Sean O'Brien (right), a bald white man, speaks as two workers, Black men, listen. One worker is holding a Teamsters United flyer. Behind them is a chain-link fence and someone in a UPS delivery uniform.

Sean O’Brien (right), leader of New England Joint Council 10, campaigned at plant gates

 

امروز با اتمام شمارش آرا در انتخابات درونی “اتحادیه کامیون رانان” International Brotherhood of Teamsters (IBT), که با بیش از یک میلیون و سیصد هزار عضو, یکی از بزرگترین و قویترین اتحادیه های کارگری در آمریکا می باشد, یک رهبری پیشرو و مبارز (شان اوبرایان و فرد زوکرمن ) بر سر کار خواهد آمد.

این رهبری جدید با حمایت گروه “کامیون رانان برای اتحادیه ای دموکراتیک” Teamsters for a Democratic Union (TDU) به پیروزی در این انتخابات رسید.

“تی.دی.یو.” تشکلی از اعضای اتحادیه کامیون رانان است که همواره تمرکزش بر دخالت دادن اعضای اتحادیه در رهبری آن و درگیر کردن هر چه بیشتر اعضا در تصمیم گیری های کلان و خرد در اتحادیه است. این تشکل با بیش از نیم قرن سابقه ثمرهء تلاش گروهی از سوسیالیستهای انقلابی آمریکا برای احیا جنبش کارگری در این کشور می باشد.

پس از تعویض رهبری در اتحادیه, اکنون دستور کار برای “اتحادیه کامیون رانان” نه تنها بدست آوردن قرارداد های بهتر برای یک میلیون و سیصد هزار عضو کنونی شان, بلکه سازماندهی هر چه بیشتر کارگران در چهار گوشهء آمریکا و تلاش برای اتحادیه ای کردن شرکت های عظیم مانند “آمازون” و امثالهم, و همدستی و همراهی در احیاء جنبش کارگری در کل کشور نیز خواهد بود.

جنبش کارگری در آمریکا از امروز به بعد وارد مرحلهء نوینی خواهد شد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد این تحول عظیم به دو مقاله ذیل رجوع شود:

Teamsters United Takes the Wheel

With Reformers Victorious, It’s a New Day for the Teamsters

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)