محمدحسین سپهر کیست؟

سعید نمکی وزیر بهداشت حکومت ایران در روز ۳ خرداد محمدحسین سپهر را به عنوان جانشین وزیر بهداشت در امور واکسیناسیون منصوب شد. محمدحسین سپهر کیست؟

از سوابق پیشین محمد حسین سپهر اطلاعات چندانی نیست. تنها اطلاعات مربوط به وی از دوران جنگ ایران و عراق مربوط به این می‌شود که وی «فرمانده سپاه ناحیه ۷۱ کرمانشاه»، «ریاست ستاد تیپ ۲۹ نبی اکرم» و «معاون هماهنگ‌کننده لشگر ۴ بعثت» بوده است.

بنا بر اعلام برخی رسانه‌ها در پاییز سال ۸۶ گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر معرفی محمدحسین سپهر به عنوان استاندار نظامی استان کرمانشاه مطرح شد اما این امر تحقق نپذیرفت.

محمدحسین سپهر چهره پشت پرده در سال‌های پیشین

وی از چهره‌های غیر رسانه‌ای و امنیتی سپاه پاسداران حکومت ولایت فقیه بوده که مشخص می‌شود در پشت پرده نهاد نظامی سپاه پاسداران پله‌های ترقی را در سیستم ولایت فقیه پیموده و در چند سال اخیر نام او رسانه‌ای شده است.

در اثبات این امر این که وی جزء کسانی بود که بعد از ماجرای ساقط کردن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران وارد صحنه شد و برای رفع و رجوع تقصیر سپاه در شلیک به هواپیمای اوکراینی به دیدار برخی از خانواده کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی رفت و در همان جا نیز به تمجید از سپاه پاسداران پرداخت!

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولایت فقیه در سپاه پاسداران

محمدحسین سپهر سال‌های متمادی معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولایت فقیه در سپاه پاسداران بوده است.

علاوه بر این تنها اطلاعاتی از که از پیشینه وی وجود دارد این است که وی از اعضای قدیمی سپاه پاسداران است که در راه‌اندازی و تکمیل بسیج سپاه پاسداران نقش موثر  بسزایی داشته است.

عملکرد معاون محمد حسین سپهر در بسیج

عملکرد محمدحسین سپهر در بسیج سرانجام در فروردین سال ۱۳۹۷ به «جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین» سپاه پاسداران بالغ شد.

محمدحسین سپهر بیشترین نقش خود در سرکوب اعتراضات مردمی در کشور را در این دوران روا داشته است.

از آن زمان بود که محمدحسین سپهر چهره‌ای رسانه‌ای شد و نام او بیشتر در رسانه‌‌های داخلی حکومت ولایت فقیه برده می‌شود.

وی در این دوران بارها از اصطلاحاتی چون «اغتشاشات» و «فتنه» را با تفکر بسیجی کنترل کردیم نام برده است.

محمدحسین سپهر بعد از اعتراضات آبان سال ۱۳۹۸ که دست کم ۱۵۰۰ نفر جان خود را بر اثر شلیک نیروهای نظامی ولایت فقیه از دست دادند در کمال وقاحت اعلام کرد «بسیجیان بدون سلاح و رفتار قهرآمیز به میدان رفتند».

اظهارات بنیاد گرانه محمدحسین سپهر

محمدحسین سپهر همچون سایر سران سپاه ولایت فقیه در اظهار اراجیفی مانند نابودی و حذف برخی کشورها از روی نقشه دست کم ندارد و سخنان زیادی از او در این موارد در مورد کشورهای مختلف شنیده شده است.

پس از آن و در خرداد سال ۱۳۹۷ محمدحسین سپهر به عنوان «جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور» نیز برگزیده شد.

گویا وفاداری محمدحسین سپهر به ولایت فقیه چنان بود که برای او نوشته شده بود پله‌های ترقی را یکی بعد از دیگری در سیستم ولایت فقیه طی کند چرا که بعد از «جانشینی رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور» در بهمن سال ۱۳۹۹ به عنوان «فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح» حکومت ولایت فقیه منصوب شد.

اما اعطای این مناصب به محمدحسین سپهر برای وی ملزوماتی نیز داشته است.

ملزوماتی از قبیل سخنانی که خوشایند سیستم ولایت فقیه و بدنه سپاه پاسداران باشد از جمله اینکه وی به نقل از «اندیشکده‌های غربی» از چرخش حتمی قدرت عالم به سمت شرق با محوریت حکومت ولایت فقیه  سخن سر داده بود!

تئوری جمعیت کشور تا ۳۰۰ میلیون!

محمدحسین سپهر از جمله حامیان سیاست علی خامنه‌ای در راستای افزایش جمیعت کشور است و خواستار این شده که جمعیت کشور به زودی به ۳۰۰ میلیون نفر برسد! در حالی که حکومت ولایت فقیه در تامین معاش جمیعت ۸۵ میلیونی ایران مانده است!

پیش از این محمدحسین سپهر در سال ۱۳۹۵ با همکاری عده‌ای از همفکرانش «انجمن مدیریت جهادی کشور» را با هدف جهانی‌سازی کار جهادی برای کمک به تحقق تمدن اسلامی بنیاد گذاشت و خود نیز در رأس هیئت مدیره آن نشست!

با این رزومه از پرونده شخصی محمدحسین سپهر، وی توسط وزیر بهداشت ولایی روحانی که سینه‌چاکی او برای خامنه‌ای برای همگان به اثبات رسیده است به سمت «جانشین وزیر بهداشت در امور واکسیناسیون» کرونا منصوب شده است. [پاسداری به نام سعید نمکی، طاعونی به نام علی خامنه ای]

مبارزه با کرونا با رفتن پای صندوق رای!

این سخن در مورد مقابله با کرونا که بیشتر جنبه هزل دارد به محمدحسین سپهر منصوب است که پیش از انتخابات ریاست جمهوری حکومت ولایت فقیه گفته بود «وضعیت فعلی کرونا با حضور همه جانبه پای صندوق‌ها و انتخاب اصلح به تدریج برطرف خواهد شد».

«جانشینی وزیر بهداشت در امور واکسیناسیون» تنها موضوع غیرمرتبطی نیست که به محمدحسین سپهر واگذار شده است محمدحسین سپهر در برخی مواقع به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه با عنوان سخنران حاضر می‌شود!

با این توصیفات از محمدحسین سپهر و گماشتن وی در یک منصب پزشکی که هیچ تخصصی در این زمینه ندارد می‌توان انگاشت که وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور به چه سمتی پیش خواهد رفت.

فراتر از آن به نظر می‌رسد ولایت فقیه بیشتر از آنکه به واکسیناسیون عمومی کشور اهمیت دهد به گماشتن افرادی اهمیت می‌دهد که در تملق‌گویی از ولی فقیه گوی سبقت را از هم می‌ربایند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)