت موتوژن تبریز به ‌اسم تعدیل، بارها دست به اخراج کارگران زده است.

این شرکت، یکی از بزرگترین کارخانه‌های سازنده الکتروموتورهای صنعتی است که در منطقه صنعتی غرب تبریز واقع شده است.

با نگاهی به اعتراضات اخیر کارگران در شهر تبریز در محورهای زیر خلاصه می‌شود:

ـ اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل

ـ نبود عدالت مزدی و همخوان نبودن دستمزدها با تورم و گرانی‌های افسارگسیخته

ـ سوءمدیریت و مدیران نجومی‌بگیر

ـ خودداری مدیران و مقامات وزارت کار از پذیرش تشکل‌های کارگری

در تاریخ ۹ آذرماه ۱۴۰۰، حبیب صادق‌زاده تبریزی، نائب‌رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار آذربایجان شرقی با اعتراف به رسمیت بخشیدن ارزان‌سازی نیروی کار می‌گوید:

«در شرایطی که حداقل دستمزد قانونی مصوب وزارت کار جوابگوی تامین هزینه‌های زندگی کارگران نمی‌باشد، متاسفانه کارگران شاهد به رسمیت بخشیدن ارزان‌سازی نیروی کار به دست برخی نمایندگان مجلس هستیم.»

صادق‌زاده با بیان این‌که، کارگران دیگر با این حقوق ناکافی توان اداره زندگی را ندارند می‌افزاید:

«قدرت خرید کارگران روز به روز رو به کاهش بوده و افزایش سرسام‌آور اقلام مواد غذایی برنج و گوشت و مرغ و …  و متغیر بودن هر روز قیمت این اقلام و  نیز اجاره بهای منزل و ثابت ماندن دستمزد، نفس کارگران را گرفته و دیگر تاب و توان ندارند.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)