ورود سویه اومیکرون کرونا به ایران رسما تایید شد

ورود سویه اومیکرون کرونا به ایران در روز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا و با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت حکومت ایران تایید شد.

حکومت ایران از ابتدای همه‌ گیری کرونا در جهان که در روزهای دومین سالگرد شیوع آن هستیم، بنا را بر پنهان کاری و عدم اطلاع رسانی شفاف گذاشت.

در نهایت با تاخیری دو ماهه حکومت ایران اعتراف کرد کرد که ویروس کرونا وارد ایران شده است و قم به عنوان اولین شهر در ایران معرفی شد که در آن ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است.

افشای اسناد پنهانکاری در اعلام ورود کرونا به ایران

هر چند بعدها اسنادی از درون و برون حکومت ایران از جمله توسط مجاهدین خلق، سازمان اپوزیسیون حکومت ایران نشان می‌داد که ورود ویروس کرونا از دی ۱۳۹۸ به ایران برای سران حکومت ایران مسجل بوده است اما مقامات حکومتی سیاست پنهانکاری را پیشه کردند.

حافظه تاریخی مردم ایران فراموش نکرده است که حسن روحانی وعده می‌داد که «از روز شنبه همه چیز به روال عادی برخواهد گشت»!

اما بعد از ۲ سال، هنوز روال عادی چیزی نیست که شهروندان ایرانی آن را روزانه حس می‌کنند.

بعد از گذشت ۲ سال از آن وعده‌ها و بعد از فراز و نشیب‌های بسیار از قرنطینه نکردن شهرها تا ممنوعیت واردات واکسن خارجی و در حالی که بعد از شکست تولید واکسن داخلی، حکومت ایران مجبور به واردات برخی واکسن‌های خارجی شد تا اندکی اوضاع بهبود یابد حال خبر شوم دیگری از راه می‌رسد و هراس را بر چهره مردمان ایران می‌نشاند؛ ورود سویه اومیکرون به ایران.

اعلام رسمی ورود سویه اومیکرون به ایران

در روز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰، در ستاد مقابله با کرونای حکومت ایران که بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت بهداشت حکومت ایران نیز در آن حضور داشتند رسما اعلام شد که سویه اومیکرون وارد ایران شده است.

بر طبق آنچه مقامات رسمی حکومت ایران بر آن تاکید دارند نخستین فرد مبتلا به سویه اومیکرون به تازگی از امارات برگشته است و چند مورد دیگر نیز قرنطینه شده‌اند.

امنیتی کردن اعلام ورود سویه اومیکرون به ایران

در ورود سویه اومیکرون کرونا به ایران نیز حکومت ولایت فقیه به نحوی از انحاء موضوع را امنیتی کرد بدین صورت که محمد هاشمی پیش از اعلام ورود سویه اومیکرون به ایران اعلام کرده بود که بر اساس مصوبه «شورای عالی امنیت ملی» و ستاد مقابله با کرونا هر گونه اطلاع رسانی در مورد سویه جدید اومیکرون از مسیر وزارت بهداشت و افراد معرفی شده اطلاع رسانی خواهد شد.

با وجود ورود سویه اومیکرون به ایران و وضعیت نه چندان مناسب واکسیناسون در ماه‌های اخیر، نگرانی‌های جامعه شهروندی ایران بیشتر خواهد شد.

این نگرانی آنجا بیشتر و بیشتر می‌شود که حکومت ایران از زیرساخت‌های لازم برای مقابله با سویه جدید که سرعت تکثیر بسیار بالایی دارد برخوردار نیست.

پیش از این نیز حکومت ایران با دادن اجازه ورود اتباع چند کشور منطقه که سویه اومیکرون در آنها شناسایی شده بود، ورود سویه اومیکرون به کشور را تسهیل کرده بود. [اومیکرون رسما به ایران دعوت شد!]

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)