محمود احمدی‌نژاد در گزارشى به رهبر جمهورى اسلامى مدعى شد «ارزش بازار سرمایه در هشت سال گذشته ٧ برابر شده و اعتماد مردم و فعالان اقتصادی به بازار سرمایه افزایش یافته است».

وى عصر دیروز طى مراسمى در حضور رهبر جمهورى اسلامى گفت: «قدرت وام دهی بانک‌ها در سال ٨٣ پانزده هزار میلیارد تومان بود که در سال ٩١’ به پنجاه و یک هزار میلیارد تومان رسیده» وى افزود: «دولت تمام بدهی خود را به بانک مرکزی تسویه و در واقع بدهی انباشته دولت‌های قبلی را نیز تسویه کرده است».

احمدی‌نژاد درباره بدهی‌های خارجی کشور نیز گفت: «دولت در آغاز کار، کشور را با بدهی ٩/۴١ میلیارد دلاری تحویل گرفت: اما اکنون با بدهی ٩/١۵ میلیارد دلاری تحویل می دهد یعنی برخلاف تبلیغات فراوان، در ٨ سال اخیر ٢۶ میلیارد دلار بدهی خارجی کشور کاهش یافته است».

رئیس دولت در زمینه تجارت خارجی نیز با بیان آمارهای مختلف مدعى شد: «اوضاع کشور در این زمینه نیز بهبود یافته است».

این در حالى است که مجلس و کارشناسان اقتصادى بارها دوران احمدی‌نژاد را بدترین دوران اقتصادى کشور از نظر مدیریت دانسته و آمارهاى دولت وى را دروغین خوانده اند.

محمود جام ساز، استاد دانشگاه در حوزه اقتصاد در این باره گفته است: «مسئولان اقتصادی کشور سال‌هاست آمارهایی را ارائه می‌دهند که بعضا دارای تناقضاتی است که این تناقضات، موجب تردید در صحت و سقم شان می‌شود».

به گزارش ایلنا این کارشناس اقتصادى بر این باور است که «در ۸ سال گذشته، شاهد تناقضات بیشتری در ارائهٔ آمار‌ها از سوی مراکز مختلف دولتی هستیم. آمارهای ارائه شده در زمینهٔ متغیرهای کلان اقتصادی نظیر تورم، بیکاری، رشد اقتصادی و نرخ سرمایه گذاری ثابت که بیشترین حساسیت را در میان کار‌شناسان اقتصادی و حتی عامه مردم که به عنوان مصرف کننده با سبد معیشت‌شان سر و کار دارند برانگیخته است نشان می‌دهد این آمار‌ها با واقیت تطبیق ندارد».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com