ایمان سبزیکار کارگر زحمت‌کشی است که در درگیری با یک افسر فاسد نیروی انتظامی که قصد بالا کشیدن پول او را داشت، وی را بقتل رساند

جان کارگر زحمت‌کش ایمان سبزیکار در خطر است. ایمان سبزیکار کارگری است که در یک درگیری، جانشین پاسگاه انتظامی بید‌زرد کازرون را به قتل رسانده است. وی متولد سال ۱۳۷۳ و از اهالی جونقان استان چهارمحال و بختیاری است. به گفته اهالی محل او کارگر ساده و زحمتکشی است که در شیراز آرماتور‌بندی می‌کرد. یکی از اهالی محل سکونت وی ‌می‌گوید:

«او هیچ گناهی نداشته و از راه حلال نان در می‌آورد و چسباندن تهمت‌های مواد مخدر و ارازل و اوباش به این جوان محروم از جمله دروغ‌هایی است که عوامل فاسد حکومتی برای توجیه جنایات‌شان به مردم می‌چسبانند.»

مامور فاسد قصد بالا کشیدن پول ایمان سبزیکار را داشته است

به گفته کانون حقوق بشری نه به زندان ـ نه به اعدام، سرهنگ دوم علی‌اکبر رنجبر، جانشین پاسگاه نیروی انتظامی قصد بالا کشیدن پول ایمان سبزیکار را داشته است.

این کانون در ادامه می‌نویسد:

«از چند سال قبل سند ماشین سمند آقای سبزیکار بدلیل یک تصادف نزد علی‌اکبر رنجبر مانده بود و او با گروگان گرفتن سند ماشین حدود دو سه سال ایمان را اذیت می‌کرد. پس از حل مشکل توسط شخص دیگری، ایمان سبزیکار می‌رود پیش رنجبر و از او می‌خواهد پولش را به مبلغ ۳۰ میلیون تومان پس بدهد، و به او می‌گوید تو که کاری نکردی و من خودم جبران خسارت کردم و رضایت گرفتم و حالا سند ماشین و پولم را بده.»

این منبع در ادامه می‌نویسد:

«علی‌اکبر رنجبر یک مامور فاسد است، پول ایمان را پس نمی‌دهد و با سوء استفاده از جایگاه و لباس نیروی انتظامی باجگیری می‌کند. ایمان چند بار به او می‌گوید که پولم را بده؛ ولی او از اینکار خودداری می‌کند، حتی شکایات ایمان هم به جایی نرسید و ایمان برای گرفتن حقش مجبور به درگیری می‌شود.»

علت شلیک نکردن مامور فاسد افشا شدن دزدی‌های وی بوده است

دلیل شلیک نکردن این مامور فاسد هم افشا شدن دزدی‌های وی بوده است. بنا به گزارشی این مامور فاسد در لحظه اول هم اقدام به شلیک کرده بود. اما با گیر کردن سلاح امکان استفاده از آنرا پیدا نمی‌کند.

فیلم‌هایی که از ایمان سبزیکار بعد از دستگیری منتشر شده نشان می‌دهد که یک پای وی شکسته است. همچنین لباس‌های خونی و چهره در هم ریخته وی، مشخص است، وی شدیدا شکنجه شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس، در یک اقدام ضدانسانی فرزند مامور فاسد را بالای سر ایمان سبزیکار آورده بود، تا وی هم در شکنجه ماموران شرکت داشته باشد.

کانون حقوق بشری نه به زندان ـ نه به اعدام به نقل از یک منبع در رابطه با زندگی ایمان سبزیکار می‌نویسد:

«ایمان سال‌ها در شهر شیراز و اطراف آن مشغول کار آرماتوربندی و قالب‌بندی بود و یک کارگر محروم بود. ایمان اراذل و اوباش نبود.»

مردم در فضای مجازی با اشراف به فساد درون نیروهای انتظامی از این اقدام حمایت کرده و خواستار آزادی این کارگر زحمتکش شدند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)