علی ناظری دندان پزشک و از فعالان جنبش سبز که پنجم تیرماه سال جاری بازداشت و روانه زندان اوین شده بود، امروز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه، برای گذراندن دوران تبعیدش توسط ماموران به زندان زابل منتقل شد.

به گزارش بی بی سی فارسی، این زندانی سیاسی ۶۲ ساله بعد از بازداشت در اعتراضات پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهور، درشعبه ۲۶ دادگاه انقلاب توسط قاضی پیرعباسی محاکمه و به اتهام شرکت در راهپیمایی‌ها و تجمعات اعتراضی مردم در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ به ۱۰ سال تبعید در شهرستان زابل و یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

عصر روز چهارشنبه پنجم تیرماه ۱۳۹۲ ماموران اجرای احکام دادستانی تهران به مطب دندانپزشکی دکتر علی ناظری رفته و وی را جهت اجرای حکم به زندان اوین منتقل کردند.

علی ناظری دندانپزشک و از پایه گذاران جامعه سبز مدنی ایران دارای گرایشات ملی و از فعالان جنبش سبز است که در زمینه مسایل محیط زیست و حمایت از فعالین حقوق بشر فعالیت می‌کرد.

آقای ناظری نخستین بار در ۳۰ خرداد سال ۱۳۸۹ بازداشت و پس از بیش از یک ماه با سپردن وثیقه آزاد شده بود.

انتقال ذهابیان از زندان به بیمارستان

اشکان ذهابیان، دانشجوى فعال در جنبش سبز که خرداد ماه سال جاری برای چهارمین بار بازداشت و برای اجرای حکم هشت ماهه به زندان متی کلای بابل منتقل شده بود صبح امروز به مرخصی استعلاجی ۵ روزه آمد.

به گزارش کلمه، این فعال دانشجوی که بعلت فشارهای وارده از انفرادی های طولانی در بازداشت های قبلی و نیز اعتصاب غذا دچاره بیماری های معده، گردن و کمر شده بود پس از بستری شدن در بهداری زندان در روز گذشته، امروز بعد از آزادی به بیمارستان منتقل شد.

اشکان ذهابیان دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه فردوسی مشهد، پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ چهار بار بازداشت و در پرونده هایی جداگانه به شش و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. وی آخرین بار ۶خرداد ماه ۸۸ در حالی که از اعضای ستاد هاشمی رفسنجانی بود با حمله ی ماموران به خانه ی پدریش در بابل بازداشت شد. اتهام های اشکان ذهابیان در پرونده جدید وی، دیدار با آیت الله صانعی ، آیت الله وحید خراسانی و دیگر مراجع تقلید در قم عنوان شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com