کانون صنفی معلمان ایران،
کانون صنفی فرهنگیان گیلان،
انجمن صنفی معلمان فارس،
انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه)،
کانون صنفی معلمان اسلامشهر،
کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز،
انجمن صنفی معلمان استان مرکزی (اراک)،
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و
سندیکای کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه

در بیانیه‌هایی جداگانه بازداشت رسول بداقی را محکوم کردند و خواستار آزادی او دیگر معلمان زندانی شدند. همچنین کانون نویسندگان ایران نیز در روزهای پیش با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعتراض به هجوم نیروهای امنیتی به تجمع سه‌شنبه‌ی گذشته معلمان تهران مقابل مجلس، بازداشت او را محکوم کردند.

حدود یک هفته از بازداشت رسول بداقی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر و ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران می‌گذرد.

طبق آخرین گزارشات منتشر شده، بازداشت ایشان در منزلش همراه با ضرب و شتم بوده و نیروهای سرکوب ضمن ضبط گوشی موبایل و لپ‌تاب او و همسرش، اقدام به شکستن وسایل درون خانه و خراب کردن بخشی از دیوار خانه‌ی آنها نیز کردند.

بداقی روز گذشته در تماس کوتاه تلفنی با همسرش ضمن اعلام این نکته که هنوز از محل نگهداری خود در سلول انفرادی اطلاعی ندارد، گفت که در هنگام انتقال به بازداشتگاه نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و نیروهای امنیتی تا کنون اجازه‌ی ثبت شکایت به پزشکی قانونی را به او نداده‌اند.

او همچنین اعلام کرده زیر بار وکیل تسخیری نمی‌رود و پیش از این به آقایان رامین صفرنیا و حسین تاج وکالت داده است.

این در شرایطی است که روز چهارشنبه رامین صفرنیا برای اعلام وکالت برای بداقی به دادسرای اوین مراجعه کرده بود، اما از پذیرش وی امتناع شد.

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)