قرار بازداشت یازده شهروند دستگیر شده در اعتراضات بهبهان به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. در اعتراض به این موضوع  از روز یکشنبه ۱۴ شهریورماه احمدرضا طیبی، مقداد طیبی، سیاوش خلیلی، محمد شکری، مهران طیبی، محمد طیبی و علی طیبی اعتصاب غذا کردند. از میان این شهروندان محمد شکری، محمد طیبی و مهران طیبی لب‌های خود را دوخته‌اند. همچنین بهمن طیبی، مهدی مصباح، مهدی شجاعی و محمد خرم کماکان در زندان بهبهان در بازداشت بسر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، قرار بازداشت یازده شهروند دستگیر شده در بهبهان به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

احمدرضا طیبی، مقداد طیبی، سیاوش خلیلی، محمد شکری، مهران طیبی، محمد طیبی و علی طیبی از روز یکشنبه ۱۴ شهریورماه در اعتراض به تمدید قرار بازداشت در زندان شیبان اهواز دست به اعتصاب غذا زدند. از میان این شهروندان محمد شکری، محمد طیبی و مهران طیبی لب‌های خود را دوخته‌اند.

همچنین یک منبع مطلع در گفتگو با هرانا از ابتلای علی طیبی به بیماری کرونا در زندان شیبان اهواز خبر داده است.

احمدرضا و مقداد طیبی طی روزهای اخیر با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان شیبان این شهر منتقل شده‌اند.

احمدرضا طیبی، مقداد طیبی، سیاوش خلیلی، محمد شکری، مهران طیبی، محمد طیبی، علی طیبی، همن طیبی، مهدی مصباح، مهدی شجاعی و محمد خرم کماکان، امیررضا طیبی، عظیم حسنی سیزده شهروند ساکن بهبهان در اعتراضات مردادماه این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. بازداشت این شهروندان با ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی همراه بوده است.

از میان آنها عظیم حسنی روز دوشنبه ۱ شهریورماه از زندان بهبهان آزاد شد. همزمان امیررضا طیبی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

از بین یازده شهروندی که کماکان در بازداشت به سر میبرند، بهمن طیبی، مهدی مصباح، مهدی شجاعی و محمد خرم کماکان در زندان بهبهان محبوس هستند.

هرانا پیشتر در گزارشی با عنوان “گزارش جمع بندی از هفته دوم اعتراضات خوزستان/ اعتراض در ۴۱ شهر” از احراز هویت ۱۷۱ تن از بازداشت شدگان خبر داده بود. تجمعات مردمی از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه در استان خوزستان در اعتراض به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان، در این استان آغاز شد. این اعتراضات طی دو هفته به دست کم ۴۱ شهر گسترش یافت. بر اساس گزارشات دریافتی علاوه بر ده‌ها کشته و زخمی در جریان این اعتراضات صدها شهروند معترض نیز بازداشت شدند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)