در سالگرد اعدام روح الله زم و چند اشاره!
در سالگرد اعدام به ناحق روح الله زم به چند مورد اشاره می شود که: العاقل یکفیه الاشاره!
۱_ اعدام هر فرد (هرچند مخالف ما باشد) چنانچه منتهاالیه علت آن سیاست، فرهنگ و ایدئولوژی باشد، محکوم و عاملین این بی عدالتی روزی باید در میز محاکمه ی عدالت پاسخ دهند؛ هرچند همیشه و همواره تاریخ و عدالتخواهان از آنان به بدنامی یاد خواهند کرد. و ملعون هستند.
۲_ روح الله زم بی تردید منابع خبری خود را _که برخی جعلی و ایضا سبب شهرت و بالا آوردن وی و آمد نیوز شد_ از افراد و نهاد ویژه ای درداخل ایران دریافت می کرد. بنابراین به آنان اعتماد داشت و همین اعتماد باعث شد علیرغم هشدارهایی که به ایشان داده می شد را ندیده بگیرد و وارد عراق شود و توسط همان معتمدین خود در داخل ایران در یک بده و بستان سیاسی فروخته و قربانی شود. در وافع ۵۰ درصد مقصر خود روح الله زم بود که فریب این افراد را خورد. و دلیل بخشی از آن هم، به خاطر وجود ویژگی های شخصیتی وی و عدم داشتن دانش و بینش سیاسی بوده است!
۳_ مردم در ماجرای افشا شدن قتل های زنجیره ای در فیلم بازجویی از همسر سعید امامی و همکاران او در واجا، آن ضد اخلاقیات شنیع و منزجر کننده را دیده اند و می دانیم که همین قماش و باصطلاح آتش به اختیاران سوار بر قدرت هستند، پس باید بدانیم که آن ها به خودشان هم رحم نمی کنند و برای بقا، یکدیگر را هم قربانی می کنند تا علاه بر تامین خوراک ضحاک مار دوش، نظام ولایت فقیه را هم به هر ترتیبی حفظ کنند! که حفظ نظام از هر واجبی واجب تر است و بخاطر آن مدام دفع افسد به فاسد می شود! حالا این فساد اعدام و ربختن خون بی گناه باشد چه باک؟
۴_ روح الله زم با توجه به سن و سال و سوابق پدرش در حکومت، از رانت پدر به جائی رسید و در یک پروژه ی مخالف سازی و جنگ قدرت آنچنان فربه شد که امر به خودش هم مشتبه شده بود که در بازی سیاست کسی هست و قس علیهذا…
او فریب خود فریبی خود را خورد! او باید می دانست که سیاست پیچیده است، بخصوص وقتی این سیاست عمروعاصی و معاویه ای باشد که نه پدر دارد و نه مادر. یک حرام زاده ی هیولای جنایت کاری است که برای رسیدن به هدف، از هر وسیله ای _حتی خود زنی، قوادی، و پرستو سازی و صدور آن_ هم خود داری نمی کند!
یک نمونه اش ماجرای مازیار ابراهیمی در پژوه ی انرژی هسته ای حق مسلم ماست، می باشد!
۵_پدر روح الله زم که دارای سوابق حکومتی از جمله:
ریاست حوزهٔ هنری سازمان تبلیغات اسلامی، ریاست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، ریاست هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، معاونت فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد و ریاست هیئت‌ مدیرهٔ انجمن صنفی ویدئو رسانه است، در سالگرد اعدام فرزندش در قامت اضافه شدن به جمع اپوزیسیون های بی شمار!! با مطلع شدن از اینکه احتمال دارد دادگاه ویژه روحانیت به بهانه هایی او را بخواهد و بعد شاید دیگر بازگشتی به خانه نباشد!؟! خود، خود را رسما خلع لباس کرد تا هم پیشگیری کرده باشد و هم به جمع اپوزیسیون و منتقدین نظام به پیوندد!
به هر کس که به جمع منتقد نظام می پیوندد باید خوشامد گفت! منتها آن ها که به نحوی در مدیریت حکومتی و رسانه ای اختیار و قدرت داشتند باید بادآوری کرد اولبن گام پاکسازی(نه مثل پولشویی!!)گذشته است و ساده ترین آن نقد خود است.
متاسفانه مردم ما بدلیل گرفتاری های معیشتی، مشغول کارند! و وفور رسانه های اطلاع رسانی و نفوذ در آن ها توسط قدرت پنهان دولت سایه و نیروهای امنیتی، و آنارشیسم سیاسی و خبری در شبکه های اجتماعی، که به مردم فقط فسود و نوشابه های انرژی زا می دهد تا هرکس بتواند برای خود نوشابه ای باز کند و فربه شود! به قد کشیدن و قد قد کردن ابن الوقت ها منجر شده تا مدام هم در رانت رسانه ای دیده شوند و باصطلاح ان قلت کنند!! و هم با یک سری عناوبن!! مثل تحلیلگر سیاسی!! جا بیفتند!! و بتوانند سر بزنگاه سوار سیاست و قدرت شده و ایضا امنیت اربابان پنهان خود که وام دارش هستند را تامین نمایند! و دوباره روز از نو و روزی از نو!
پس: فاعتبروا! و به قولی نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شد!
۲۶ آذر ۱۴۰۰
محمد شوری(نویسنده و روزنامه نگار)

t.me/shourimohammad

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)