ادامه اعتراض کارگران سبلان پارچه اردبیل و سومین روز تجمع کارگران در سالن تولید کارخانه

روز دوشنبه ۶ دی‌ماه ۱۴۰۰، کارگران سبلان پارچه اردبیل در اعتراض به وضعیت نامشخص شغلی و پرداخت نشدن حقوق برای سومین روز دست به تجمع زدند.

  • مشاهده فیلم تجمع کارگران سبلان پارچه اردبیل در سالن تولید کارخانه
  • این کارگران از روز شنبه با تجمع در محوطه کارگاه تولیدی خواستار رسیدگی به وضعیت خود و پرداخت حقوق‌های عقب افتاده بودند. کارگران سبلان پارچه همچنان سومین روز اعتراض خود را سپری می‌کنند.

    مجتمع کارخانه‌ای سبلان پارچه شامل هفت کارخانه تولیدی پوشاک، در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد. اما پس از مدت بسیار کوتاهی به تعطیلی کشیده شد و تا مرز ورشکستگی پیش رفت.

    در مهرماه سال جاری، کارگران زد و بند‌های مدیران این کارخانه و پرداخت رشوه به مقامات سابق را افشا کردند. آنها گفتند: «در محوطه کارخانه با صرف مبالغی، آلاچیق‌های جذب گردشگری رستوران و… احداث شده است. همچنین به تعدادی از مقامات سابق، تحت عنوان مشاورین و هیات مدیره و… پرداخت‌هائی صورت می‌گیرد.»

    در آن تاریخ  سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، با اعتراف به تغییر کاربری این کارخانه گفت: «گویا اقدام‌هایی در راستای تغییر کاربری کارخانه و تبدیل برخی سوله‌ها به استخر از سوی مالک و مدیران سبلان پارچه مطرح شده است.»

    وی بدون اشاره به صاحبان و مدیران این کارخانه افزود: «برخی افراد با ایجاد مشکل در کارخانه سبلان پارچه به دنبال رانت هستند.

    به گفته یکی از کارگران سبلان پارچه، مدیران کارخانه درحال تبدیل برخی از سوله‌های کارخانه به استخر هستند.

    در آبان ماه امسال یکی از کارگران سبلان پارچه شاغل در این کارخانه با ارسال تصاویری وضعیت فعلی کارخانه و تعطیلی کارگاه‌های آن را به نمایش گذاشته بود.

    به گفته وی: «وضعیت این روزهای سبلان پارچه، ۴ ماه حقوق کارگران پرداخت نشده است. این هم وضعیت تولید کارخانه که کلا خوابیده است. بنده ده سال است اینجا مشغول به کار هستم. در این ده سال چنین وضعیتی رو تجربه نکرده بودم. لطفا به داد این کارخانه و کارگرانش برسید.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)