روز جمعه ۲۰ اکتبر کمپین «عدالت برای قربانیان محلاتی» در مرکز شهر کلیولند، در آستانه دومین سالگرد کشته‌شدگان آبان ماه ۱۳۹۸ مراسم یادمانی با انگیزه همدلی با مادران آبان ماه برگزار کرد.

در این مراسم، تصاویری از گمشدگان قهری و اعدام‌شدگان سال ۶۷ و همچنین، تصاویری از معترضان کشته شده در خیابان‌های ایران، در آبان ماه ۱۳۹۸ ، در سطح خیابان اصلی کلیولند و در معرض عموم، به نمایش گذاشته شد.

اعضای کمپین با شرکت در این مراسم یادمان، با تاکید بر اهمیت مقابله با فراموشی نسبت به سرنوشت کشته‌شدگان قهری چهار دهه گذشته، پاسخگویی رژیم جمهوری اسلامی در قبال سرنوشت این افراد را، مهم‌ترین هدفشان در برگزاری این قبیل مراسم می‌دانند.

بیلبوردی از مادران آبان‌ماه در حالی که تصاویر فرزندان ازدست‌رفته خود را در آغوش گرفته بودند، توجه رهگذران آمریکایی و آنانی که قصه اندوهبار پشت این تصاویر را نمی‌دانستند، جلب می‌کرد.

همزمان، اعضای کمپین، برای رهگذران، در مورد آنچه در تابستان سال ۶۷ و آنچه در آبان ماه ۹۸ در ایران رخ داد، توضیح می‌دادند.

لادن بازرگان، از اعضای این کمپین می‌گوید همه سران رژیم جمهوری اسلامی باید به دلیل جنایت‌هایی که در طول چهل و چند سال گذشته مرتکب شده اند، در یک دادگاه عادلانه مورد محاکمه قرار بگیرد، چون من بر این باورم که مصونیت این افراد بعد از ارتکاب جنایاتش در دهه شصت، منجر به تداوم آن خشونت ها در جریان “قتل های زنجیره ای”, “کوی دانشگاه”, “جنبش ۸۸”, “دی ماه ۹۶” و پس از آن در “آبان ۹۸” شده است. تنها با برچیدن این رژیم اهریمنی می توانیم به آزادی و دموکراسی در ایران دست یابیم.

کمپین «عدالت برای قربانیان محلاتی» از اکتبر ۲۰۲۰ یک کمپین بر علیه محمد جعفر محلاتی سفیر ایران در سازمان ملل در دوران کشتار سال ۶۷ ایجاد کرده و خواستار اخراج او آر دانشگاه بدلیل انکار و لاپوشانی این جنایت شده ایم. سازمان عفو بین الملل محلاتی را بخاطر نقشی که بعنوان دیپلمات رژیم اسلامی در سازمان ملل داشته به جنایت علیه بشریت محکوم کرده. متاسفانه در یکسال گذشته دانشگاه به درخواست های متعدد ما وقعی نگذاشته. به همین دلیل ما تصمیم داریم روز ۲ نوامبر ۲۰۲۱ از ساعت ۱۲ تا ۲ بعد از ظهر بوقت شرق آمریکا (۶ تا ۸ شب بوقت اروپا) جلوی دانشگاه تظاهرات کنیم.

 

فراخوان برای تظاهرات مقابل دانشگاه اوبرلین علیه محمد جعفر محلاتی سفر ایران درسازمان ملل در دوران کشتار سال ۶۷‎‎

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)