امروز: سید مصطفی تاجزاده در یادداشتی از زندان اوین به نقد عملکرد شورای نگهبان و رهبر جمهوری اسلامی در جریان رد صلاحیتهای انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.

 

به گزارش نوروز، این زندانی سیاسی با اشاره به دلایل رهبر جمهوری اسلامی در غیرقانونی خواندن مصوبات و تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل بر علیه ایران، معتقد است عملکرد شورای نگهبان با استناد با همان منطق و دلایل غیرقانونی و نا عادلانه است و نتیجه گیری کرده است :” تنها اشخاصی از نظر اخلاقی مجازند به حق وتو و تصمیمات ظالمانه و یک جانبه شورای امنیت اعتراض کنند که چنین رفتاری را از سوی هر نهاد مشابه در داخل کشور خود محکوم کنند.”

 

عضو ارشد جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب جلوگیری از رییس جمهور شدن میرحسین موسوی و رد صلاحیت هاشمی را دو خطای استراتژیک رهبر جمهوری اسلامی خوانده است که حاضر نیست در شرایط اسفناک اقتصادی و اوضاع مخاطره آمیز بین المللی به انتخابات آزاد به عنوان تنها راه نجات میهن تمکین کند.

 

تاجزاده در پایان یادداشت خود با تاکید بر شعار «تنها راه نجات میهن انتخابات آزاد است» ابراز امیدواری کرده تا خداوند از سر تقصیرات رهبر جمهوری اسلامی که با مهندسی انتخابات فرصتی تاریخی را از ملت ایران گرفت و طمع دشمنان را برانگیخت بگذرد.

 

متن کامل این یادداشت در پی می آید:

 

رئیس جمهور آمریکا می گوید ایران رسماً عضویت در سازمان ملل را پذیرفته است بنابراین باید به مقررات و مصوبات آن تن دهد. یکی از این قواعد تمکین به تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل است که برای همه کشورهای عضو لازم الاجراست. حتی اگر آن مصوبه علیه کشور خاصی باشد. رهبر جمهوری اسلامی ایران می گوید اکثریت مردم به قانون اساسی رأی داده اند پس تبعیت از آن الزامی است. یکی از اصول قانون اساسی تمکین همه شهروندان به مصوبات شورای نگهبان است حتی اگر منتقد آن باشند. در عین حال آیه الله خامنه ای به آقای اوباما می گوید درست است که ایران عضو سازمان ملل متحد است ولی شورای امنیت تنها زمانی می تواند علیه کشوری تصمیم بگیرد که طبق اساس نامه سازمان ملل آن کشور صلح و امنیت جهانی را به خطر اندازد نه این که آمریکا هر کشوری را که زیربار سلطه آن نرود با سوء استفاده از اهرم شورای امنیت تحریم یا تهدید کند و به همین دلیل ما زیر بار تصمیمات ظالمانه آن نهاد نمی رویم.

 

ما نیز به آیه الله خامنه ای می گوییم درست است که شورای نگهبان مرجع رسیدگی به صلاحیت های نامزدهای ریاست جمهوری است اما باید طبق ضوابط قانونی و عادلانه عمل کند نه این که حق انتخاب مردم را سلب نماید و صرفا در جهت تحقق منویات رهبر، هر نامزد منتقدی را که شواهد حاکی از پیروزی اوست رد صلاحیت کند. ما همان طور که مصوبات ناعادلانه شورای امنیت سازمان ملل را محکوم می کنیم به تصمیمات غیرقانونی و غیرعادلانه شورای نگهبان نیز اعتراض داریم. ضمن آن که معتقدیم به لحاظ اخلاقی هیچ کس مجاز نیست به شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کند که چرا ملعبه دست آمریکا می شود و در عین حال از تصمیم های ظالمانه شورای نگهبان دفاع کند. به عبارت دیگر تنها اشخاصی از نظر اخلاقی مجازند به حق وتو و تصمیمات ظالمانه و یک جانبه شورای امنیت اعتراض کنند که چنین رفتاری را از سوی هر نهاد مشابه در داخل کشور خود محکوم کنند.

