توطئه علیه دستفروشان اکباتان

روایت دستفروش

دستفروشی تو فاز ۲ اکباتان خیلی عادی و پذیرفته شده است اما تو یکی دو سال اخیر بعضی از ساکنان و کسبه شهرک شروع بدون آوردن هیچ دلیل منطقی و به بهانه بر هم زدن نظم شهرک، زشت شدن محله و سلب آسایش اهالی شروع به آزار و اذیت دستفروش‌ها کردن.

کسبه اکباتان علیه دستفروشان

اول یه صفحه اینستاگرام با تحریک بعضی از کسبه علیه #دستفروشان فاز دو شهرک اکباتان ساخته شد که مستمر علیه ما جوسازی می‌کرد، یه سری از اهالی رو هم علیه ما بسیج کردن تا نشون بدن همه علیه ما هستن. بعد شهردار منطقه و رییس کلانتری ۱۳۵ آزادی به شهرک آمدند تا به اصطلاح معضل دستفروشان را بررسی کنن.

شهرداری، پلیس مجری سرکوب دستفروشان

نتیجه‌اش هم اتفاقایی مثل جمع‌آوری #دستفروش‌‌ها از ” راه سلامت” فاز ۲ و ساماندهی‌شون تو نقاط دیگه غرب تهرانه. با ساماندهی دستفروشان روزهای کسب آنان را عملا نصف کرده و عملا امکان دستفروشی رو ازشون می‌گیره، چونکه محل‌های جدید پاخور خوبی نداره و خریدارای زیادی به اونجا رفت‌‌وآمد نمی‌کنن.

شهرداری و پلیس با اسم رمز “ساماندهی” دستفروشان توطئه علیه دستفروشان را سرکوب می‌کنند، انگار پیاده‌روها ارثیه‌ی #شهرداری_تهران است. پیاده‌رو برای همه‌ی شهروندانه، چه دستفروش باشه چه رهگذر و شهرداری حق تصاحب پیاده‌روها را نداره.

کل پیاده‌روها و خیابان‌های شهر پر از پستی ک بلندی و چاله و چوله است، برای شهروندان خطرناکه _ همین چند روز پیش تصویر سقوط یک نابینا به چاله‌ای تو اینترنت منتشر شد_ و طبق قانون یه شکلی از #سد_معبر ه اما شهرداری و پلیس طوری وانمود می‌کنن که بساط کردن و دستفروشی سدمعبره.

هر بار دستفروش‌ها در مشارکت با خود عابران و اهالی یه محله، بدون ایجاد مزاحمت گذرگاه‌های دستفروشی ایجاد می‌کنن و نیازهای متقابل همدیگه _ بیکاری و گرونی که حکومت ایجاد کرده_ رو رفع می‌کنن، شهرداری سریع از سد معبر صحبت می‌کنه و با کمک چماق به‌دست‌های نیرو انتظامی شروع به سرکوب دستفروشان می‌‌کنه.

صدای #دستفروشان_اکباتان باشیم

الان دستفروشان فاز ۲ اکباتان سرکوب شدن و معیشتشان تحت‌الشعاع قرار گرفته، اگر امروز صدای این همکارهامون نباشیم فردا نوبت دستفروشان جاهای دیگر است.

شعار ما باید این باشه:

پیاده رو برای همه شهروندان و نه از آن شهرداری و پلیس

#ساماندهی_دستفروشان
#ساماندهی_سرکوب_است
#پیاده‌رو_برای_همه
#دست_از_سر_دستفروشان_بردارید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)