از دست عوامل کارفرما، نه امنیت جانی داریم، نه امنیت مالی!/ قول بازگشت به کار کارگران اخراجی، فرمالیته و کذب بود/ اسماعیل بخشی خانه‌نشین شده و حقوقی هم دریافت نمی‌کند

فیش حقوقی ۳۰نفر از فعالین کارگری از سوی شرکت صادر نمی‌شود/ از دست عوامل کارفرما، نه امنیت جانی داریم، نه امنیت مالی!/ قول بازگشت به کار کارگران اخراجی، فرمالیته و کذب بود/ اسماعیل بخشی خانه‌نشین شده و حقوقی هم دریافت نمی‌کند

به رغم اینکه هفته‌ها از پایان اعتصابات کارگران هفت‌تپه با قول مساعد اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در تحقق مطالبات‌شان گذشته، بسیاری از این مطالبات، همچنان بر زمین مانده و ظاهرا، عوامل کارفرما در این شرکت، کماکان در حال کارشکنی در این باره هستند.

یوسف بهمنی، فعال کارگری و نماینده کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با اشاره به این مسئله اظهار داشت: در حالی که امروز بر همه محرز شده که مالکان کنونی شرکت هفت تپه، اهلیتی برای مالکیت خود در کارخانه ندارند، متاسفانه با کارشکنی و سنگ‌اندازی در روند تحقق مطالبات به حق کارگران، مدام این مسئله را به تعویق می‌اندازند.

در همین رابطه، متاسفانه فیش حقوقی بالغ بر ۳۰ نفر از فعالین کارگری شرکت را صادر نکرده‌ و ظاهرا باز هم به دنبال ایجاد تشنج و درگیری در کارخانه هستند. حال با وجود اینکه پیگیری‌های متعددی هم صورت دادیم، متاسفانه تا کنون، بچه‌ها راه به جایی نبرده و مطالبات‌شان، همچنان بر زمین مانده است.

از دست عوامل کارفرما، نه امنیت جانی داریم، نه امنیت مالی!

الان وضعیت به گونه‌ای شده که ما از دست عوامل کارفرما، امنیت جانی نداریم و حالا هم، امنیت مالی را از ما گرفته‌اند. همین آقایان در سال ۹۷ به اسماعیل بخشی که از بازار به سمت منزل خود در حرکت بود با سلاح سرد حمله کرده و به شدت او را مجروح کردند. بعد از آن هم در سال گذشته، منزل محمد خنیفر را با سلاح‌های کلاشینکف به رگبار بسته و اقدام به آتش زدن منزل من کرده بودند.

به رغم ادعای آقایان، تنها بخشی از حقوق تیرماه پرسنل پرداخت شده

آقایان، تنها یک پایه ثابت حقوق برای ما واریز کرده‌اند که نه می‌دانیم، جزئیات این پرداخت چه بوده و نه از پرداخت یا عدم پرداخت مزایا و سایر حقوق خود خبر داریم. همچنین، اضافه‌کاری همه کارگران را در ماه تیرماه پرداخت کرده و اضافه‌کاری ما را صفر رد کرده‌اند. البته که از همان حقوق تیرماه همه پرسنل نیز، تنها بخشی پرداخت شده است.

با مصوباتی هم که در مجلس بوده و قرار شده که آقایان در ۱۵ شهریورماه، الباقی حقوق تیر و مردادماه را پرداخت کنند، هنوز پرداختی صورت نگرفته و من تصور نمی‌کنم که این افراد، حتی قصدی برای پرداخت نیز با پول‌های بلوکه شده، داشته باشند.

با اینکه متفق‌القول بر این عزم هستیم که خلع ید از مالکین کنونی هفت‌تپه در آرامش کامل صورت بگیرد، متاسفانه این آقایان همچنان در حال کارشکنی هستند.

با اینکه، خریدی برای اورهال کارخانه صورت نمی‌گیرد، باز هم بچه‌ها در حال کار هستند. در حالی که تا پایان شهریورماه، باید قاعدتا کشت به پایان می‌رسید، ما الان، تنها یک سوم از آنچه که باید را کشت کرده‌ایم.

متاسفانه به نظر می‌رسد که این آقایان بنای ماهیگیری از آب گل‌آلود را داشته و نمی‌دانیم که چه نقشه‌ای در سر دارند. در حالی که نمایندگان مجلس، سازمان خصوصی‌سازی، دیوان محاسبات و وزارت اطلاعات، عنوان کرده‌اند که باید از شرکت هفت‌تپه، خلع ید صورت گرفته و تا ۴۵ روز آینده، وضعیت مالکیت جدید مشخص شود، نمی‌دانیم که این آقایان به دنبال سندسازی هستند یا برهم زدن جو شرکت؟

مدیرعامل شرکت که از ابتدای شیوع کرونا(همزمان با اعتصابات ۷۰روزه) در شرکت پیدا نبود و به تازگی دوباره به کارخانه می‌آمد، الان بالغ بر ۱۰روز است که اصلا خبری از او نبوده و هیچکس هم برای پرداخت فیش‌های حقوقی ما کارگران، پاسخگو نیست.

فردی که تا دیروز هیچ صلاحیتی برای کار نداشته و بدون داشتن سواد خواندن و نوشتن، تنها به کارخانه می‌آمده و حقوق خود را می‌گرفته، امروز از سوی کارفرما به سرپرستی کارگران متخصص در بخش تراشکاری کارخانه گمارده شده و جالب اینکه، آقایان با این شیوه مدیریتی ادعای اهلیت برای اداره شرکت هم دارند.

اسماعیل بخشی خانه‌نشین شده و حقوقی هم دریافت نمی‌کند

با اینکه آقایان مجلس، قول‌هایی را برای بازگشت به کار کارگران اخراجی داده بودند، هیچ خبری از این مسئله نشد و کاملا به این نتیجه رسیده‌ایم که این مسئله، فرمالیته و کذب بوده است.

در این بین، متاسفانه کارگر مظلومی مثل، اسماعیل بخشی که فداکاری‌های زیادی برای کارگران کرده، خانه‌نشین شده و حقوقی هم دریافت نمی‌کند. حتی، تکلیف او را هم مشخص نمی‌کنند و متاسفانه، استاندار هرجا که مسئله‌ای پیش‌ می‌آید، آن را امنیتی جلوه می‌دهد.

منبع: امتداد

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)