Posted on July 5, 2013 by vandad | Leave a comment

فعالان در تبعید: گروهی از فعالین ایرانی با راه اندازی کمپینی با نام “ بیایید نجاتشان دهیم” در صدد حمایت از زندانیان سیاسی ایران و در وهله اول به طور ویژه حمایت از آقای آرش صادقی دانشجوی زندانی و محمد رضا پور شجری با نام مستعار سیامک مهر , وبلاگ نویس در بند بر آمده اند

این کمپین متعلق به همه زندانیان سیاسی است و به مرور برنامه های آتی آن برای سایر زندانیان نیز اعلام خواهد شد

:این گروه با اعلام آغاز به کار کمپین ” بیایید نجاتش دهیم ” ماموریت خود را اینگونه اعلامی می کنند
پس از وخامت وضع جسمی محمدرضا پورشجری و آرش صادقی برآن شدیم که با ایجاد یک کمپین مجازی جان این دو زندانی سیاسی را که در مرحله بحرانی بسر می‌برند، نجات دهیم.

آرش صادقی، فعال دانشجویی، بیست و پنجم دی ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتیِ وابسته به وزارت اطلاعات بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.

حسین صادقی، پدر وی در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده است که پس از مدت طولانی‌ای بی‌خبری، در معدود ملاقات‌های صورت گرفته‌ی اخیر، شاهد این بودم که فرزندم به شکلی غیر طبیعی کاهش وزن داشته و به طرزی آشکار از ضعف قوای جسمانی رنج می‌برد و موهای سرش هم تراشیده شده است.

آقای صادقی همچنان عنوان کرد که این فعال دانشجویی در سلول انفرادی و محروم از بسیاری حقوق، از قبیل امکان دسترسی به وکیل به سر می‌برد و با مشکلات عدیده‌ی جسمی، منجمله مشکلات جدی ریوی و خونریزی معده روبه‌روست.

محمدرضا پورشجری، وبلاگ نویس دربند که با نام مستعار “سیامک مهر” هم شناخته می‌شود، دیگر زندانی بیماری است که در تاریخ بیست و یک شهریور ماه سال هشتاد و نه بازداشت و هم اکنون در ندامتگاه مرکزی کرج محبوس است.

این زندانی عقیدتی پنجاه و یک ساله که از بیماری‌های متعددی هم‌چون مشکلات تنفسی، ضعف بینایی، دیسک کمر، نارسایی کلیوی، درد معده و سوءتغذیه رنج می‌برد، در مهر ماه سال گذشته نیز بر اثر حمله‌ی قلبی در زندان تحت عمل آنژوگرافی قرار گرفت.

به گفته‌ی آقایان دکتر امجدی و دکتر نژاد بهرام، پزشکان ندامتگاه مرکزی کرج، این زندانی بیمار دارای شرایط عدم توان تحمل کیفر و به طبع محیط زندان است؛ با این همه قاضی ناظر بر زندان از ارسال پرونده‌ی‌ وی به پزشکی قانونی ممانعت به عمل می‌آورد.

اکنون شما تنها با پرینت کردن و در دست گرفتن پوستر طراحی شده کمپین و عکس گرفتن با آن و در نهایت ارسال عکس خود به ایمیل کمپین، کمک کنید تا موجی مجازی ایجاد کنیم.

باشد که اینگونه به نجات جان این دو زندانی سیاسی یاری رسانیم.

نام کمپین (کمپین بیاید نجاتشان دهیم) می باشد

از اینجا اخبار کمپین را دنبال کنید 

کمپین صلح فعالان در تبعید ضمن اعلام حمایت از این اقدام نیکو ؛ قویا حمایت خود را از این کمپین اعلام می کند

1045227_354768841316996_899914934_n

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com