حکومت ایران از میان طلاب دیگر کشورها جاسوس تربیت می‌کند.

حکومت ایران  از میان طلاب دیگر کشورها که برای فراگیری دروس حوزوی به ایران اعزام می‌شوند جاسوس تربیت کرده و آنها را به کشورهای خود بازمی‌گرداند تا در نقش جاسوس برای حکومت ولایت فقیه ایفای نقش کنند.

تربیت و آموزش جاسوس از میان طلاب کشورهای دیگر که برای آموزش حوزوی به ایران می‌آیند امر تازه و شاذی نیست.

در طول سالیان اخبار بسیاری از این سنخ در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شده است.

اخیرا در مطبوعات گزارشی از یک طلبه افغان منتشر شده که در آن شرح می دهد چگونه از افغانستان به عنوان طلبگی به ایران کشانده شده و بعد عناصر اطلاعاتی چگونه از او می خواستند که به عنوان جاسوس در خدمت شان قرار بگیرد.

اما این نه آخرین نمونه و نه تنها نمونه است. این سیاستی است که حکومت ایران از دهه‌ها پیش با تاسیس مراکزی مانند جامعه ‌المصطفی العالیمه یا دانشگاه جهانی مصطفی پیش برده است. [جامعه‌المصطفی العالمیه چیست؟ و چرا پول‌های نظام برای آن خرج می‌شود؟]

پیشینه جامعه ‌المصطفی العالمیه

جامعه ‌المصطفی العالمیه یا دانشگاه جهانی مصطفی که در شهر قم واقع می‌باشد بخشی از دستگاه سیاست خارجی و جذب نیروی حکومت ولایت فقیه می‌باشد که وظیفه‌اش عضوگیری و آموزش از میان طلاب کشورهای دیگر است.

پس از انقلاب ۱۳۵۷ ابتدا مرکز «شورای سرپرستی طلاب‌ غیرایرانی» برای عضوگیری از طلاب غیرایرانی تشکیل شد. این مرکز بعدها به «مرکز جهانی علوم اسلامی» تبدیل شد.

بعد از آن، مرکز جدید به ۲ قسمت تقسیم شد، «مرکز جهانی علوم اسلامی» و «سازمان مدارس و حوزه‌های خارج از کشور».

جامعه ‌المصطفی العالمیه در سال ۱۳۸۷ به دستور خامنه‌ای و طبق مصوبه «شورای عالی انقلاب فرهنگی» از تجمیع «مرکز جهانی علوم اسلامی» و «سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور» تشکیل شد.

این حوزه علمیه کار خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز کرد و توسط هیئت امنا اداره می‌شود.

تفاوت بودجه جامعه ‌المصطفی العالمیه با دانشگاه تهران

تنها به عنوان نمونه در فرودین سال ۱۳۹۷ جامعه ‌المصطفی العالمیه در مقایسه با دانشگاه تهران که بزرگترین دانشگاه کشور است بودجه‌ای ۷ برابری دریافت کرده است!

جامعه ‌المصطفی العالمیه در سال ۱۳۹۸ بودجه‌ای برابر با ۳۰۸ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۹ بودجه‌ای برابر با ۳۰۹ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ بودجه‌ای برابر با ۴۶۵ میلیارد تومان دریافت کرده است.

علاوه بر این بودجه که تحت ردیف‌های لایحه بودجه قرار دارد ارقام قابل توجه دیگری مستقیما از سوی دفتر خامنه‌ای به این مرکز پرداخت می‌شد.

این مرکز در بیش از ۶۰ کشور جهان شعبه دارد و از طریق آنها افراد مستعد را برای جذب و نیروگیری شناسایی کرده و برای آموزش به قم و دانشگاه اصلی یا همان جامعه ‌المصطفی العالمیه اعزام می‌دارد.

این حوزه علمیه ارتباطات نزدیکی با حزب‌الله لبنان و حسن نصرالله داشته و ریاست این حوزه علمیه با حسن نصرالله در بیروت دیدار کرده است.

تعداد طلبه‌های جامعه ‌المصطفی العالمیه حدود ۵۰ هزار از ۱۳۰ کشور می‌شود همین میزان نیز آمار فارغ‌التحصیلان این حوزه علمیه در قم می‌باشد.

علیرضا اعرافی رئیس سابق این حوزه علمیه در  ۸ مرداد سال ۱۳۹۶ اعلام کرد که پنجاه میلیون نفر در سراسر جهان توسط جامعه ‌المصطفی العالمیه شیعه شده‌اند!

جامعه ‌المصطفی العالمیه از بدو تاسیس تا سال ۱۳۹۷ تحت ریاست اعرافی بوده و بعد از وی، علی عباسی با فرمان مستقیم خامنه‌ای تاکنون ریاست این حوزه علمیه را بر عهده داشته است.

لیست‌گذاری حوزه علیمه جامعه ‌المصطفی العالمیه

جامعه ‌المصطفی العالمیه در ۱۸ آذر سال ۱۳۹۹ توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا؛ اوفک به دلیل «تسهیل جذب نیرو برای نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران از جمله عضوگیری شبه نظامیان خارجی که به نفع رژیم بشار اسد در سوریه می‌جنگند» در لیست تحریم قرار گرفت.

اعرافی رئیس پیشین این حوزه علمیه خود به این امر اذعان کرده است.

وی در این باره  گفته است «تعداد زیادی از رزمندگان لشگر فاطمیون و زینبیون از فارغ‌التحصیلان ما هستند… تعداد کثیری از آنها شهید و جانباز شده و تعداد زیادی نیز در صحنه نبرد هستند».

جامعه ‌المصطفی العالمیه در راستای صدور انقلاب

بنا بر گفته نماینده خامنه‌ای در استان اصفهان جامعه ‌المصطفی العالمیه «از جمله مراکزی است که در راستای صدور انقلاب اسلامی و… گام‌های موثری برداشته است».

«طلاب فراری» از جامعه المصطفی العالمیه

مولوی عبدالحمید؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان در نامه‌ای به اعرافی رئیس پیشین این حوزه علمیه پرده از پدیده‌ای به نام «طلاب فراری» بر می‌دارد .

وی به اعرافی و به نقل از طلاب فراری از این حوزه علمیه می‌نویسد «آنها با چه شیوه‌ای و با چه وعده‌هایی از کشورهای مختلف جذب می‌شوند ولی پس از حضور در جامعه المصطفی با واقعیت‌های دیگری مواجه می‌شوند».

از مجموع داده‌های پیشین و با توجه به اخبار جدیدی که منتشر شده است می‌توان با قطعیت نتیجه‌گیری کرد که حکومت ایران از این حوزه علمیه در راستای بسط دستگاه امنیتی و تروریسم خود در اقصی‌ نقاط جهان استفاده کرده و بهره می‌برد. [جامعه المصطفی، دانشگاه یا مرکز تروریستی! + کلیپ]

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)