جرس: حکم اعدام چهار تن از فعالین فرهنگی شهر شادگان به محکومین و خانواده هایشان ابلاغ شد .

به گزارش تارنمای «کمپین صلح فعالان در تبعید» ؛ روز شنبه هفته جاری تایید حکم اعدام ۴ تن از فعالین فرهنگی شهر شادگان به محکومین و خانواده هایشان ابلاغ شد .

حکم اعدام عبدالرضا امیر خنافره ؛ غازی عباسی ؛ عبدالامیر مجدمی ؛ شهاب عباسی به اتهام محاربه به محکومین و خانواده ها ابلاغ شد .

گفتنی است این احکام در حالی صادر میشود که برای اعتراف گیری اجباری از متهمان , حتی خانواده هایشان هم برای مدت طولانی تحت شکنجه قرار گرفته بودند.

بنا بر گزارش فعالان حقوق بشر از اهواز یونس امیر خرافه پدر یکی از محکومین ؛ چیزی قریب به شش ماه در بازداشتگاههای وزارت اطلاعات و در مقابل دیدگان فرزندش مورد شکنجه واقع شده بود.

وی که اخیرا به دلیل فشارهای وارده ناشی از بازداشت فرزندش و شکنجه های روحی , درگذشت ؛ از معلمان بازنشسته شهر شادگان بوده است .

فعالین حقوق بشر در اهواز معتقدند که این احکام تنها حاصل عدم تحمل حکومت جمهوری اسلامی ایران در خصوص فعالیتهای فرهنگی این جوانان در همایشها و سمینار های شعر در خوزستان بوده است.

در همین راستا , بنا بر اطلاع یکی از نزدیکان محکومین , خانواده این زندانیان اعلام کرده اند :
عاجزانه چشم به یاری و حمایت نهادها و سازمانهای حقوق بشری بین المللی و ایرانی برای تلاش در جهت لغو این احکام , داریم.
هادی ابوخنفر ؛ جاسم مقدم پیام ؛ سامی جدماوی نژاد نیز از دیگر متهمان در این پرونده بوده اند که به همین اتهام , هر یک به سه سال حبس و تبعید به اردبیل محکوم شده اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com