یک زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ، با انتشار یک فایل صوتی دست به افشای قتل شاهین ناصری شاهد شکنجه‌های اعمال شده بر نوید افکاری زد

یک زندانی سیاسی بنام فرهاد سلمانپور ظهیر، که در زندان تهران بزرگ محبوس است، قتل شاهین ناصری را افشا نمود. مأموران زندان تهران بزرگ، صبح روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، مرگ وی را به خانواده‌اش اطلاع دادند. از خانواده وی خواسته شده که برای تحویل‌گیری جسد فرزندشان به دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند.

شاهین ناصری ۵ روز بعد از دستگیری نوید افکاری در تاریخ ۲‌مهر‌ ۹۷، توسط پلیس آگاهی استان فارس دستگیر شد. وی هنگام بازجویی در شعبه‌های بازجویی زندان شیراز، شاهد شکنجه‌های نوید افکاری بود که این موضوع را علنی کرده بود. شاهین بارها توسط مأموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و حتی تهدید شده بود که در مورد نوید افکاری صحبت نکند. اما او بارها در مورد شهادت نوید، خبررسانی کرده و به همین دلیل هم به بازداشتگاه امنیتی منتقل شده بود.

شاهین تنها نفری بود که شاهد شکنجه‌های نوید افکاری بوده است.

پس از اعلام مرگ شاهین ناصری، زندانی هم‌بند او به‌نام فرهاد سلمانپور، با انتشار یک فایل صوتی به موضوع قتل شاهین ناصری پرداخت. وی در این فایل صوتی پیشاپیش اعلام نموده است. که اگر مأموران زندان علت مرگ شاهین را مصرف مواد مخدر یا خودکشی اعلام کردند، این موضوع صحت ندارد و وی به قتل رسیده است.

زندانی سیاسی فرهاد سلمانپور ظهیر، که هم‌بند شاهین ناصری بوده، نسبت به آنچه بر سر شاهین آمده هراسی به‌خود راه نداده است.  او نیز مانند شاهین دست به افشاگری زده و از مردم و وجدان‌های بیدار جهان خواسته است که در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

فرهاد سلمانپور ظهیر در مورد قتل شاهین ناصری می‌گوید:

«من با شاهین ناصری که دوست عزیزم بوده، هم‌بند بودم. او فردی بود که همیشه مصمم به مبارزه با این رژیم قاتل بود. اجازه ندهید خون او پایمال شود.»

فرهاد در ادامه صحبت‌هایش تأکید می‌کند: «من عمدا از واژه قتل استفاده می‌کنم. شاهین ناصری کسی بود که بارها در مورد شکنجه شدن نوید افکاری شهادت داده و خبررسانی کرده بود. او نه فردی افسرده بود که بخواهد بخاطر مشکلات روحی دست به خودکشی بزند و نه بیماری خاصی داشت. فردی با تن و بدن سالم بود که نمی‌تواند اتفاق خاصی به‌دلیل بیماری برایشان افتاده باشد. اینکه یک زندانی را به سلول انفرادی منتقل می‌کنند و در آنجا به‌یکباره خبر مرگش منتشر می‌شود، حتما کار ارگان‌های امنیتی رژیم است.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)