سرانجام پس از ۱۰ روز شورای نگهبان اسامی  افرادی که صلاحیت شان برای ریاست جمهوری احراز شده اعلام کرد.در این رابطه سوالاتی به وجود آمده است که در ذیل می آید:

۱-از ظواهر امر وبا توجه به صحبت های شب گذشته سخنگوی شورا این طور استنباط می شود که دلیل عدم احراز صلاحیت آیت الله هاشمی سن ایشان است.سوالی که پیش می آید این است که اگر سن ملاک است پس چرا آقای غرضی با ۷۲ سال سن تایید شده اند؟

۲-یکی از ملاک های احراز صلاحیت  سوابق اجرایی است.آقای جلیلی آن طورکه بیوگرافی ایشان می گوید چند سال دبیر شورای امنیت ملی وقبل آن از آن دو سال معاون وزیر خارجه بوده اند.در حالی چند وزیر و حتی ریاست جمهور ومجلس  سابق رد شده اند صلاحیت آقای جلیلی با استناد به کدام سابقه اجرایی احراز شده است؟

۳- چگونه برای اعضای محترم شورای نگهبان محرز شده که آقای هاشمی به دلیل کهولت سن توانایی ندارند در حالی که دبیر محترم شورا در آستانه ۹۰ سالگی به خوبی می توانند وظایف سنگینی چون دبیری شورای نگهبان-عضویت در مجلس خبرگان رهبری-عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام-امامت جمعه تهران و…را ایفا کنند چرا هاشمی با سن کمتر نمی تواند وارد عرصه شود؟

۴-چرا آقای غرضی با ۷۲ سال سن و ۱۶ سال دوری از عرصه مدیریت تایید شدند ولی امثال آقای دکتر پزشکیان نماینده فعلی مجلس که سابقه وزارت هم دارند رد شده اند؟

۵-آیا عدم احراز صلاحیت آقای هاشمی راهی برای جلوگیری از اعتراض آقای احمدی نژاد به سبب رد صلاحیت مشایی است؟

۶-مهمترین سوال:آیا میزان رای آقای هاشمی و جایگاه اول ایشان با اختلاف زیاد نسبت به دیگران در نظرسنجی ها در تصمیم شورا موثر بوده است؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com