راهنماتماس با مادرباره مابین المللیمعرفی کتاباپوزیسیون فرهنگ و هنرگوناگون همبستگیدیدگاه‌هاپیوندها سازمان‌ها نهضت ملی خانهیکشنبه ، ۲۳ تیر ۱۳۹۲ |
سایت ملیون ایران > عکس اول > حقوق ۵۰۰ هزار تومانی معلمان جوابگوی نیازهای زندگی‌شان نیست‎
حقوق ۵۰۰ هزار تومانی معلمان جوابگوی نیازهای زندگی‌شان نی

محمد تقی فلاحی فعال صنفی معلمان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و تورم افسارگسیخته‌ای که دامنگیر مردم شده است، وضعیت معیشتی معلمان را نامناسب توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، محمد تقی فلاحی فعال صنفی معلمان گفت: یک معلم زمانی که رسمی می‌شود، ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد که قاعدتا این دستمزد جوابگوی نیازهای معیشتی‌اش نیست.

وی با اشاره به خط فقر اعلام شده از سوی دولت که دوبرابر حقوق پایهٔ معلمان است تصریح کرد: این مساله سبب می‌شود نیروهای جوان برای اشتغال در وزارت آموزش و پرورش و فعالیت در کسوت معلمی، انگیزهٔ لازم را نداشته باشند.

این فعال صنفی معلمان در پایان، بیمهٔ طلایی فرهنگیان را از معدود طرح‌های مثبت اجرا شده در ۴ سال گذشته عنوان کرد و افزود: بیمهٔ طلایی فرهنگیان در قیاس با بیمهٔ تکمیلی سابق بهتر شده است. البته نزدیک به یکسال است که وزارت آموزش و پرورش، سهم خودش را در این بیمه به معلمان پرداخت نمی‌کند.

گقتنی است هر ماه مبلغی معادل ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای بیمهٔ طلایی از حقوق معلمان کسر می‌شود که نصف این مبلغ (سهم وزارت آموزش و پرورش) بعد از یکی دوماه باید به حساب آنان بازگردانده شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com