۲۲ سال پس از تعطیلی روزنامه سلام و ۳ سوال؟

محمد شوری(نویسنده و روزنامه نگار)

@shourimohammad

عصر روز چهارشنبه ۱۶تیر روزنامه سلام تعطیل و عصر روز پنجشنبه ۱۷تیر ۱۳۷۸ اینجانب (تنها عضو روزنامه سلام) دستگیر و به مدت دو ماه بازجویی(تفتیش عقاید) در زندان توحید و سپس به قید وثیقه ی ۱۰میلیون تومانی  آزاد و پس از حدود ۴سال محاکمه در دادگاه ویژه روحانیت (توسط علی رازینی) که دادستان کل آن محسنی اژه ای بود به یک سال حبس قطعی و تبدیل آن به ۵ سال حبس تعزیری (به مقدار حکم  ۵ سال تعطیلی روزنامه سلام) محکوم شدم. که از آن زمان تا کنون (به یُمن استمرار تبانی سکوت مدعیان!)از شغل روزنامه نگاری خود محروم شده ام.

سوال:

به غیر از درج خبر دستگیری اینجانب در روزنامه خرداد ۱۹تیر ۱۳۷۸ چرا تا الان افراد خاص، مطبوعات،  و از جمله انجمن صنفی روزنامه نگاران (که بنده از اعضای آن بودم) سکوت کرده و در مورد آن نه سخنی گفته و نه مطلبی نوشته و نه بیانیه ای صادرکرده اند!؟؟

سوال:

چرا از آن زمان تا حال حاضر اینجانب از شغل خود و فعالیت مطبوعاتی محروم  شده ام؟

این در حالی است که باصطلاح مشابه این وضعیت، افراد ظاهرا روزنامه نگار زندانی شده، هیچگاه از شغل خود محروم نشده و حقوق فردی و شهروندی آنان مثل بیمه قطع نشده است؟!؟

سوال:

عامل دستگیری و زندانی شدن اینجانب (دادگاه ویژه روحانیت) در سال۱۳۷۸ همان کسانی هستندکه بنده را درسال ۱۳۶۵دستگیر و زندانی و بازجویی کرده اند، و الان هم در راس قوه قضائیه ی آن،محسنی اژه ای قرار دارد! آیا این روند صرفا اتفاقی بوده  و هیچ طرح و نقشه ی قبلی در عقبه ی خود نداشته است؟!؟

و آیا سکوت دیگران (مدعیان حقوق بشر، آزادیخواهی، نهادهای جامعه مدنی و رسانه ها) تبانی و هماهنگی با این عوامل تلقی نمی شود؟!؟

محمدی ری شهری،علی فلاحیان،علی رازینی،اکبریان(سربازجو و حاکم شرع)،روح الله حسینیان(احتمالا بازجوی اصلی من در سال۱۳۶۵)، محسنی اژه ای،این ها همه ی آن عوامل اصلی هستند که در جریان دستگیری و زندانی کردن، بازجویی و محاکمه ام در آبان سال۱۳۶۵ و در ۱۷تیر سال ۱۳۷۸ (فردای روز تعطیلی روزنامه سلام) در نقش بازجو، دادستان، حاکم شرع و وزیر، چه در «واجا» و چه در «دادگاه ویژه روحانیت» هر کدام نقش و سهم بسزایی داشته اند. این افراد مسئول مستقیم وضعیتی هستند که ۳۵ سال است آن را بر من تحمیل کرده و حاضر به پذیرش مسئولیت نیستند!

حمایت و پشتیبانی و سکوت مدعیان، آنرا مضاعف و به آن جنبه مشروعیت داده  است!

۱۷ تیر ۱۴۰۰

t.me/shourimohamnad

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)