منبع: وحید آنلاین

مستندات ارسالی از یک شهروند به «وحید آن‌لاین»-

یکی از «بچه‌های آنلاین» در حال عبور از بهشت‌زهرا متوجه قبری چشم‌نواز با آرم سپاه پاسداران می‌شود:

دقیق‌تر که نگاه می‌کند می‌بیند که نوشته: پرواز ۲۹ دی «سال ۱۳۹۰» ، محل شهادت: دمشق!

جستجوی نامش در اینترنت از خبرگزاری رسمی گرفته تا قارچ‌نیوزهای خبری-تحلیلی به هیچ منبع خبری منجر نمی‌شود که بدانیم ایشان چرا و چطور در دمشق به شهادت رسیده‌اند ولی در سایت شهرداری تهران عکسهایی از مراسم تشییع جنازه‌شان را می‌توان دید که به نسبت شلوغ هم برگزار شده با مراسم سینه‌زنی و حضور نظامیان و پلاکاردهایی منقش به تصویر رهبر جمهوری اسلامی و…

ولی آنجا هم  تنها با هویت یک شهروند از نام ایشان یاد شده و با وجود تصاویر به نظامی بودنشان اشاره‌ای نشده چه رسد به اینکه اصلا چرا و چطور در آن زمان در سوریه به شهادت رسیدند! جالبتر شد وقتی متوجه شدیم یک  وبلاگ مربوط به شهدا  در پی‌نوشت چهارم از مطلبی درباره تشییع جنازه ایشان خیلی کوتاه و گذرا نوشته:

« نحوه شهادت شهید محمد ترک را اینگونه بیان می‌کنند که در یک دوره آموزش حرفه ای در سپاه پاسداران با منفجر شدن نارنجکی در دستش به مقام شهادت نایل می‌شود»

 آن مطلب مربوط به روز تشییع جنازه ایشان بود؛ یعنی هنوز سنگ قبری وجود نداشته که چیزی را لو بدهد!

چند روز پیش (۲۶ شهریور)، محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران در نشستی خبری گفت کهجمهوری اسلامی ایران در سوریه حضور نظامی ندارد ولی «حضور فکری و مشاوره‌ای» دارد. این سخنان به عنوان اولین اعتراف نظامیان ایران به حضور در سوریه بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشت طوریکه یک روز بعد رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  اعلام کرد که رسانه‌های خارجی سخنان فرمانده سپاه را تحریف کرده‌اند و تأکید کرد «ایران به هیچ وجه، در منطقه و به ویژه در سوریه حضور نظامی ندارد.»

اینکه امثال این سرگرد سپاه پاسداران دقیقا در حال چطور کمک فکری یا مشاوره غیرنظامی در سوریه هستند که به شهادت خودشان یا مرگ هزاران نفر از مردم سوریه  منجر می‌شود چیزی است که امیدواریم در یک نشست اضطراری توضیح بدهند!

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com