ادامه اعتراضات کارگران و چندمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران کشت وصنعت نیشکر میان‌ آب

کارگران کشت و صنعت نیشکر میان‌ آب با ادامه اعتصاب و اعتراض خود در محوطه این کارخانه به دادن شعار پرداختند. کارگران که در دو گروه تقسیم شده بودند، در دو سوی در کارخانه با دادن شعار خواستار برکناری مدیریت این کارخانه شدند. در شرایط بحرانی کنونی که تورم و گرانی گروه‌های بیشتر را به زیر خط فقر مطلق سوق می‌دهد، آستانه تحمل اقشار فرودست جامعه به‌طور خاص کارگران به انتها رسیده است.

در ادامه اعتراضات کارگری، امروز جمعه اول بهمن‌ماه ۱۴۰۰، کارگران کشت و صنعت نیشکر میان آب همچنان به اعتصاب و اعتراض ادامه دادند.

کارگران معترض در حالیکه در دو سوی در کارخانه تجمع کرده‌ بودند، در همراهی با هم شعار می‌دادند: «مدیر بی‌لیاقت نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم.»

این کارگران با وجود مراجعات فراوان به مقامات مختلف و مدیریت این کارخانه و برگزاری تجمع‌های مختلف به هیچ‌یک از خواسته‌های حداقلی خود نرسیده‌اند. مدیریت این کارخانه با سو‌‌ءاستفاده از نبود قوانین کارگری و حمایت دولتی از کارگران، معترضان را به اخراج تهدید می‌کند. این کارگران از امنیت شغلی و معیشتی برخوردار نیستند. آنها هر آن در معرض اخراج و بیکاری هستند. کارگران می‌گویند، قراردادهایی که با ما بسته می‌شود، ساعتی و روزانه است. این کارگران در طی این ۵ سالی که مشغول به کار هستند، در نگرانی دائمی از اخراج‌های خودسرانه و بی‌ضابطه از سوی کارفرمایان شرکت میان آب به‌سر می‌برند.

اصلی‌ترین خواسته کارگران کشت و صنعت نیشکر میان آب تبدیل قراردادهای ناپایدار ساعتی به قراردادهای دائم و استخدام و افزایش دستمزد‌ها عنوان شده است.

اعتصاب کنندگان می‌گویند: «شرکت کشت و صنعت میان‌آب به مدت ۵ سال با ما، قراردادهای ساعتی بدون پرداخت مزایا بسته است. این قرارداد‌ها وضعیت امنیت شغلی و معیشتی ما را به‌خطر انداخته است.»

شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب در حد فاصل دو شهر دزفول و شوش، کیلومتر ۱۰ جاده چغازنبیل واقع شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)