نگرانی کارگران پروژه چاههای ژرف در اعتراض به وضعیت نامشخص شغلی و چندین ماه کار بدون دریافت حقوق

فیلمی از نگرانی کارگران پروژه چاههای ژرف در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در این فیلم یکی از کارگران از پرداخت نشدن چندین ماه حقوق و وضعیت نامشخص کاری خود سخن می‌گوید.

 

این کارگر می‌گوید: «ما پرسنل بومی شرکت حفاری هستیم…ماه‌ها است که با این گروه کار می‌کنیم. پیش از این در چاه شماره ۲ و الان هم در چاه شماره ۳ مشغول به کار هستیم. تا الان هیچ حق و حقوقی دریافت نکرده‌ایم.»

وی سپس به بی‌نتیجه بودن تماس‌ها و پیام‌هایی که به نماینده مجلس (حبیب‌الله دهمرده) فرستاده‌اند، اشاره می‌کند. او می‌گوید: «با دهمرده نماینده مجلس تماس گرفتم که تاکنون جوابی به ما نداده‌اند. به دفتر او مراجعه کردم و نامه کتبی به او دادم که جواب نگرفتم. الان هم دوستان در حال جمع‌آوری کارگاه و در حال انتقال به سراوان هستند. حالا که مسئولی جواب ما را نمی‌دهد. با وجود اینکه ما قرارداد کتبی داریم هنوز حق و حقوق‌مان را دریافت نکرده‌ایم. الان که حضور دارند حقوق ما را نمی‌دهند اگر فردا بروند چه کسی می‌خواهد جواب ما را بدهد.»…

به گفته سایر کارگران پروژه‌ چاههای ژرف، پیمانکار پروژه در حال جمع‌آوری کارگاه بوده و این نیروها نگران هستند. نگرانی از اینکه در صورت خروج پیمانکار از منطقه، دیگر امکان وصول مطالبات و حقوق‌شان وجود نداشته باشد.

این در حالی است که کارگران پروژه‌ چاههای ژرف بارها از حبیب‌الله دهمرده، نماینده مجلس از زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز درخواست رسیدگی به مشکلات و معضلات را داشته‌اند. اما تاکنون پاسخی از سوی وی دریافت نکرده‌اند.

وضعیت کارگران پروژه‌ چاههای ژرف مشابه بسیاری از کارگران ایران است. آنها در نبود حمایت دولت و قوانین کارگری در بدترین شرایط معیشتی به‌سر می‌برند.

منابع آبی موجود در عمق ۱۲۰۰ تا ۲۱۰۰ متر زیر زمین را آب ژرف می‌نامند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)