تاریخِ بعد از امروز – شماره یک

۱۴ مرداد است، روز تحلیف ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی. در تهران و خوزستان و تبریز و اصفهان و تورنتو و چند شهر اروپایی تظاهرات برقرار است. آسمان را بسته اند و هواپیمایی در آسمان نیست؛ چون مهمان خارجی آمده است. رئیس جمهور کومور، سومالی و بشار اسد زودتر از باقی مهمانان در مراسم با فاصله گذاری اجتماعی حاضرند، تصویر از بالای مراسم شبیه تصویر از پایینِ ریشِ تنکِ وزیر احتمالی یکی از وزارتخانه هاست، که خیلی جوان و خیلی خیلی انقلابی ست. حسن نصرالله به شکل ویدیویی از یکی از بیمارستان های تهران پیام تبریک می خواند. ظاهرا یکی از جراحی های دیسک کمر یا هموروئید یا افزایش حجم معده را با موفقیت پشت سر گذاشته. ارباب پوتین تلفن می زند به دستیِ شخص اول مملکت. اردوغان از ترکیه میس کال می اندازد که خودتان زنگ بزنید. رئیسی عرق‎ریزان پای تلفن به ارباب چینی بله چَشم می گوید. قول می دهد چینی را بیاموزد و در ایران نهضت چینی‎آموزی را در آغاز دولتش راه، سریع، انقلابی. یحتمل چینی بلغور کردن‎اش از آن فارسی حرف زدنِ دری‎وری‎اش روان تر بشود.

چند بمب صوتیِ دست‎سازِ اعلا در منطقه‎ی برگزاریِ مراسم صداهای مهیبی تولید می کند. در مراسم بین مهمانان تشویش ایجاد می شود؛ البته به جز بشار اسد که به انفجارهای صوتی تصویری و خین و خین ریزی کاملا عادت دارد. مهران مدیری بعد از قرائتِ فولکلورِ قرآن به عنوان مجری مراسم با لبان غنچه اعلام می کند که: «هیییچی نیست، سر و صداها پایکوبی مردمه، این همه مهمان داریم، انرژیا نخوابه».
از خیابان‎های منتهی به محل مراسمِ تحلیف صدای شعارهایی می آید: «ای رهبر موقت/ لعنت تو روح عمه‎ت »، «دولت شیش کلاسه، خجالت خجالت»، «چمدون صد دلاری/ واسه مهمونات نذاری » و البته شعارهای کش دار و فشفشه وار روتین. بلافاصله در کلاب‎هاوس اتاقی باز می شود با شرکت پیمان عارف، فرید مدرسی، آشیخ فرخ، الهه هیکس و برخی اصلاح طلبان فمینیست با عنوان: «توهین به عمه‎ی رهبر، نشانه ضعف اپوزیسیون». تا اذان صبح بحث تاریخی داغی با حضور دوازده هزار نفر حول محور عمه جان رهبر در جریان است. در پایان روح عمه‎ی رهبر با ارسال یک پیام صوتی به یکی از مدریتورها گام اول جنبش می توی اسلامی را در این کلاب اعلام می کند، نعره های تکبیر و صلوات در آسمان کبود کلاب هاوس طنین انداز می شود. جریان فمینیسم به عنوان یکی از دستاوردهای دوران صدر اسلام مورد تاکید رقصندگان روی استیج قرار می گیرد.

آنسوی کُره گرد و خاکی خبرنگاری در کاخ سفید از جو بایدن در مورد آغاز ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی می پرسد: «پرزیدنت، آیا رئیسی را جنایتکار و ناقض حقوق بشر می دانید؟ آیا به ایشان برای شرکت در اجلاس سازمان ملل ویزا داده خواهد شد؟»
جو در پاسخ آمار واکسیناسیون کرونا را اعلام می کند و به شهروندانِ واکسن نزنِ امریکایی می گوید: «بالا غیرتن، وات دِ فاز؟ نفری پانصد دلار هم به شما می دهیم، فقط زودتر واکسن را برایتان تزریق کنیم» جو در همین لحظات سوال مربوط به ابراهیم رئیسی را فراموش کرده و در ادامه سخنانش در حال خروپف است.

رئیس دولت شیش کلاسه پس از تعلیف و تنفیذ عاقبت تحلیف هم شده با پروپکانی مربوطه مشغول راه اندازی کابینه پروپکان است.

نوشته شده در ۱۰ امرداد ۱۴۰۰ خورشید دزدیدگی
توسط پایه یکِ روروک
ساکن بالوی خلیج فارس

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)