واکسن کرونا و وعده‌‌های توخالی حکومت ایران

با وجود اینکه تعداد شهرهای قرمز کرونا به ۱۴۳ شهر در ایران رسیده اما روند تزریق واکسن کرونا همچنان در ایران به کندی پیش می‌رود اگر نگوییم متوقف شده اما ادعاهای واهی سران حکومت همچنان ادامه دارد.

وزارت بهداشت حکومت ایران در روز شنبه ۱۹ تیر اعلام کرد که تعداد شهرهایی که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند به ۱۴۳ شهر افزایش یافته است.

همچنین بر اساس این گزارش ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

برخی متخصصین امر با روند صعودی شیوع و افزایش بیماران کرونایی صحبت از موج ششم کرونا در ایران به میان می‌آورند.

اعترافات در درون حکومت ایران

وضعیت نابسامان تزریق واکسن کرونا و افزایش روند صعودی تعداد بیماران و فوت‌شدگان تا بدانجا پیشرفت کرده که در درون حکومت نیز برخی لب به اعتراف و اعتراض از موضع جنگ جناحی گشوده‌اند.

از جمله محمدعلی محسنی بندپی عضو مجلس حکومت با اشاره به این که گلایه مردم از کندبودن روند واکسیناسیون قابل قبول است و سیاست ما در مقابل کرونا انفعالی بوده افزود باید فکر جدیدی باشد چون تا وقتی سیاست فعلی برقرار باشد نبابد توقع داشت.

ابتلاء به کرونا بعد از تزریق واکسن کرونای داخلی

حکومت ایران در حالی ادعای تزریق واکسن داخلی کرونا و پیشرفت آن را داردکه خبرگزاری میزان در گزارشی اعلام کرد برخی از افراد با وجود اینکه واکسن «برکت» تزریق کرده‌اند اما به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

کمبود تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی

کمبود تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی یکی از معضلات جدی در ایران است که مقامات رسمی و سران حکومت ایران از جمله حسن روحانی و وزیر بهداشت وی؛ سعید نمکی در روزهای اخیر منکر آن شده‌اند.

اما اظهارات مقامات محلی رسمی نشان می‌دهد که این انکارها نیز مانند ادعاها واهی و پوچ هستند.

پیش از این نماینده ویژه وزیر بهداشت اعلام کرده بود که کمبودهای بیمارستانی در استان سیستان و بلوچستان رفع شده است.

روحانی نیز اعتراضات نسبت به کمبود امکانات از جمله تخت و دستگاه اکسیژن را «بازی‌های تبلیغاتی» خوانده بود.

اما پس از این اظهارات حسن فرشیدی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی برای بستری مبتلایان جدید اعلام کرد وضعیت بندرعباس هنوز هم فوق بحرانی است.

در استان سیستان و بلوچستان نیز اسماعیل حسین‌زهی؛ عضو مجلس حکومت از این استان با اشاره به نبود نیازهای اولیه دارویی از جمله  سرم اعلام کرد با وجود ابتلای ۳ تا ۴ نفر در هر خانواده در این استان، بیشتر مردم در خانه‌هایشان خوددرمانی انجام می‌دهند و در مراجعه به بیمارستان با این مواجه می‌شون که تخت نداریم!

این در حالی است که سعید نمکی پیش از این کمبود امکانات در سیستان و بلوچستان را رد کرده و ادعا کرده بود ۳۰۰ الی ۴۰۰ تخت خالی در این استان وجود دارد.

با این توصیفات کار تا بدانجا رسید که روزنامه شرق در مطلبی تحت عنوان «خیالبافی‌های کرونایی آقای وزیر» نوشت «وعده‌های بی‌سرانجام، رونمایی‌های پر سروصدا و بی‌نتیجه، اغراق در فتح‌الفتوحات کرونایی، بی‌ادبی و طلبکاربودن از مردم از جمله موارد مدیریت نمکی است».

وعده توخالی وزارت بهداشت حکومت ایران

همچنین پیش از این سعید نمکی وزیر بهداشت حکومت ایران ادعا کرده بود که از روز شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ واکسیناسیون عمومی با تزریق روزانه ۴۰۰ هزار دوز در کشور شروع خواهد شد اما با سررسید این تاریخ مشخص شد از واکسیناسیون عمومی خبری نیست.

خبرگزاری مهر وابسته به سپاه پاسداران نیز ادعای نمکی را زیر علامت سوال برده و اعلام داشته است که ظرفیت کنونی مراکز واکسیناسیون در کشور بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار دوز می‌باشد و ادعای وزیر بهداشت همخوان با واقعیت نیست.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به رغم ادعاهای توخالی در روز جمعه ۱۸ تیر در سطح کشور تنها ۵۱ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده است.

بنا بر گزارش‌ها تاکنون کمتر از سه درصد جمیعت ۸۵ میلیون نفری ایران موفق به تزریق واکسن کرونا شده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)