 

رئیس جمهور آمریکا هم چنین می گوید ممکن است مصوبات شورای امنیت صد در صد منطبق با حق و عدالت نباشد اما چاره ای جز اجرای آن نیست چون در غیراین صورت جهان دچار هرج و مرج می شود. به باور وی وجود سازمان ملل و شورای امنیت آن با همه نقائص و معایبشان بهتر از نبودشان یا نقض تصمیماتشان است. چرا که با اتخاذ این مصوبات می توانند صلح و امنیت جهانی را تأمین کنند. رهبر جمهوری اسلامی نیز می گوید درست است که ممکن است تصمیم شورای نگهبان در مورد انتخابات اشتباه باشد اما تمکین به قانون ناقص یا غلط بهتر از قانون شکنی است که تبعات ناگوار بیشتری دارد. آیه الله خامنه ای ضمنا به آقای اوباما پاسخ می دهد که مصوبات شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران آگاهانه و با قصد ضربه زدن به آن اتخاذ می شود و اتفاقا آن چه موجب هرج و مرج و جنگ می گردد همین تصمیمات ظالمانه است و بنابراین این مصوبات بی اعتبارند.

 

ما نیز به رهبر کشور می گوییم تصمیم شورای نگهبان علیه نامزدهای منتقد حکومت مطلقه فردی با علم و به قصد حذف آنان از صحنه های رقابت های انتخاباتی اتخاذ می شود و همین تصمیمات غیرقانونی موجب تضعیف مبانی قدرت ملی، امنیت ملی و مخدوش شدن منافع ملی و حیثیت کشور می گردد. پس فاقد اعتبارند و باید اصلاح شوند. ما می پرسیم طبق کدام ضوابط قانونی یا حتی عقلی می توان صلاحیت نامزدهای اول جناح های سیاسی کشور را رد کرد تا راه برای نامزدهای مورد نظر رهبری (جلیلی + ائتلاف سه گانه) باز شود؟ با کدام معیار قانونی حدادعادل صلاحیت رئیس جمهور شدن دارد اما هاشمی رفسنجانی صلاحیت ندارد، جلیلی واجد صلاحیت است اما متکی و ابوترابی و لنکرانی و سعیدی کیا و بیش از ده وزیر و وکیل دیگر بی صلاحیتند؟ به علاوه اگر ردصلاحیت هاشمی و مشایی و دیگران مهندسی انتخابات و دزدیدن حق انتخاب ملت نیست، پس چیست؟ اگرحذف نامزدهای رأی آور انتخابات را نمایشی، غیرآزاد و نامشروع نمی کند، معیار انتخابات آزاد و مشروع چیست؟

 

جالب آن که پس از خطای استراتژیک رهبری در انتخابات ۸۸ که برای جلوگیری از رأی آوردن مهندس موسوی مدیریت کشور را در اختیار کسی قرار داد که امروز امثال آقای مهدوی کنی علناً از رأی دادن به او اظهار پشیمانی می کنند، ایشان در حساس ترین شرایط کشور با ردصلاحیت آقای هاشمی خطای استراتژیک دیگری مرتکب شده است. وقتی رهبر در شرایط اسفناک اقتصادی، اوضاع مخاطره آمیز بین المللی، علنی شدن فسادهای بی سابقه حکومتی و مدیریت رها و متلاشی میهن به انتخابات آزاد به عنوان تنها راه نجات میهن تمکین نمی کند، از مردم چه انتظاری است؟

 

امیدوارم خداوند از سر تقصیرات ایشان بگذرد که فرصتی تاریخی را از ملت ایران گرفت و طمع دشمنان را برانگیخت. جالب تر آن که با وجود این مهندسی آشکار انتخابات، ایشان انتظار دارد که مردم باور کنند رهبری در انتخابات نقش و نظری نداشته و ندارد. به هر حال انتخابات برگزار خواهد شد و ما هم چنان شعار و استراتژی مان این است: «تنها راه نجات میهن انتخابات آزاد است» و هم چنان بر این شعار و خواسته پای می فشاریم.

 

سید مصطفی تاجزاده

خرداد ۹۲ زندان اوین

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com