تیم ملی فوتبال امروز با صعود خیره کننده ۱۵ پله ای در جدیدترین رنکینگ فیفا عنوان بهترین تیم یک ماه اخیر فوتبال جهان را کسب کرد!
تازه ترین رده بندی برترین تیم های ملی فوتبال جهان اعلام شد که بر این اساس تیم ملی فوتبال ایران با ۱۵ پله صعود نسبت به ماه گذشته میلادی از رتبه ۶۷ به ۵۰ جهان رسید.

شاگردان کارلوس کی روش با کسب سه پیروزی رسمی و ارزشمند مقابل تیم های ملی قطر ، لبنان و کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ و کسب ۹۰ امتیار ، مجموع امتیازات خود را به ۵۹۶ رساند تا با ۱۵ پله صعود عنوان برترین تیم ماه را به دست آورد.

جالب اینکه تیم ملی فوتبال برزیل با وجود کسب عنوان قهرمانی رقابت های جام کنفدراسیون ها با پیروزی خیره کننده مقابل اسپانیا در فینال ، از رتبه ۲۲ جهان به جمع ۱۰ تیم برتر پیوست (رتبه نهم) اما نتوانست رکورد صعود شاگردان کی روش را بشکند تا تیم ملی ایران به عنوان برترین تیم یک ماه اخیر فوتبال جهان شناخته شود!

ایران با این صعود بار دیگر ازبکستان را پشت سر گذاشت تا در بین تیم های آسیایی بعد از ژاپن ، استرالیا و کره جنوبی در رتبه چهارم قرار بگیرد. کره جنوبی هم بعد از شکست مقابل ایران جایگاه دومی خود را در آسیا از دست داد تا تیم ملی استرالیا جای این تیم را بگیرد.

به این ترتیب شاگردان کی روش با قرار گرفتن در رتبه ۵۲ جهان بالاتر از تیم های ملی ترکیه ، لهستان ، آفریقای جنوبی ، کامرون ، ازبکستان و … قرار گرفتند.

اما نکته مهم اینجاست که سید بندی ۳۲ تیم حاضر در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بر اساس رتبه تیم ها در رنکینگ فیفا انجام می شود و تیم ملی فوتبال ایران برای قرار گرفتن در سید سوم از میان ۴ سید ، باید همچنان به صعود خود در این رده بندی ادامه دهد. شاگردان کی روش اگر تنها ۵۰ امتیاز دیگر به مجموع امتیازاتشان اضافه کنند حداقل ۱۰ پله دیگر در رنکینگ فیفا صعود خواهند داشت.

تا ۱۵ آذر ماه که قرعه کشی جام جهانی انجام خواهد شد حدود ۵ ماه زمان باقی مانده تا با تدارک بازی های تدارکاتی مناسب و استفاده از “فیفا دی” ، تیم ملی فوتبال ایران از سید چهارم به سید سوم صعود کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com