تجمع متقاضیان خودروهای سایپا دیزل در برابر این شرکت، در اعتراض به تحویل نشدن خودروهای ثبت‌نام شده

۵ سال اعتراض و انتظار طولانی متقاضیان خودروهای سایپا دیزل برای دریافت خودرو از این شرکت کلاهبردار همچنان بی‌نتیجه مانده است. این متقاضیان مالباخته بارها در برابر این شرکت و قضائیه و ادارات مختلف دست به تجمع زده‌اند. اما مراجعات آنها همچنان بی‌پاسخ مانده است. تاکنون شرکت سایپا دیزل از تحویل خودرودهای ثبت‌نامی آنها خودداری کرده است.

روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۰، متقاضیان خودروهای سایپا دیزل دست به تجمع زدند. این گردهمایی در اعتراض به تحویل نشدن خودروهای ثبت‌ نامی، در برابر این شرکت صورت گرفت.

معترضان با شعار: «سایپا خیانت می‌کند، وزیر حمایت می‌کند»، به عملکرد وزیر صمت در حمایت از مدیران کلاهبردار این شرکت اعتراض کردند.

متقاضیان مالباخته همچنین شعار می‌دهند: «سایپا دیزل حیا کن، فکری به حال ما کن».

متقاضیان خودروهای سایپا دیزل، تمامی آنها را رانندگان خودروهای سنگین تشکیل می‌دهند. آنها در سال ۱۳۹۵ با بستن قرارداد برای تحویل خودروهای این شرکت ثبت نام کرده بودند.

اما با گذشت بیش از ۵ سال از شروع ثبت نام و در دست داشتن حکم قضایی از دادگاه، تاکنون موفق به دریافت خودروهای ثبت نامی نشده‌اند.

در سال‌های گذشته این رانندگان با شرکت در طرح نوسازی خودروهای فرسوده و تعویض آن با خودروهای نو با این شرکت قرارداد بسته بودند. اما به‌دلیل تحویل نشدن خودروها توسط سایپا دیزل در برابر مجتمع قضایی مفتح تهران، شرکت سایپا دیزل، وزارت صمت تجمع کردند.

یادآوری می‌شود که دی ماه سال ۹۷، آنها در چند نوبت و حتی چند روز متوالی در برابر این خودروسازی تجمع کردند.

این رانندگان می‌گفتند که به‌دلیل شرکت در طرح ساماندهی و تعویض خودروهای فرسوده مجبور به اسقاط خودرو قبلی خود بودند. اکنون نه تنها دو سال به علت نداشتن خودرو بیکار شدند، بلکه خودروسازی سایپادیزل هیچ پاسخ مشخصی به آنها نداده است.

متقاضیان خودروهای سایپا دیزل که در طرح نوسازی ناوگان فرسوده ثبت نام کرده‌اند، می‌پرسند:

«اگر شرکت خودرویی برای تحویل به موقع به آنها در اختیار نداشته، دلیل ثبت نام جدید برای فروش نقدی همان محصولات چه بوده است؟»

شرکت سایپادیزل در سال ۹۶ موظف به تحویل خودروهای باری و کشنده سنگین در طرح تعویض خودروهای فرسوده ناوگان سنگین کشور شد. بر اساس این طرح باید با دریافت مدارک اسقاط خودرو، اقدامات لازم برای تحویل خودروی جدید را انجام می‌داد. اما به دلیل افزایش قیمت خودروها، از تحویل خودرو امتناع می‌ورزد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)