تحصن کارنامه‌ سبزها در اعتراضات سراسری امروز + کلیپ

تحصن کارنامه سبزها در ادامه اعتراضات اقشار مختلف در سراسر میهن

تحصن کارنامه‌ سبزها و اعتراضات سراسری اقشار محروم روز جمعه ۱۱تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد. در این اعتراضات، جمعی از کامیونداران استان زنجان، درگیری مردم کنارک با مأمورین نیروی انتظامی، تحصن کارنامه‌سبزها مقابل وزارت آموزش و پرورش، اعلام همبستگی با کارگران اعتصابی صنایع نفت در اردبیل  و تجمع اعتراضی مالباختگان صرافی بین‌المللی اشاره شده است. [کودک بلوچ؛ تنها تشنگی و گرسنگی را از پدران به ارث می‌برد! + کلیپ]

اعتصاب جمعی از کامیونداران استان زنجان

کامیون‌داران منطقه قیدار خدابنده در استان زنجان در اعتراض به گرانی سوخت دست به اعتصاب زدند. آنان  بی‌توجهی کارگزاران به مشکلات این صنف، گرانی قطعات یدکی خودرو و قوانین تبعیض‌آمیز اعتصاب کردند.

همزمان با استمرار اعصاب کارگران صنعت نفت کامیونداران نیز به اعتصاب سراسری پیوستند. در این باره احمد کریمی، دبیر کانون سراسری کامیونداران گفته است که کامیونداران به نسبت وضعیت معیشتی خود پیشتر اعتراض کرده بودند. او افزود؛ «رانندگان کامیون‌های نفت‌کش بدلیل پایین بودن کرایه حمل سوخت و وضعیت نامناسب معیشتی خود معترض هستند».

درگیری مردم کنارک با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی

در پی توقیف بدون دلیل موتورسیکلت یک شهروند بلوچ در کنارک مردم به مقاومت پرداختند.

مأموران سرکوبگر انتظامی در راهنمایی و رانندگی بدون درخواست مدرک وگواهینامه از راکبان موتورسیکلت، وسائل همراه آنان را ضبط و توقیف کردند.

مردم با مأموران سرکوبگر درگیر شدند. در همین رابطه نیروهای سرکوبگر ویژه انتظامی برای متفرق کردن مردم معترض به محل گسیل شدند. در این درگیری نیز یک شهروند بلوچ را در اقدامی فراقانونی با ضرب وشتم بازداشت کردند.

یک شاهد صحنه به خبرنگار شهروندی گفت؛ «مأموران راهنمایی و رانندگی کنارک در اماکن مختلف شهر به هر بهانه‌ای مانند سارقان با موتور سواران برخورد می‌کنند و آنها را مورد اهانت و توهین قرار می‌دهند». [آخرین معادله چند مجهولی آقا معلم]

تحصن کارنامه‌ سبزها مقابل وزارت آموزش و پرورش

کارنامه سبز‌ها کماکان در پی احقاق حقوق خود و استخدام نشدن‌شان به تحصن مقابل وزارت آموزش و پرورش ادامه دادند.

برخی از معلمان کارنامه سبز همراه با بچه‌های خود چند روزی است که در محل تجمع مستقر شده‌اند. آنان شب گذشته همراه با بچه‌ها در مقابل وزارتخانه شب را سپری کردند.

اعلام همبستگی با کارگران اعتصابی صنایع نفت در اردبیل

جمعی از مردم اردبیل در حمایت و اعلام همبستگی با کارگران اعتصابی صنایع نفت اقدام به نصب تراکت در سطح شهر کردند.

بنا به گزارشات رسیده؛ در پی اعتصاب کارگران نفت و پتروشیمی جایگاه های سوخت در شهرستان میاندوآب تعطیل شد. از شهرستان مهاباد نیز خبرها حاکی از تعطیلی جایگاه های بنزین طی ۲۴ ساعت گذشته است.

قابل یادآوری اینکه؛ اتحادیه کارگری یونیفور کانادا با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی خواستار رسیدگی به حقوق تضییع شده کارگران نفت و گاز شده است. این اتحادیه در این نامه اخراج ۷۰۰ کارگر اعتصابی در بخش نفت و گاز را به شدت محکوم کرد.

تجمع اعتراضی مالباختگان صرافی بین‌المللی

مالباختگان صرافی بین‌المللی در اعتراض به چپاول سرمایه‌هایشان مقابل این صرافی تجمع کردند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)